دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

درماپلنینگ صورت چه مزایا و معایبی دارد؟

  • مریم صبوری
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

درماپلنینگ یک روش درمانی برای لایه برداری و پاکسازی پوست می باشد که کمک به از بین بردن جوش و آکنه و موهای زائد پوست صورت می کند. در واقع پوست را درخشان و نرم صیقلی در اولین بار استفاده از این روش جلوه می دهد.

درماپلنینگ صورت یک روش مطمئن و عالی برای کسانی که نمی خواهند صورت شان بعد اصلاح جوش بزند یک روش درمانی به حساب می آید. حتما دقت کردید پیش از یک مراسم خاص یا عروسی استرس جوش زدن را داریم الخصوص عروس خانم هایی که به تیغ زدن و وکس و غیره حساسیت دارند و از روش های پاکسازی نمی توانند استفاده کنند. پوست این ها قرمز و متورم و پراز جوش می شود که یک گزینه ایده آل برای نتیجه گیری بهتر کار و برق انداختن پوست صورت انجام این روشی است که امروز با آن آشنا می شوید با مجله آرگا همراه باشید.

روش درمانی پاکسازی صورت

درماپلنینگ صورت چیست؟

اغلب افراد فکر می کنند اصلاح با تیغ بیشتر مخصوص آقایان بوده ولی در حالی که یک روش درمانی عالی بوده شناخته شده به نام درماپلنینگ می باشد. این روش به صورت اصلاح و تیغ زدن پوست صورت شکل می گیرد و برای افرادی که این درمان را به شکل جدی ادامه می دهند نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت. ما در این مقاله درباره مزایا و چگونه انجام دادن آن توضیح خواهیم داد با مجله آرگا همراه باشید.

درماپلنینگ یا درمابلیدینگ یک روش عالی لایه برداری عمیق برای تقویت پوست صورت بوده که موجب ساخت لایه های جدید و سالم تری خواهد شد. این کار با تیغ زدن سطح رویی پوست انجام می شود و اگر چه امکان دارد به نظر کمی ترسناک برسد ولی مزایای زیادی دارد که موجب یکدست و درخشان تر شدن سطح پوست صورت می شود. این روش یک روش جدیدی نیست و از گذشته در کشور ژاپن انجام می شده و به نام کائو سوری بوده که همه زنان و مردان بالای ۵۰ سال آن را انجام می دادند. در واقع با زیاد شدن سن سلول های مرده در سطح پوست انباشته می شوند و درماپلنینگ با جدا کردن این سلول ها به همراه موهای زائد ظریف سطحی تمیز و یکدست به وجود آورده و به رشد پوستی درخشان و صاف تبدیل می شود.

روش درمانی پاکسازی صورت

مزایای درمانی درماپلنینگ صورت

این روش برای پوست یک تاثیر مثبت غیر منتظره دارد که شما خواهید دید ظاهر پوست چه اندازه بهتر خواهد شد.

  •  آرون گروپس
  • جداسازی سلول های مرده پوست:

برای لایه برداری بهتر است از همین روش عالی و سریع استفاده کنیم که با جدا کردن سلول های مرده برروی سطح پوست به تولید سلول های جدید پوستی تشویق می کند که پس از این کار پوست یکدست و درخشان خواهد شد.

درماپلنینگ چیست؟

  • خلاص شدن از شر موهای زائد:

موهای زائد به خصوص موهای کرکی در همه جای صورت پیدا می شود که یکی از دردسرهای زیبایی است. به خاطر این که بافت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و آرایش کردن روی آن کار ساده ای نخواهد نخواهد بود. کار های رایجی مثل بند انداختن و وکس موهای صورت از عوارض زیادی برخوردار بوده مثل آکنه و التهاب و شل شدن پوست ولی درماپلنینگ با کوتاه کردن این موها از ریشه سطح صافی را  به وجود می آورد بدون آن که عوارضی داشته باشد. باید گفت این روش برای موهای سیاه و ضخیم صورت چندان جواب گو نیست چون سرعت رشد این موها زیاد شده و ریشه تیرگی رنگ آن امکان دارد چهره شما را تحت تاثیر بگذارد. برای از بین بردن این موهای ضخیم و تیره بهتر است از روشی مثل لیزر درمانی و وکس صورت استفاده نمایید.

درماپلنینگ پوست صورت

  • یکدست و صاف شدن سطح پوست:

نرم و یکنواختی روی پوست بلافاصله بعد از درماپلنینگ می تواند مورد توجه قرار بگیرد و همان لحظه می توانید مشاهده کنید که چه پوست یک نواخت و درخشانی دارید. این روش عالی برای انواع پوست ها جواب می دهد و لازم نیست نگران چرب یا خشک بودن پوست خود شوید.

  • آماده سازی زمینه و مراقبت با محصولات:

 پوستی به تازگی لایه برداری شده و بیشترین قابلیت جذب مواد و ویتامینه ها را دارد با استفاده از سرم درمانی و مراقبت باید ان را مرطوب نگه داشت تا تاثیر خوبی از آن دید. همچنین شما اگر قصد آرایش کردن داشته باشید دیگر نیاز نیست نگران موهای کرکی و پوسته پوسته شدن پوست تان باشید چون پوستی صاف و یکدست دارید که مواد آرایشی روی آن بهتر می نشیند.

درماپلنینگ پوست صورت

انجام روش درمابلیدینگ در خانه

این روش درمانی مراقبتی اتز پوست صورت اغلب در مراکز و سالن های زیبایی با ابزار تخصصی صورت می گیرد که اگر شما با در دست داشتن ابزار استاندارد می توانید آن را در خانه انجام دهید. خوشبختانه زنان مثل آقایان نیاز به اصلاح هرروزه ندارند و می توانند این کار را در هر دو هفته یا موقعیت های خاص انجام دهند. با انجام این کار هر بار مقدار زیادی از سلول های مرده سطح پوست جدا سازی شده و باید فاصله زمانی مناسبی بین هر مرحله وجود داشته باشد. بهترین زمان هر یک ماه یکبار در منزل صورت گیرد تا نتیجه به صورت واقعی مثل فرآیند ساخت سلول پوستی سی روزه باشد. ولی اگر در کلینیک های زیبایی از این روش استفاده می کنید بهتر است هر یک ماه و نیم تا سه ماه صورت بگیرد و تکرار شود.

درماپلنینگ صورت

ابزار های متعلق به درماپلنینگ چیست؟

تیغ های معمولی که برای زدن موهای زائد معمولا به کار می روند زاویه مناسبی نداشته و نمی توانند همه سلول های مرده و موها را جدا کنند. برای نتیجه گیری بهتر لازم است از ابزار مخصوص درماپلنینگ استفاده شود این ابزار نوعی تیغ ساده بوده که به طور خاص برای این کار طراحی شده و موجب التهابات و تحریک پوستی نمی شود. پس از تهیه ابزار مناسب باید پوست خود را برای این کار آماده سازی کنید.

برای شروع اگر آرایشی دارید با یک مواد شوینده مناسب آن را بشویید که پوست ملتهب و خشک نشود. نیازی به لایه برداری نبوده ولی اگر پوست خود را لایه برداری کرده اید بهتر است درماپلنینگ را به یک روز دیگر موکول کنید. تیغ را بردارید و در جهت رویش موهای صورت به طرف پایین بکشید چند دقیه این کار را انجام دهید تا همه صورت و زیر چانه و گردن پاکسازی شود. بعد از انجام آن از یک سرم مرطوب کننده مناسب برروی صورت استفاده نمایید تا التهاب صورت گرفته از بین برود. سپس برنامه مراقبتی روزمره را که شامل کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب و ادامه مراحل آرایشی است را انجام داده و از پوست شفاف تان لذت ببرید.

در ادامه مطالب در همین زمینه می توانید با کلیک بر روی لینک ها از ترفند های عالی لایه بردار پوست خشک و ماسک جوانساز برای پوست دست اطلاعات کسب نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *