دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان خانگی پرمویی با روش های طبیعی موثر

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه با رعایت یک سری نکات بسیار ساده می توان پرمویی را درمان کرد و دمنوش های مفید برای آن را بیان می کنیم تا بتوانید با کم ترین هزینه این مشکل را برطرف کنید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد دارند مو های اضافی بدن می باشد. بسیاری از افراد رشد مو های بسیار خوبی دارند و باید هر روز بدن خود را شیو کنند که این کار بسیار خسته کننده و وقت گیر است. در ادامه درمان خانگی پرمویی را برایتان بیان می کنیم تا بتوانید به راحتی این کار را انجام داده و دیگر وقتتان را برای این کار صرف نکنید.

درمان خانگی پرمویی

چگونگی درمان خانگی پرمویی

روش های بسیار زیادی هستند که به شما کمک می کنند تا رشد موهای زائدتان کم تر شود. اگر بتوانید این تکنیک ها را در زندگی خود پیاده کنید خواهید دید که سریعا و در عرض چند هفته دیگر رشد مو هایتان همانند قبل نبوده و دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه گزاف برای لیزر کردن مو های زائد نمی باشد. در ادامه تکنیک های درمانی را برایتان عنوان خواهیم کرد.

داشتن وزن مناسب

برای این که بدانید در محدوده سلامت وزنی قرار دارید کافی است قد و وزن خود را بدانید و نسبت مناسب آن ها را بلد باشید. البته محدوده سلامت وزنی برای خانم ها و آقایان متفاوت می باشد و بهتر است قبل از این که فکر کنید چاق و یا خیلی لاغر هستید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. یادتان باشد که اگر به بیماری هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید با کاهش زن می توانید تعادل هورمونی را برقرار کرده و از رشد مو های اضافی پیشگیری کنید. روش های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید به وزن ایده آل خود برسید که آن ها را یک به یک برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استفاده از رژیم های غذایی

رژیم غذایی برای افرادی که دوست دارند به کاهش وزن سریع دست یابند بسیار مناسب می باشد و می تواند در سلامت آن ها نقش بسیار خوبی داشته باشد. البته دقت کنید در رژیم انتخابی شما باید غذا های سالم بیش تری داشته باشد و گاها این مواد غذایی می توانند منجر به رشد بیش تر مو ها شده و بهتر است قبل از این که یک رژیم غذایی برای خود تهیه کنید از یک فرد با تجربه و مطمئن کمک بگیرید.ز یک سری از غذاها هستند که استفاده از آن ها اصلا در این زمان توصیه نمی شود که عبارت اند از :

  • غذا های سرشار از سدیم
  • غذاهای چرب
  • غذاهای قندی
  • غذاهای فراوری شده
  • غذاهایی که کالری پوچ محسوب می شوند.

کاهش وزن برای کاهش پرمویی موثر است.

  •  آرون گروپس

ورزش

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید این است که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید. سعی کنید ورزشی را که دوست دارید انتخاب کنید و از انجام دادن آن لذت ببرید و سعی کنید این عادت را از زندگی خود حذف نکنید.

کم کردن استرس

اگر بتوانید استرس خود را کاهش دهید می توانید سریعا وزن خود را کم کنید زیرا بسیاری از افراد زمانی که استرس بسیار زیادی دارند دچار پرخوری عصبی می شوند و نمی توانند جلوی غذا خوردن خود را بگیرند و همین امر می تواند مشکلات بسیاری را برای آن ها ایجاد کند و اضافه وزن و چاقی را به دنبال داشته باشد. از ساده ترین روش هایی که می تواند منجر به کاهش استرس شود این است که در روز چند دقیقه ای برای خود وقت بگذارید و به مدیتیشن و مراقبه بپردازید.

پیشگیری از آکنه

بیش تر افراد دچار پرمویی در صورت خود هستند. این افراد باید سعی کنند پوست خود را سالم نگه دارند تا از ایجاد شدن آکنه و جوش هایی که بر اثر عدم تعادل های هورمونی به وجود می آیند پیشگیری کنند. اگر تعادل هورمونی در بدن شما وجود نداشته باشد پرمویی یکی از عارضه های آن می باشد و با وجود جوش و آکنه بد تر هم می شود. روش هایی نیز وجود دارد که بدون هیچ هزینه ای می توانید صورت خود را به مکانی نا مناسب برای این جوش ها و آکنه ها ایجاد کنید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ورزش کردن و کگاهش مو های زائد بدن

تمیز نگه داشتن صورت

پوست صورت بسیار حساس می باشد و بهتر است دوبار در روز برای شستن آن اقدام کنید. با این کار ساده می توانید صورت خود را از آلودگی ها و چربی ها دور کنید و دچار آکنه نشوید. البته در شستن صورت خود زیاده روی نکنید و بهتر است این کار را زیاد تکرار نکنید زیرا ممکن است پوست شما چربی اصلی خود را از دست بدهد و خشک شود و پوست خشک می تواند مناسب ترین محل برای بیماری های پوستی باشد.

استفاده از مرطوب کننده

بعد از این که صورت خود را می شویید می بایست از مرطوب کننده های مناسب با پوستتان استفاده کنید. اگر بتوانید این کار را هر روز انجام بدهید از بروز هر گونه جوش و آکنه پیشگیری خواهید کرد.

دست نزدن به پوست

دست ها یکی از اصلی ترین منابع آلودگی ها می باشند. بهتر است قبل از این که دست های خود را با صابون نشسته اید به هیچ عنوان پوست صورت خود را لمس نکنید زیرا این کار می تواند منجر به انتقال آلودگی ها روی پوست شود و در نتیجه پوستتان مکان مناسبی برای آکنه ها و جوش ها خواهد شد. تا جایی که می توانید باید از دست زدن به صورت خود بپرهیزید.

دست زدن به پوست می تواند آکنه را افزایش دهد.

کمک گرفتن از مشاور

بسیاری از افراد از این پرمویی ها خجالت می کشند و دوست ندارند لباس های مورد علاقه خود را بپوشند زیرا احساس می کنند که این موها می تواند زیبایی بدن آن ها را تحت تاثیر قرار بدهد. یادتان باشد که اگر احساس می کنید بابت این مشکل خود افسرده شده اید و دوست ندارید با دیگران ارتباط برقرار کنید بهتر است برای کاهش استرس و دغدغه های فکری خود به یک مشاور مراجعه کرده و از او بخواهید تا کمکتان کند با این مشکل کنار آمده و راحت تر آن را بپذیرید. زمانی که درمان شما موثر باشد دیگر استرسی نخواهید داشت و بدن خود را همانطور که هست خواهید پذیرفت.

اصلاح کردن

یادتان باشد که این مورد برای همه انسان ها وجود دارد و همه باید حداقل هفته ای یک بار مو های زائد بدن خود را اصلاح کنند و این امری اجتناب نا پذیر می باشد. اگر بر اثر بیماری های خاص دچار پرمویی شده اید می توانید راحت تر آن را درمان کنید زیرا با از بین رفتن بیماری دیگر هورمون هایتان به تعادل نزدیک شده و درمان خانگی پرمویی انجام خواهد شد. برای اصلاح کردن می توانید از روش ها متنوعی کمک بگیرید و تا درمان کامل باید این راه را ادامه بدهید.

چای سبز و کاهش پر مویی

داشتن برنامه منظم

اگر سعی کنید برنامه منظمی برای اصلاح مو های زائد داشته باشید استرستان کم می شود و می تواند در طی روز به همه کارهایتان برسید و کاری که لازم است را انجام دهید. اگر فکر می کنید محصولی برای این کار مناسب می باشد می توانید آن را تهیه کنید و بهتر است به فکر هزینه نباشید و هر کاری که فکر می کنید درست است را انجام دهید.

استفاده از چای سبز

بعد از این که توانستید بیماری های هورمونی را درمان کنید می توانید برای درمان خانگی پرمویی از چای سبز استفاده کنید. این ماده می تواند تاثیرات مثبتی بر درمان بیماری هایی مانند تخمدان پلی کیستیک، انسولین بالا و تستوسترون بالا داشته باشد و با کاهش وزن شما را به اندامی ایده آل برساند.

گیاه پنج انگشت

اگر بتوانید روزانه ۳۰ میلی گرم از این گیاه استفاده کنید می توانید مشکلاتی مانند قاعدگی های نامنظم، پرمویی و مشکلاتی که در یائسگی برای افراد ایجاد می شود را از بین ببرید.

رازیانه

رازیانه یکی از گیاهان مفید برای درمان پر مویی است. اگر مشکلی با آن ندارید و می توانید از جوشانده آن استفاده کنید بهتر است روزانه یک لیوان برای درمان خانگی پرمویی مصرف کنید. این گیاه می تواند با آزاد کردن بیش تر هورمون های زنانه از بروز پرمویی پیشگیری کرده و برای خانم ها فواید دیگری نیز دارد و می تواند سرطان پستان را تا چند برابر کاهش دهد.

درمان خانگی پرمویی

استفاده از آجیل ها

بادام و گردو مفیدترین آجیل هایی هستند که می توانند برای درمان خانگی پرمویی موثر باشند.  در واقع شما با خوردن این دو مغز خوشمزه می توانید ترشح تستوسترون را تا حدود بسیار زیادی کاهش داده و پر مویی را در زمان بسیار کمی از بین ببرید.

استفاده از گیاه نخل اره ای

اگر بتوانید این گیاه را از عطاری تهیه کنید و به صورت منظم از آن استفاده کنید خواهد دید که بعد از چند هفته مو های زائد شما کاهش چشمگیری پیدا می کند. البته این گیاه برای رشد موها نیز توصیه می شود و می توانید برای تقویت فولیکول های مو های سر خود نیز از آن استفاده کنید.

چای نعنا

این چای بسیار خوب است و فواید بسیاری برای بدن دارد. استفاده از این چای برای همه افرادی که دچار پرمویی هستند توصیه می شود. اگر بتوانید روزانه یک لیوان از این چای را میل کنید دو هفته بعد شاهد کاهش مو های زائد خود هستید.

نکته : یادتان باشد که این چای برای افراد باردار توصیه نمی شود و غیر از آن ها همه افراد دیگر می توانند از این دمنوش استفاده کنند.

مرزنجوش و کاهش مو های زائد بدن

مرزنجوش

این گیاه می تواند با کاهش هورمون های مردانه از بروز پرمویی پیشگیری کرده و اگر بتوانید از آن برای سه هفته متوالی استفاده کنید دیگر شاهد پرمویی نخواهید بود. درمان خانگی پرمویی با مرزنجوش بسیار ساده و کم هزینه می باشد و کافی است آن را در کنار سایر چاشنی های غذا استفاده کنید و یا آن راغ مانند سایر گیاهان دم کرده و به صورت دمنوش از فواید آن استفاده کنید.

قارچ ریشی

چینی ها از این قارچ برای کاهش پرمویی استفاده می کنند. جالب است بدانید که این قارچ یکی از بهترین آنتی آندروژن ها است و با کاهش هورمون های مردانه رشد مو های زائد را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. برای درمان خانگی پرمویی می توانید این قارچ را همانند چای دم کرده و آن را بنوشید.

نکته : مزه این قارچ ها بسیار تلخ است.

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان هم در طب سنتی یکی از آنتی آندروژن های قوی به حساب می آید. این ماده در کنار سایر ادویه ها در خانه هر ایرانی یافت می شود و برای برقراری تعادل هورمونی مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرین بیان می تواند مو های زائد بدهن را کاهش دهد.

توصیه های مفید

یک سری از نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید پر مویی خود را به حداقل برسانید. در واقع اگر بتوانید کمی بیش تر بر روی آن چیزی که به عنوان غذا و نوشیدنی می خورید تسلط پیدا کنید هرگز این مشکل برایتان ایجاد نمی شود.

  • استفاده از نوشیدنی های کافئین دار را برای مدتی کاهش دهید. این نوشیدنی ها شامل نوشابه، چای، قهوه و … می باشد.
    سعی کنید از مواد غذایی مانند نان و برنج و سیب زمینی سفید کم تر استفاده کنید. این مواد غذایی ساده که در خانه همه مردم یافت می شود می تواند تعادل هورمونی را به هم بریزد و در نهایت منجر به پرمویی و چاقی شود.
    ماهی خوردن را از یاد نبرید. به جای این که مدام از گوشت قرمز و مرغ استفاده کنید سعی کنید هفته ای دوبار ماهی را به لیست غذا های خود وارد کرده و با استفاده از آن هم به تقویت حافظه خود بپردازید و هم پرمویی خود را کاهش دهید.
    اگر روش های بالا جواب ندادند می توانید از طب سوزنی استفاده کنید. استفاده از این طب می تواند منجر به کاهش هورمون های مردانه شده و تعادل هورمونی را در بدن شما برقرار می کند.

همچنان که در این مطلب با درمان خانگی پرمویی آشنا شدید جهت از بین بردن موهای زائد با زردچوبه و درمان موی چرب  می توانید این مطالب را دنبال کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *