دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های زامبیا کشور آفریقایی با قدمتی طولانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

زامبیا کشوری با جاذبه های طبیعی بسیار زیاد است. این کشور از حیات وحش بسیار ارزشمندی برخوردار می باشد، و مورد توجه گردشگران زیادی است. وجود دیدنی های زامبیا موجب شده به عنوان یکی از جذاب ترین جاذبه های آفریقا شناخته شود. پایتخت این کشور شهر لوساکا می باشد که موزه و جاذبه های طبیعی زیبایی دارد.

قاره آفریقا با جاذبه های بسیار زیبایی که برای گردشگران دارد، مورد توجه علاقمندان و توریستان زیادی می باشد. این قاره جاذبه های هیجان انگیزی را در خود جای داده است. این سرزمین رویایی با بکرترین جاذبه های طبیعی و جنگل ها مورد توجه قرار می گیرد. این سرزمین جهانی ناشناخته است و با زیبایی های بی حد خود می تواند یک منطقه شگفت انگیز برای سفر باشد. یکی از مهم ترین جاذبه های این قاره کشور زامبیا است. کشور زامبیا از دیدنی های بسیار زیادی برخوردار می باشد. کشور زامبیا وسعت ۷۲۳ کیلومتر مربع دارد، و به عنوان سی و هشتمین کشور بزرگ در دنیا شناخته می شود. این کشور از تنوع گیاهی متعدد برخوردار است، و از نظر جانوری نیز مورد توجه و اهمیت می باشد.

طبیعت زامبیا

دیدنی های زامبیا را بشناسید:

کشور زامبیا کشوری با جاذبه های گردشگری بسیار متنوع است. پایتخت این کشور شهر لوساکو می باشد. در این کشور جنگل هایی با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمندی وجود دارد. یکی از رودخانه های واقع در این کشور رودخانه زامبری است. طبق تحقیقات باستان شناسی این منطقه از قدمت بسیار زیادی برخوردار می باشد و بقایایی از زمان انسان های اولیه نیز در این مناطق یافت شده اند. طبق بررسی ها قدمت این مناطق به دو میلیون سال پیش باز می گردد. مردمان ساکن این کشور دارای ویژگی های فرهنگی خاص خود می باشند. و آشنایی با این ویژگی های فرهنگی به نوعی می تواند برای گردشگران جذابیت داشته باشد.

آبشار ویکتوریا:

این آبشار یکی از زیباترین جاذبه های واقع در کشور زامبیا می باشد. جذابیت های این آبشار برای گردشگران بسیار زیاد است، و علاقمندان زیادی را به خود جذب می کند. این آبشار وصف نشدنی دارای چشم اندازهای طبیعی جذابی است. همانطور که می دانید آبشار ویکتوریا یکی از معروف ترین آبشارهای جهان به شمار می آید، و از نظر زیست محیطی و جانوری دارای اهمیت زیادی می باشد. این آبشار یکی از دیدنی های آفریقای جنوبی به شمار می آید.

دیدنی های زامبیا

پارک ملی لانگوا جنوبی:

از دیگر دیدنی های زامبیا می توان به منطقه پارک ملی لانگوا اشاره نمود. این پارک ملی اهمیت زیست محیطی و جانوری بالایی دارد، زیرا در آن گونه های جانوری و گیاهی مختلفی یافت می شوند. این پارک یکی از بهترین جاذبه های این کشور به شمار می آید.

سواحل زامبیا

  •  آرون گروپس

در این منطقه می توانید گونه هایی از بوفالو، زرافه و دیگر حیوانات را مشاهده کنید. پلنگ ها نیز نمونه ای دیگر از حیوانات هستند که در این زیستگاه زندگی و تولید مثل می نمایند. فیل هایی که در این پارک زندگی می کنند یک زندگی گله ای دارند و گونه های نادری از آن نگهداری می شود و همچنین علاقمندان به حیات وحش می توانند بیش از ۴۰۰ گونه پرندگان را در این منطقه مشاهده کنند.

مکان های زیبای زامبیا

موزه ملی لوزاکا:

اگر از علاقمندان به جاذبه های باستانی و قدیمی در نقاط مختلفی از دنیا هستید، می توانید از موزه ملی لوزاکا دیدن نمایید. این موزه از مجموعه آثار تاریخی به شمار می آید، و می توانید در آن مجموعه مختلفی از اشیای تاریخی را مشاهده کنید. این موزه در کشور زامبیا قرار گرفته است، این موزه یکی از مهم ترین مکان های گردشگری در این کشور به شمار می آید. در این موزه می توانید با دوره های مختلف تاریخی از نزدیک آشنا شوید، و تاریخ گذشته این کشور را بشناسید. از دیدنی های نظیر این موزه می توان به دیدنی های موزامبیک نیز اشاره نمود.

زامبیا و جذابیت های آن

پارک ملی کافو:

از دیگر دیدنی های طبیعی در کشور زامبیا می توان به پارک ملی کافو اشاره نمود. جالب است بدانید این پارک از قدیمی ترین پارک های منطقه به شمار می آید، که وسعت بسیار زیادی دارد. این پارک با جاذبه های طبیعی می تواند یکی از بکرترین چشم اندازهای کشو زامبیا باشد. این پارک به دلیل مساحت بالایی که دارد، گونه های درختی و گیاهی بالایی را در خود جای داده است. این منطقه از حیات وحش ارزشمندی نیز برخوردار می باشد. پارک ملی کافو از نظر جذب توریسم نیز بسیار شناخته شده است.

حیات وحش زامبیا

کاریبا:

کاریبا بزرگ ترین دریاچه مصنوعی در دنیا است. این دریاچه از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد، و می تواند توجه علاقمندان و گردشگران زیادی را به خود جلب کند. جالب است بدانید که این دریاچه مصنوعی در حد فاصل کشور زامبیا و زیمباوه واقع شده است. در این دریاچه مصنوعی می توانید گونه هایی از حیوانات را مشاهده کنید. کرگدن، فیل، تمساح نیل، بوفالو، اسب آبی، باکلان و … از گونه های نادر حیوانات در این منطقه هستند. شما علاقمندان در این منطقه می توانید غروب زیبایی را مشاهده کنید.

سواحل دیدنی زامبیا

راه آهن لیوینگستون:

یکی از قدیمی ترین جاذبه های این کشور راه آهن لیوینگستون می باشد. شما علاقمندان می توانید یکی از بزرگ ترین موزه های زامبیا را مشاهده کنید. بخش های مختلفی که در این موزه وجود دارند، شامل بخش های باستانی شناسی، تاریخ طبیعی و تاریخ می باشند، هر یک از این بخش ها می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. آثاری که از قبیله های مختلف در این مناطق باقی مانده است، بخش دیگر از جذابیت های این موزه می باشد. شما در این موزه می توانید با زندگی مردمان آفریقایی از نزدیک آشنا شوید. نحوه پوشش و زندگی مردمان این منطقه می تواند به نوعی توجه شما را جلب کند. این راه آهن از دیدنی های زامبیا به شمار می آید.

راه آهن زامبیا

این کشور یکی از مهم ترین مکان های دیدنی آفریقا است، و از جذابیت و تنوع بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. در سفر به قاره آفریقا می توانید یکی از بکرترین حیات وحش دنیا را بشناسید. همانطور که اشاره شد قدمت زندگی در اینگونه از مناطق به دو میلیون سال پیش باز می گردد. این کشور یکی از بکرترین کشورهای جهان برای گردشگران است، و می تواند جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران داشته باشد. یکی از مهم ترین امتیازات آفریقا و کشورهای متعدد آن برخورداری از حیات وحش ارزشمند می باشد. دریاچه کاریبا که یکی از دریاچه های مصنوعی بزرگ در دنیا است، از تنوع جانوری ارزشمندی برخوردار می باشد، و حیات وحش مهمی دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *