دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان زخم های دیابتی و روش های پیشگیری از ایجاد زخم

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با روش پیشگیری و درمان زخم های دیابتی آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

درمان زخم های دیابتی بسیار سخت تر از سایر زخم ها صورت می گیرد و شما باید بیش تر از همیشه مراقب این بیمار ها باشید. در ادامه نحوه بهبود این زخم ها را برایتان بررسی خواهیم کرد.

درمان زخم های دیابتی

درمان زخم های دیابتی

افرادی که دیابت دارند اگر دچار زخم هایی روی بدن خود بشوند دیر از سایرین بهبود می یابند و بدین طریق ممکن است مشکلاتی بسیاری مانند انواع عفونت ها را دچار شوند. البته این مشکل برای همه ایجاد نمی شود بلکه برای افرادی بیشتر ممکن است عفونت ایجاد شود که نتوانند دیابت خود را کنترل کنند. زخم دیابتی معمولا در پا ایجاد می شود و وضعیت های مختلفی را برای افراد ایجاد می کند.

در ادامه روش های بهبود و پیشگیری را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید به راحتی آن را درمان کرده و یا از ایجاد شدن آن پیشگیری کنید.

پیشگیری

همانطور که می دانید هزینه های پیشگیری کم تر از درمان می باشد و قبل از این دچار این مشکلات شوید باید سعی کنید از ایجاد آن پیشگیری کنید. راه های پیشگیری عبارتند از:

  1. بهتر است سعی کنید برای مدتی قند خون خود را کنترل کرده و به بهداشت فردی خود اهمیت بیشتری بدهید.
  2. قبل از استفاده از مرطوب کننده ها پوست خود را کاملا خشک کنید.
  3. پابرهنه روی زمین نروید و حتما از کفش و دمپایی شخصی خود استفاده کنید.
  4. ناخن های خود را با دقت بگیرید.
  5. سعی کنید لباس و کفش های راحتی بپوشید.
  6. کنترل قند خون

کنترل قند خون و درمان زخم ها

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کنترل قند خون

یکی از روش هایی که می توانید برای بهبود زخم های دیابتی به کار ببرید این است که به صورت مداوم قند خون خود را کنترل کرده و سعی کنید آن را از نوسان حفظ کنید. افرادی که دیابت نوع یک دارند باید برای درمان دیابت خود از انسولین استفاده کنند ولی افرادی که به دیابت نوع دو علاوه بر استفاده از داروهای خوراکی باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند تا بتوانند به راحتی قند خون خود را کنترل کنند.

روش های درمانی

برخی از روش های نوین برای بهبود زخم های دیابتی مفید می باشند و این نوع درمانها عبارتند از :

  • پانسمان های نوین
  • اوزون تراپی در آب
  • ماگوت تراپی لایت تراپی
  • لیچ تراپی
  • وکیوم تراپی
  • PRP

نکته : یادتان باشد که این روش های درمانی ممکن است تا چند ماه بی اثر باشد و بعد از چند ماه اثرات خود را نشان دهد بنابراین برای درمان این مشکل نباید عجله کرد.

لیچ تراپی و درمان زخم های دیابت

زخم های دیابتی باید بهبود پیدا کنند و در صورتی که نسبت به آن ها بی اعتنا باشید ممکن است عوارض دیابت بسیار زیادی برایتان ایجاد شود. بهتر است سعی کنید دیابت را بشناسید و سعی کنید با رعایت نکات ساده و کنترل قند خون از زخم های دیابتی دور بمانید زیرا این نوع زخم ها ممکن است تا مدت ها زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث شود که هزینه های زیادی را متحمل شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *