دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاثیر گذشته در زندگی فردی و خانوادگی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

تاثیر گذشته در زندگی افراد بسیار پر رنگ است. همه ما در زندگی گذشته خود تجربه های تلخ و شیرینی داشته ایم. این تجربه ها می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. اما برای فراموش کردن زندگی گذشته خودمان باید اول خودمان و دیگران را ببخشیم، کنار آمدن با ترس های گذشته نیز اهمیت زیادی دارد و در مقاله به آن اشاره می کنیم.

همه ما در زندگی گذشته خود تجربه های تلخ و شیرین داشته ایم. این تجربه ها به هر شکل می تواند زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. چه بسا در دنیای امروزه افراد زیادی هستند، که در زندگی گذشته خود باقی مانده اند. اما نباید اجازه دهیم، پرداختن به زندگی گذشته ما را از لذت بردن در دنیای امروز محروم کند. راه های زیادی برای رها کردن گذشته وجود دارد. عشق ورزیدن به دیگران، داشتن هدف و درس گرفتن از زندگی گذشته گام های مهمی در جهت فراموشی گذشته می باشد. بهتر است گذشته را تجربه هایی بدانید، که به درس گرفتن شما کمک کرده اند. همچنین باید بدانید که هر فردی گذشته ای دارد، که تنها به خود او مربوط می باشد و نباید افراد را با گذشته آن ها بسنجید.

اثر گذشته در زندگی

تاثیر گذشته در زندگی افراد

انسان در زندگی بسیاری ترس ها را پشت سر می گذارد. یکی از ترس های اساسی در زندگی هر فرد ترس از گذشته می باشد. این ترس و نگرانی گاهی موجب می شود، فرد در زندگی آینده خود نیز با مشکلات زیادی مواجه شود. بسیاری از مردان و زنان به دلیل تاثیرپذیری از این موضوع در زندگی زناشویی خود با مشکل مواجه می شوند. اما چه بسا همه ما و حتی افراد موفق دنیا گذشته ای تلخ داشته اند. شاید تفاوت ما با افراد موفق در ایران است، که آن ها توانسته از زندگی خود درس های زیادی از گذشته بگیرند و از آن ها در جهت بهبود خود استفاده کنند.

تاثیر گذشته در رابطه با همسر

تحقیقات نشان می دهد، افراد زیادی در زندگی تحت تاثیر گذشته خود قرار دارند. این موضوع موجب شده تا زندگی حال و آینده خود را از دست بدهند. این افراد اغلب به اضطراب های شدید دچار هستند، و افسردگی می گیرند. اما راه های زیادی برای مقابله با این امر وجود دارد. شما نیز اگر شادی زندگیتان با اهمیت است، و به آن نیاز دارید باید از گذشته خود دور شوید، و آن ها را به فراموشی بسپارید.

تاثیرات گذشته در زندگی

آیا می توان گذشته را فراموش کرد؟

آیا می توان گذشته را فراموش کرد؟ چه کارهایی به جبران اشتباه در رابطه کمک می کند. این سوالات سوالاتی اساسی که افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. بی شک نمی توان خاطره ای را چه خوب و چه بد از ذهن خود پاک کرد، زیرا هیچ انسانی چنین قابلیتی ندارد. اما تغییر نوع نگاه و دیدگاهی که فرد نسبت به زندگی و حتی خاطرات گذشته خود دارد، نقش مهمی در پذیرش آن دارد. بنابراین اگر می خواهید از تاثیرات منفی خاطرات گذشته بکاهید، باید دیدگاه مثبت تری نسبت به زندگی داشته باشید.

  •  آرون گروپس

تاثیر گذشته در کار

یکی از دیدگاه های اساسی در مقابله با رویدادهای گذشته زندگی درس گرفتن از آن می باشد. شکست ها، ناکامی ها، داغ ها، غم ها و همه اتفاقات می تواند درسی برای زندگی به همراه داشته باشید. بی شک هر فردی بعد از تحمل یک دوره رنج و سختی با صبر و تحمل می شود، و این می تواند یکی از درس های اساسی زندگی گذشته برای ما باشد. کنار گذاشتن افرادی که شما را به خاطرات گذشته وصل می کند، و حالتان را بدتر می کند یک گام موثر دیگر می باشد.

تاثیر گذشته در زندگی

ببخش یکی دیگر از درس های بزرگ زندگی است. همه ما در زندگی گذشته خود از سوی اطرافیان خطاهایی دیده ایم، و یا حتی خودمان در حق دیگران کوتاهی کرده ایم. معجزه بخشش زمانی آشکار می شود، که فردی شما را می بخشد، و یا شما فردی را می بخشید. در این شرایط است، که به آرامش حقیقی خودتان دست پیدا می کنید. با بخشش می توانیم اثرات مثبتی از گذشته در زندگی بگیریم. ۴ سوالی که کمک می کند تا به بخشش اشتباهات خود برسید، در لینک به آن اشاره شده است.

تاثیرات گذشته در افسردگی

احترام به زندگی:

گذشته ما با تمام نقص ها و کاستی های خود بخشی از زندگی و سال هایی است، که با تلاش زیسته ایم، بنابراین قدر آن را بدانید و به آن احترام بگذارید. تجربه های خوب زندگی گذشته خودتان را به خاطر بسپارید، و برای بهتر کردن تجربه های بد تلاش کنید. به یا داشته باشید، هیچ انسانی کامل نیست، و ما در طی مسیر زندگی به تکامل دست پیدا می کنیم. به زندگی عشق بورزید، و به تلاش برای بهتر شدن آن کمک کنید.

تاثیر گذشته در خانواده

بیان کردن ترس:

گاهی بیان کردن ترس ها و احساسات به اطرافیان می تواند کمک کننده باشد. خیلی از افراد زمانی که ترس های خودشان را بیان می کنند، متوجه می شوند، که ترس آن ها چندان جدی و تنش آور نیست. بهتر است این احساسات را با کسانی در میان بگذارید، که به آن ها نزدیک هستید و به آن ها اعتماد دارید. اگر می خواهید با کسی درد و دل کنید، که از راز شما با خبر نشود، می توانید به مشاوره مراجعه کنید. با شرکت کردن در جلسات مشاوره گاهی حتی به ترس های واهی خود از گذشته نیز پی می برید.

تاثیرات خاطرات گذشته در زندگی

روش های پیشگیرانه و راه حل های پیشنهادی در این زمینه می تواند تاثیر زیادی برای زندگی شما داشته باشد. گاهی حتی همسر شما می تواند به عنوان یک فرد به شما کمک کند و این آرامش را از او بگیرید.

فراموش کردن گذشته:

یکی از گام های اساسی برای فراموش کردن گذشته بخشیدن دیگران و خودمان است. با این کار هم خودمان و هم اطرافیانمان به آرامش می رسند. مدیریت کردن افکار نیز می تواند نقش مهمی در زندگی ما داشته باشد. بهتر است به زمان اعتماد کنید، گاهی گذر زمان به خودی خود می تواند بخش مهمی از مشکلات زندگی را حل کند. خیلی از افراد بعد از گذر مدت ها می توانند با اتفاقات زندگی خودشان کنار بیایند. جبران اشتباهات گذشته نیز می تواند نقش مهمی در زندگی ما داشته باشد.

تاثیرات منفی گذشته در زندگی

از دیگر گام های موثر برای از یاد بردن خاطرات بد گذشته می توان به دور ریختن عواطف و احساسات، پذیرش مسئولیت، همدلی و هم صجبتی با دیگران، کنار گذاشتن غرور و … اشاره کرد. هر یک از این موارد می تواند بخش مهمی از زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهند. شما در مقالات متعدد می توانید در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *