دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دریاچه گنج آذربایجان غربی با اسرار مرموز کشف نشده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

دریاچه گنج یکی از مهمترین دیدنی های استان آذربایجان غربی است. این دریاچه در منطقه باستانی تخت سلیمان واقع شده است. روایت های تاریخی درباره این منطقه موجب جلب توجه بسیاری از افراد شده است. برخی می گویند این دریاچه در اثر ضربه عصای حضرت سلیمان ایجاد شده است و در آن اشیای گران بهایی وجود دارد.

یکی از زیباترین جاذبه هایی که در ایران وجود دارد، این دریاچه شگفت انگیز می باشد، که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود نماید. این جاذبه در استان آذربایجان غربی در شهر تکاب واقع شده است.  علت نام گذاری آن عقیده بومیان محلی می باشد. برخی معتقدند که در طی دوران مختلف گنج های زیادی در این آب ها پنهان شده است. دریاچه گنج دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. این مکان دیدنی در نزدیکی محوطه باستانی تخت سلیمان قرار دارد. به همین علت سالانه بازدیدکنندگان زیادی به تماشای آن می روند. اگر قصد سفر به استان آذربایجان غربی را دارید، پیشنهاد می کنیم، حتما از این جاذبه زیبا در این استان بازدید کنید.

آب های گنج

دیدنی های دریاچه گنج

اگر از عاشقان و علاقه مندان به طبیعت استان آذربایجان غربی هستید، می توانید سفری به این استان و منطقه دیدنی تخت سلیمان داشته باشید. همانطور که می دانید یکی از مناطق معروف در نزدیکی شهرستان تکاب منطقه باستانی تخت سلیمان است. این منطقه باستانی دارای جاذبه های بسیار ارزشمندی است، و روایت های تاریخی زیادی درباره آن وجود دارد. اسرار  مرموزی که هنوز در این منطقه کشف نشده اند، موجب حیرت همگان است، و همچنان آن را جذاب و دست نیافتنی باقی گذاشته است.

اب های زیبای گنج

در این محوطه باستانی دریاچه ای زیبا با مناظر رویایی وجود دارد، که درباره آن نیز رمز و رازهای زیادی وجود دارد. دریاچه فیروزه ای رنگ گنج که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دریاچه قدمتی ۳ هزار ساله دارد. یکی از عقاید مهم درباره این دریاچه روایت و داستان عصای حضرت عیسی است. برخی عقیده دارند، این چشمه به دلیل کوبیدن عصای حضرت سلیمان به روی زمین جوشان شده و به وجود آمده است.

محوطه باستانی تخت سلیمان:

محوطه باستانی تخت سلیمان یکی از مهمترین مکان های دیدنی و تاریخی در استان آذربایجان غربی است. شما برای بازدید از تخت سلیمان باید به این استان بروید در این استان جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد، اما بسیاری از علاقه مندان دوست دارند، تا از این محوطه باستانی دیدن نمایند. این محوطه باستانی روایت های تاریخی مختلفی دارد. این منطقه یکی از مهمترین سکونتگاه ها در دوره های تاریخی مختلف بوده است.

  •  آرون گروپس

دریاچه زیبای گنج

در زمان اشکانیان، ساسانیان و هخامنشیان این منطقه اهمیت زیادی داشته است. قدمت این بنا به ۳ هزار سال باز می گردد و بناهای تاریخی مختلفی در آن بنا شده است. دیدنی های ایذه نیز همانند این محوطه تاریخی هستند و یکی دیگر از جذابیت های مهم در ایران به شمار می آیند. شما با بازدید از منطقه ایذه نیز می توانید با بخش مهمی از تاریخ ایران آشنا شوید.

ویژگی های چشمه:

این دریاچه در حقیقت نوعی چشمه آهکی است، که موجب فشار بر روی آب های زیر زمینی می شود. برخی از روایت ها می گویند، این دریاچه در کف خود دارای گنجینه های بسیار ارزشمند می باشد. آب این دریاچه املاح زیادی دارد. وجود این املاح غواصی در این آب ها را سخت کرده است، و به دلیل عدم غواصی در این آب ها هنوز گنجینه های دفن شده در این دریاچه یافت نشده اند.

دریاچه گنج کجاست

جاذبه های دریاچه:

شما با سفر به این دریاچه می توانید، از سفر خود لذت ببرید. شما می توانید در اطراف این مکان زیبا به صورت رایگان به پیک نیک و تفریح بپردازید، و از سفر خود نهایت استفاده را داشته باشید. در این مکان تا کنون هیچ گونه گنجی پیدا نشده است. باستان شناسان بر این باور هستند، که دسترسی به گنج های این دریاچه بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. اگر قصد سفر و بازدید از منطقه را دارید، بهترین زمان سفر به این شهر اواخر بهار تا اواخر تابستان می باشد. در این زمان از سال آب و هوای این منطقه بسیار مطلوب و عالی می باشد، که می توان گفت در هیچ کجای ایران به این آب و هوا دسترسی نخواهید داشت.

اطراف این دریاچه مناظر سر سبز زیادی وجود دارد که می توانید در آن به ثبت عکس و خاطرات بپردازید. همچنین اگر علاقه مند به کوهنوردی هستید، در اطراف این جاذبه کوه ها و تپه های زیادی وجود دارد، که می توانید از بلندای آن ها مناظر اطراف را تماشا کنید. از سویی می توانید از محیط اطراف خود لذت ببرید. همچنین در این منطقه اقامتگاه های بوم گردی زیادی وجود دارد، که می توانید شب را در آنها سپری کنید، و در روز به ادامه ماجراجویی خود در این منطقه بپردازید.

طبیعت آب های گنج

برای بازدید از این دریاچه می توانید، از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر به این منطقه بروید. همچنین برای راحتی تردد تورهای گردشگری به این منطقه برگزار می شوند، که هزینه های پایینی دارند، و شما می توانید با خیال راحت با استفاده از این تورها به این دریاچه بروید، و از نزدیک آن را مشاهده کنید.

گنجینه های این منطقه:

این منطقه دارای گنجینه های بسیار ارزشمندی است. در دریاچه گنج از دوره های مختلفی اشیای قدیمی و ارزشمند باقی مانده اند. انگشتر سلیمان نبی یکی از اشیای قدیمی است که در این آب ها مدفون باقی مانده است. در روایت ها می گویند سلیمان نبی انگشتر خود را به این آب ها انداخته است. گنجینه کوروش که خزینه ای از اشیای گران بها و زینتی است، در این آب ها برای نذر انداخته شده است.

از دوره های تاریخی مختلف دیگر نیز اشیا و گنجینه های گران قیمتی وجود داشته اند، که برای نذر به این آب ها انداخته شده اند. این گنجینه های ارزشمند متعلق به دوران اشکانیان و ساسانیان نیز می باشد.

اسرار چشمه گنج

آدرس:

این دریاچه یکی از مکان های دیدنی آذربایجان غربی است. برای بازدید از دریاچه باید به این استان بروید. این محوطه باستانی در تخت سلیمان واقع شده است، و برای بازدید از جاذبه های آن باید به شهرستان تکاب بروید. این دریاچه در فاصله ۴۵ کیلومتری از تکاب و در روستای نصرت آباد، محوطه تخت سلیمان واقع شده است.

دیدنی های تاریخی ایران بسیار زیاد هستند. اما بازدید از منطقه تاریخی ایذه و تخت سلیمان می تواند جذاب و دینی باشد. همچنین این دریاچه با وجود جذابیت های تاریخی و طبیعی خود گزینه مناسبی برای تفریح در این استان می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *