دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ساده ترین روش خرید گواهی SSL برای وبسایت

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

خرید گواهی SSL بعد از تاسیس وبسایت، از اولین گام های برنامه ریزی برای کسب در آمد از اینترنت می باشد و بهتر است با دانش  وآگاهی لازم اقدام به تهیه این گواهینامه امنیتی کنید.گواهی SSL یک ابزار کارآمد و امنیتی برای حفظ داده ها واطلاعات کاربران برای یک وبسایت می باشد و اهمیت تهیه آن امروزه بسیار بالا رفته است.در این نوشتار قصد داریم تا بصورت مختصر و مفید، ساده ترین روش برای خرید این گواهینامه امنیتی برای یک سایت را توضیح دهیم تا اولین قدم را محکم برداشته ونگران موارد جزئی نباشید.پیش از این بهتر است تا بصورت خلاصه با تعریف گواهی های امنیتی SSL برای وبسایت آشنا شویم.

ساده ترین روش خرید گواهی SSL برای وبسایت

گواهی SSL چیست و از چه زمانی مطرح شد؟

از سال ۱۹۹۳ تلاش برای ساخت گواهی امنیتی و پروتکل ایمن برای انتقال اطلاعات در لایه های شبکه، صورت گرفت و با پیشرفت تکنولوژی انواع گواهی SSL و TLS در ورژن های مختلفی مطرح شدند و روز به روز ایرادات و مشکلات آنها برطرف شد.همین امر باعث شده که امروزه خرید گواهی SSL با قیمت های مناسب، تا حد زیادی امنیت اطلاعات یک سایت و کاربرانش را تضمین کند.

چرا امروزه خرید این گواهی برای سایت واجب است؟

خرید گواهی SSL برای وبسایت با قیمت های مناسب، در انواع مختلفی امکان پذیر است که امروزه به دلیل اهمیت حفظ اطلاعات و داده ها و نقش مهمی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارند، جزو موارد اولیه برای تاسیس یک وبسایت می باشند.این گواهینامه های اس اس ال، در قیمت های مناسبی توسط شرکت های هاستینگ معتبر، قابل تهیه می باشند و بهتر است متناسب با نوع وبسایت و گواهی که به آن نیاز دارید، اقدام به خرید آن کنید.

در هنگام تهیه گواهینامه SSL، به چه مواردی باید توجه داشت؟

همانطور که در هنگام ورود به یک مغازه و مشاهده محصول مورد نظر، باید به نکاتی مثل:قیمت، جنس، کیفیت و … توجه داشت، در خرید این گواهینامه امنیتی نیز باید این نکات را لحاظ کرد و ازآن غافل نشد.

انواع گواهی اس اس ال

ساده ترین روش خرید گواهی SSL برای وبسایت

این گواهینامه های امنیتی برای وبسایت، در انواع مختلفی قابل تهیه و خرید هستند و باید قبل ازتهیه با انواع آنها آشنا شد تا هم ازنظر کارایی و هم از نظر قیمت، بهترین گزینه را انتخاب کرده باشیم.

  • گواهی DV: صدور و ساخت این گواهی در مدت زمان کمی صورت گرفته و نیازبه مدارک خاصی برای تهیه ندارد.
  • گواهی OV:نام دیگر این گواهی SSL، گواهی سازمانی می باشد که اعتبار بیشتری داشته و نیاز به تایید و صحت مالکیت یک کسب و کار دارد.
  • گواهی EV: تهیه این گواهی نیز علاوه بر ایجاد پروتکل HTTPS، باعث نمایش نام لاتین سازمان در آن قسمت نیزمی شود و صدور آن از مدت زمان بیشتری به نسبت سایر گواهی ها برخوردار می باشد.
  • گواهی SSL رایگان: گواهی امنیتی SSL رایگان برای سایت ها نیز توسط بعضی از شرکت های هاستینگ ارائه می شود و می توانید برای مدت زمان مشخصی از این گواهی استفاده کنید.

نحوه خرید SSL

برای خرید SSL می توانید وارد وبسایت شرکت های هاستینگ و میزبانی وب شده و با مراجعه به صفحه خرید گواهی SSL، نوع گواهی امنیتی را مشخص کرده و با پرداخت هزینه و درج ادرس دامه، گواهی مورد نظر را تهیه نمایید.

نحوه نصب و راه اندازی

پس از اینکه اقدام به خرید SSL کردید، نیاز به نصب و راه اندازی آن بر روی دامنه وبسایت می باشد تا سایت شما با سپر سبز رنگ و پروتکل HTTPS نمایش داده شود.نصب و راه اندازی این گواهی نیز بر عهده شرکت هاستینگی است که از آن خرید کرده اید.بصورتیکه پشتیبان ها و تیم ساپورت در سریع ترین زمان ممکن اقدام به فعال سازی آن برای وبسایت شما می کنند.

ساده ترین روش خرید گواهی SSL برای وبسایت

با راه اندازی و خرید SSL چه مشکلاتی به وجود می اید؟

اگر تا به حال سایت شما دارای این گواهینامه امنیتی نبوده است، پس از خرید و نصب آن، بسیاری از آدرس ها و لینک های شما ممکن است به درستی به کار نکند، چرا که قبلا با آدرس HTTP://WWW.GOOGLE.COM سایت شما باز می شده و اگر تغییرات لازم را انجام ندهید، سایت شما فقط با آدرس   HTTPS://WWW.GOOGLE.COM  باز می شود، پس تمامی لینک هایی که به صفحه بالا داده شده است ممکن است با یک خطا مواجه شوند و این برای نابودی یک وبسایت کافیست.ازطرفی هم نباید تهیه و خرید SSL را نادیده گرفت چرا که آن هم به ضرر رتبه و امنیت سایت شما می باشد.بهترین کار برای شما، آموزش و یا سپردن به افراد متخصص در این حوزه می باشد.

قادر به تهیه نماد الکترونیک

با خرید گواهینامه امنیتی SSL، می توانید برای سایت خود، نماد الکترونیک دریافت کنید تا کاربرانی که وارد سایت شما می شوند و قصد خرید محصول یا خدماتی از آن را دارند، علاوه بر مشاهده نماد الکترونیک و گواهی SSL، یک فضای امن را تجسم کنند و راحت تر بتوانند محصول خود را خریداری کنند.نماد الکترونیک نیز برای تهیه، نیاز به خرید گواهی اس اس ال دارد.

آیا خرید SSL به صرفه است؟

پاسخ به این سوال مانند این پرسش است: آیا شما حاضر هستید درب گاوصندوق خود را باز بگذارید و مقداری از سرمایه داخل آن برای خرید یک قفل، هزینه نکنید؟ طبیعتا خیر! پس زمانی که قصد راه اندازی یک وبسایت در هر زمینه ای را دارید، باید گواهی امنیتی اس اس ال را تهیه کرده و لازم است بدانید که قیمت های مناسبی را می توان با تخفیف و مدت زمان های طولانی تر، پیدا کرد.

جمع بندی

خرید SSL برای تبدیل آدرس وبسایت از HTTP به HTTPS و افزایش امنیت آن با استفاده از پروتکل های امنیتی شبکه، اقدامی ضروری و مفید برای کسب و کار های اینترنتی می باشد.گواهی SSL با رمز گذاری داده ها و اطلاعات انتقالی در یک سایت، مانع از دزدیده شدن و مشاهده آنها توسط افراد غریبه و هکر های مختلف می شود که می توان آن را با قیمت مناسبی از شرکت های هاستینگ داخل کشور تهیه کرد که نقش مهمی در رتبه و کیفیت وبسایت شما دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *