دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش سفید کردن دندان در فتوشاپ طی ۶ مرحله

  • حکیمه فهیمی
  • ۵ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در نرم افزار قدرتمند فتوشاپ قابلیت های زیادی برای ویرایش و زیبایی چهره وجود دارد. اگر به دنبال قابلیتی برای سفید کردن دندان در فتوشاپ هستید پیشنهاد می کنیم با این آموزش از آرگا همراه ما باشید.

در مواردی زرد بودن دندان از زیبایی چهره در تصویر می کاهد از این رو برای جذاب تر نمودن عکس می توانید با استفاده از نرم افزار قدرتمند ویرایش تصویر یعنی فتوشاپ این مشکل را حل کنید. در این مطلب سفید کردن دندان در نرم افزار فتوشاپ آموزش داده می شود. 

آموزش سفید کردن دندان در نرم افزار فتوشاپ

یکی از دلایلی که زیبایی چهره را در یک عکس کاهش می دهد زردی و عدم درخشندگی دندان در تصویر است. در مواردی با زوم روی عکس متوجه می شوید که دندان ها کمی زرد هستند که چهره را در تصویر نازیبا نشان می دهد از این رو قصد داریم در این مطلب با کمک نرم افزار قدرتمند فتوشاپ و قابلیت های زیاد آن به آموزش سفید شدن دندان در فتوشاپ بپردازیم.

در این مطلب فرا می گیرید که چطور با استفاده از قابلیت افزایش روشنایی هم دندان ها را سفید و هم روشنایی آن ها را افزایش دهید. این دو کار یعنی سفید کردن و افزایش روشنایی دندان را با استفاده از قابلیت Hue/saturation در لایه تنظیمات انجام می شود.

پس اگر عکسی به ثبت رسانده اید که کیفیت خوبی دارد و با مدل و حالت عالی گرفته شده و شما آن را تایید می کنید ولی زردی دندان از جذابیت چهره کاسته است با این آموزش همراه آرگا باشید. غول صنعت عکاسی یعنی فتوشاپ با گنجاندن تکنیک و قابلیت های متعدد در خود نیاز کاربران حوزه عکاسی را مرتفع نموده است.

۱. برای شروع ابتدا باید تصویر مدنظر را در به نرم افزار فتوشاپ دعوت کنید. این کار را با استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl +o یا رفتن به مسیر file>open انجام دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl+j از عکس یک کپی بگیرید. در ادامه یک لایه جدید به اسم layer 1 به پنجره لایه ها افزوده می شود.

۲. در این مرحله باید برای فتوشاپ مشخص کنید که محدوده دندان ها از کجا تا کجا می باشد. برای این کار به سراغ ابزار سریع بروید و کلید Q را فشار دهید تا Layer 1 در پنل لایه ها به رنگ قرمز مشخص شود.

در صورت نیاز اندکی زوم نموده بعد ابزار براش (Brush) را انتخاب نمایید (یا برای پیدا کردن آن کلید ترکیبی ctrl+shift را فشار دهید) ضمنا در نوار ابزار رنگ پیش زمینه یا foregrand را سیاه قرار دهید. برای ابزار براش یک سایز یا اندازه مناسب انتخاب نموده و opacity براش را روی ۱۰۰ تنظیم کنید.

حالا با استفاده از براش همه قسمت های دندان را رنگ آمیزی کرده و در پایان کار با مشخص نمودن محدوده دندان ها مجددا کلید Q را فشار دهید. فقط دقت کنید که چندین بار با ابزار براش روی دندان ها بکشید تا رنگ قرمز تیره مشخص گردد. ضمنا اگر بخشی را اشتباه انتخاب کردید رنگ فورگراند را به سفید تغییر داده و بخش های اشتباه را پاک کنید.

۳. پس از این که دندان ها را انتخاب کردید و مجددا کلید Q را فشار دادید مشاهده می کنید که قسمتی از دندان ها در حالت انتخاب قرار دارد.در غیر این صورت و انتخاب نشدن دندان ها با کلیدهای میانبر Ctrl+shift+I انتخاب را معکوس نمایید. در این وضعیت دندان ها به حالت انتخاب در می آیند.

۴.  از آن جا که لبه های دندان نسبت به کل دندان معمولا سفیدی و درخشندگی کمتری دارد در این مرحله به محو کردن لبه دندان می پردازیم. برای این کار بعد از مراحل بالا و در حالت انتخاب قرار گرفتن دندان از منوی SELECT به قسمت ویرایش Modify بروید و گزینه feather را انتخاب کنید یا کلیدهای ترکیبی shift+f6 را فشار دهید.

سپس در پنجره feather radius مقدار را روی ۲ بگذارید و مجددا به سربرگ select رفته و گزینه Inverse را انتخاب نمایید یا کلید ترکیبی ctrl+ shift+ I را فشار دهید. در ادامه با کلید ترکیبی CTRL+J کپی دیگری گرفته که نام آن Layer 2 خواهد شد.

۵. در آخر برای سفید کردن دندان در فتوشاپ بعد از کپی گرفتن به سربرگ image رفته و از فهرست Adjustment گزینه Hue/saturation را انتخاب نمایید یا کلید های ترکیبی ctrl + u را فشار دهید.

در ادامه پنجره ای گشوده می شود که در آن متغیر Lightness را تغییر دهید و آن را به طرف راست ببرید تا مقدار سفیدی دندان ها را تنظیم نمایید. در این مرحله پیشنهاد داریم که میزان زوم را کم کنید تا به آسانی تفاوت رنگ را حس نمایید و در ضمن میزان درخشندگی دندان ها را با توجه نور تصویر یا رنگ پوست با دقت زیادی تنظیم کنید.

غلظت رنگ را حدود ۲۰- درصد کاهش داده و میزان روشنایی را کمی افزایش دهید. با این کار دندان ها طبیعی تر جلوه خواهد کرد. توجه کنید که این درصدها به میزان زردی دندان بستگی دارد. البته در اینجا مقادیر در نظر گرفته شده برای تصویر مناسب بوده و متناسب با رنگ پوست و شرایط نوری عکس تنظیم شده است. ضمنا می توانید با اندکی جابجایی این متغیر مقداری که برای سفید کردن دندان در تصویر نیاز دارید را پیدا کنید.

برای درخشان تر به نظر رسیدن دندان ها اگر مایل بودید می توانید از گزینه levels در پنل لایه ها هم بهره بگیرید و روشنایی را زیاد کنید. البته دقت کنید که چنانچه روشنایی بیش از حد شود دندان ها مصنوعی و غیرطبیعی جلوه می کند.

۶. مرحله پایانی سفید کردن دندان در فتوشاپ باید تصویر خود را ذخیره کنید.

پس از انجام سفیدی دندان با این برنامه، در صورت تمایل به یادگیری کوچک کردن بینی در فتوشاپ و روتوش عکس در فتوشاپ می توانید کلیک نمایید و زیبایی چهره خود را در عکس هایتان بیشتر نمایان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *