دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترفندهای عکس برداری و فیلم گرفتن از صفحه نمایش

  • فرهاد هاشمی
  • ۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید مطالب مهمی را برای کسانی که به آن­ها دسترسی ندارید شرح دهید! در این مواقع چه راهکاری به ذهنتان می­رسد؟ درست است، باید از اطلاعاتی که روی صفحه نمایش لپ تاپ خود دارید عکس و فیلم گرفته و در اختیارشان قرار دهید. برای این­کار راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می­کنیم.

ترفندهای عکس برداری و فیلم گرفتن از صفحه نمایش

لپ تاپ های لنوو ابزارهای مناسبی در راستای تحقق این هدف هستند، چراکه از رزولوشن و دقت نمایشگر بالایی بهره می­برند و تصاویر با کیفیتی را به ارمغان می­آورند. همچنین، برخی از مدل­های  لپ تاپ لنوو به حذف کننده نویز در صدا مجهز هستند. برای اطلاع از مشخصات و قیمت لپ تاپ های لنوو می­توانید به سایت آی تی سیتی مراجعه کنید.

با ما همراه باشید تا تمام فوت و فن های عکس برداری و فیلم گرفتن از صفحه نمایش لپ تاپ را آموزش دهیم.

ترفندهای عکس برداری و فیلم گرفتن از صفحه نمایش

۱- کلید اسکرین شات در ویندوز

ساده­ترین راه برای عکس برداری از صفحه نمایش استفاده از کلید موجود در کیبورد تحت نام PrtSc می­باشد. برای این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه PrtSc و دکمه لوگو ویندوز را همزمان فشار دهید و سپس به برنامه­ای مانند Paint یا هر برنامه ویرایش تصویر دیگری بروید و تصویر را در آنجا Paste کنید.

۲- نرم افزار پیش فرض Snip & Sketch

این ابزار جدید به صورت پیش­فرض در ویندوز ۱۰ موجود است و دسترسی و محیط کاربری بسیار راحتی دارد. با Snip & Sketch برای به اشتراک گذاشتن اسکرین‌شات­ها کار آسانی در پیش خواهید داشت. کافیست اسم این برنامه را در ویندوز جستجو کرده و آن را انتخاب کنید تا صفحه مربوطه نمایش داده شود، سپس تب NEW را برگزینید تا یک نوار ابزار را بالای صفحه مشاهده کنید. اکنون برنامه آماده تصویربرداری از صفحه نمایش می­باشد.

ترفندهای عکس برداری و فیلم گرفتن از صفحه نمایش

کلیدهای میانبر همیشه کار را آسان و سریعتر می­کنند. برای استفاده از این روش می توانید از میانبر windows + Shift + S نیز استفاده کنید. این تکنیک از میانبرهای اصلی ویندوز به حساب می­آید.

۳- نرم افزار پیش فرض Snipping Tool

برنامه Snipping Tool به صورت پیش فرض روی سیستم عامل های ویندوز تعبیه شده است و امکان تصویربرداری با کیفیت را فراهم می کند. این برنامه پس از گرفتن عکس از نواحی دلخواه، تصویر انتخاب شده را به شما نشان می دهد. سپس باید آن را در فضای مدنظر خود ذخیره سازی کنید. جهت استفاده از Snipping Tool ابتدا منو استارت و Snipping Tool را تایپ کنید و پس از باز کردن برنامه، گزینه New را بزنید.

ترفندهای عکس برداری و فیلم گرفتن از صفحه نمایش

تا اینجا روش­های عکس برداری از صفحه نمایش یا همان اسکرین شات را مرور کردیم. اما نحوه فیلم برداری از صفحه نمایش چگونه است؟

۱) برنامه پیش فرض ویندوز

آفیس بهبودهای باورنکردنی نسبت به نسخه اولیه خود داشته است! در نسخه­های جدید ویژگی­های کاربردی قرار گرفته که بسیار کاربرپسند هستند. از قابلیت های بی­نظیر آن می­توان به ضبط ویدئو در پاورپوینت اشاره کرد.

  • گام اول: برنامه پاورپوینت خود را باز کنید و اسلاید اول را انتخاب کنید.
  • گام دوم: پنجره، صفحه یا نرم­افزاری که قصد دارید از روی آن ویدئو ضبط کنید را باز کنید. اکنون در نوار منوی بالا، سمت چپ روی تب Insert کلیک کنید. در تب باز شده گزینه Screen Recording را انتخاب کنید.
  • گام سوم: به طور خودکار پنجره­ای برای انتخاب اندازه ضبط فیلم باز می­شود. شما می­توانید ناحیه­ای خاص از صفحه نمایش یا تمام دسکتاپ را برای ضبط در نظر بگیرید. گزینه­های شروع، مکث یا توقف ضبط صفحه نمایش در بالای صفحه قابل مشاهده هستند. پس از پایان ضبط، ویدئو در پاورپوینت ذخیره می­شود.

۲) فیلم گرفتن با نرم افزار کمتازیا

کمتازیا یک بسته نرم‌افزاری کاربردی و محبوب در زمینه ضبط صفحه نمایش کامپیوتر می­باشد که توسط شرکت TechSmith عرضه شده است. این نرم‌افزار برای ساخت ویدیوهای آموزشی و ارائه دروس دانشگاهی از طریق ضبط صفحه نمایش توسعه پیدا کرده است. به­علاوه نرم‌افزار کمتازیا این قابلیت را دارد که بتوان به وسیله­ی آن از اسلایدهای ارائه شده در پاورپوینت فیلم‌برداری کرد.

ترفندهای عکس برداری و فیلم گرفتن از صفحه نمایش

با فشردن دکمه Record ضبط ویدیو آموزشی شروع می­شود. در ادامه می‌توانید اندازه دلخواه خود برای فیلم برداری را در بخش Select Area مشخص کنید. همچنین، ورودی‌های صدا و تصویر، در بخش Recorded Inputs قابل تنظیم می­باشد. جهت خاتمه بخشیدن به فیلم برداری کافیست کلید F10 را بفشارید یا از گزینه­های Camtasia Recorder استفاده کنید.

۳) فیلم گرفتن از دسکتاپ لپ تاپ با قابلیت Xbox

ویندوز ۱۰ از امکانی به نام ایکس باکس بهره می­برد که به وسیله­ی آن می­توانید از نمایشگر فیلم بگیرید. برای انجام این کار در بخش جستجوگر ویندوز، کلمه Xbox را تایپ کنید و برنامه نصب شده Xbox app را باز کنید.

پس از آن، دکمه­های Windows+G موجود در کیبورد را هم­زمان فشار دهید و Yes, this is a game را انتخاب کنید. می توانید روی Start recording کلیک کنید یا کلیدهای Windows+ Alt+ R را هم­زمان بزنید تا فیلم برداری شروع شود. بهتر است بدانید که ویدیوهای رکورد شده با فرمت MP4 در پوشه­ای با نام Videos/Capture ذخیره­سازی می­شوند.

۴) فیلم برداری از نمایشگر لپ تاپ با FlashBack Express

اگر بنا به دلایلی نتوانید برای فیلم گرفتن از صفحه لپ تاپ، از ایکس باکس استفاده کنید. ویندوز ۱۰ امکان FlashBack Express  را برای شما در نظر گرفته است. پیشنهاد می­کنیم این برنامه را از یک سایت معتبر دانلود و نصب کنید. سپس روی Record your screen کلیک کنید تا ضبط فیلم شروع شود.

در بخش تنظیمات این برنامه قادر خواهید بود یک محدوده خاص یا تمام صفحه نمایش را برای فیلم برداری انتخاب کنید. همچنین، برنامه مذکور قابلیت ضبط فیلم ها را با صدا و یا بدون صدا دارد. به علاوه زمان فیلم برداری نیز قابل تنظیم است.

۵) فیلم برداری از صفحه نمایش لپ تاپ با سرویس آنلاین Apowersoft

سرویس آنلاین Apowersoft برای فیلم برداری از لپ تاپ بسیار سودمند می­باشد. برای انجام این کار وارد وب سایت این سرویس شوید و روی Start recording کلیک کنید. این امکان که فقط از بخش محدودی از مانیتور فیلم برداری کنید در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس از ضبط فیلم روی دکمه Pause کلیک کنید تا ویدیو در پوشه Documents با فرمت MP4 ذخیره شود.

در این مطلب در مورد راه های گرفتن اسکرین شات و فیلم برداری از صفحه‌ی لپ تاپ صحبت کردیم. با توجه به آنلاین بودن مدارس و دانشگاه ها، این روش های تصویربرداری خیلی کمک کننده هست. همچنین در صورت نیاز به خرید لپ تاپ می توانید برای مشاهده تنوع مدل لپ تاپ های لنوو به آی تی سیتی مراجعه کنید. همچنین اگر مایل به کسب جزئیات بیشتری از این برند هستید می­توانید با کارشناسان آی تی سیتی ارتباط برقرار کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *