دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش دی اکتیو توییتر در کامپیوتر و در گوشی موبایل

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار که می توان در آن نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذاشت و از اخبار جهان مطلع شد، توییتر است. در مواردی ممکن است بخواهید حساب توییتر خود را غیرفعال یا حذف نمایید. در این مطلب نحوه دی اکتیو حساب توییتر آموزش داده می شود. همراه ما باشید.

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار می باشد که در آن کاربران به اشتراک نظرات خود می پردازند. در مواردی ممکن است کابری بخواهد حساب توییتر خود را غیرفعال یا کاملا حذف کند. برای دانستن شیوه انجام این کار، در ادامه مطلب با آموزش دی اکتیو حساب توییتر در خدمت شما عزیران هستیم.

آموزش دی اکتیو حساب توییتر

در این که توییتر یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی است، شکی وجود ندارد. کاربران زیادی در دنیا عضو این شبکه اجتماعی هستند. در توییتر می توان نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذاشت و از نظرات دیگران اطلاع پیدا کرد. در ضمن از اخبار جهان هم آگاه شد. با این وجود ممکن است بنا به دلایلی قصد دی اکتیو یا حذف کردن حساب توییتر خود را داشته باشید. در این مطلب نجوه انجام این کار آموزش داده می شود.

تاریخچه توییتر

شبکه اجتماعی توییتر در سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد و در سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر را جذب کرد و بنا بر آمار روزانه بالغ بر ۳۴۰ میلیون توییت یا پست در این شبکه ارسال می شد. توییتر برخلاف برخی شبکه های اجتماعی دارای ضوابط و شرایط استفاده منحصر به فردی می باشد. به طور مثال در توییتر کاربر حداکثر می تواند یک متن ۱۴۶ حرفی را پست نماید و به پست های ارسالی در توییتر اصطلاحا توییت می گویند.

در سطح جهانی توییتر به عنوان بهترین شبکه اجتماعی برای پیگیری اخبار روز شناخته می شود و به خاطر ویژگی خاص این رسانه اجتماعی که آن ایجاد محدودیت در استفاده از تعداد کاراکتر برای اشتراک گذاری محتوا می باشد دنبال کردن اتفاقات روز وقت گیر نبوده و از این رو این شبکه اجتماعی محبوبیت بالایی پیدا کرده است. اما در ایران با استفاده از ابزار تغییر ip امکان دسترسی به توییتر وجود دارد. از این رو اکثر افرادی که در زمینه وب و خبرنگاری مشغول به کار هستند از توییتر بهره می گیرند.

در حال حاضر توییتر جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود و کابران این رسانه به شدت نسبت به آن حساس بوده و در تقابل با طرفداران فیسبوک هستند. برای استفاده از شبکه توییتر باید یک حساب کاربری اختصاصی ایجاد کنید. ثبت نام و ساخت اکانت از طریق ایمیل یا شماره تماس صورت می گیرد.

  •  آرون گروپس

رسانه اجتماعی توییتر می تواند برای رشد مخاطبان و تامین محتوای ارزشمند مخاطبین پیش از این که مشتری شوند یک بستر بسیار مفید باشد. محدودیت کارکتر نیز می تواند در ساخت یک تبلیغ جذاب کمک کننده بوده به نحوی که مثلا برای وبینار، کسب و کار یا کتاب الکترونیکی رایگان توییت جذاب و مورد توجهی ایجاد کنید. به عبارت دیگر شما می توانید از توییتر جهت تبلیغ محصولات یا خدمات خود بهره بگیرید. ولی این کار را با کمترین کارکترها باید انجام دهید.

نظیر هر استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی باید تمرکز اصلی روی جذب مخاطب با محتوای سودمند و افزایش آگاهی از برند باشد. به جز این می توانید از توییتر جهت برقراری ارتباط با مخاطبین خود توسط روش های شخصی نیز استفاده نمایید. چنانچه کاربری یکی از محصولات یا خدمات شما را توییت نمود می توانید نظر وی را «پسند» یا «بازتوییت» کنید. یا اگر نسبت به خدمات شما گلایه ای دارد می توانید جهت اصلاح در تایم مناسبی با او تماس برقرار کنید.

نحوه دی اکتیو حساب کاربری توییتر

هنگامی که قصد دی اکتیو حساب کاربری توییتر خود را دارید بدانید که با حذف کامل اکانت توییت، اسم صفحه نمایش، نام و نام خانوادگی و اطلاعات نمایه شما از دست می رود. هدف این آموزش ارائه نحوه دی اکتیو و حذف حساب توییتر به شیوه صحیح می باشد. و قابل ذکر است برای حذف اکانت توییتر لازم است حساب غیرفعال یا دی اکتیو شود و پس از ۳۰ روز بدون ورود مجدد به حساب کاربری تان اکانت توییتر حذف کامل می شود.

ناگفته نماند پیش از حذف اکانت توییتر چنانچه قصد دارید در آینده از آن مجددا استفاده کنید لازم است نام و نام کاربری ایمیل خود را تغییر بدهید. دی اکتیو کردن حساب توییتر فرایند پیچیده ای نبوده و هر کاربر به طی چند مرحله کوتاه و ساده قادر به انجام آن خواهد بود. چنانچه شما نیز بنا به دلایلی قصد غیرفعال کردن اکانت توییتر خود را دارید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. در آغاز وارد سایت توییتر به آدرس Twitter.com شده و در قسمت Log in to Twitter مشخصات حساب کاربری که قصد غیرفعال کردن یا حذف آن را دارید وارد کنید. سپس روی Log in کلیک کنید تا وارد حساب کاربری مدنظر شود.

۲. مشابه تصویر روی ایکون نمایش داده کلیک کرده و بعد وارد قسمت تنظیمات یا settings اکانت توییترتان شوید.

۳. حالا روی گزینه Deactivate My Account کلیک کنید تا فرمان حذف حساب توییتر نمایان گردد.

۴. در صفحه جدید روی آیکون آبی رنگ Deactivate [username] کلیک نمایید.

(در این مرحله برای حذف اکانت توییتر برای همیشه باید پسورد حساب توییتر خود را وارد کرده و بعد روی گزینه Deactivate Account کلیک نمایید).

۵. با کلیک روی گزینه ذکر شده حساب توییتر شما دی اکتیو یا غیرفعال شده و اگر ۳۰ روز وارد این اکانت نشوید حساب کاربری شما به صورت دائم و همیشگی حذف خواهد شد.

دی اکیتو کردن اکانت توییتر با گوشی

در این قسمت قصد داریم نحوه غیرفعال یا حذف کردن اکانت توییتر را با گوشی آموزش دهیم. مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا توسط مرورگر گوشی وارد سایت توییتر شده یا روی www.mobile.twitter.com کلیک کنید.

۲. سپس در صفحه باز شده روی گزینه Log in کلیک نموده بعد شماره تلفن یا ایمیل و نام کاربری خود را وارد نمایید.

۳. در ادامه پسورد توییتر را وارد کرده و روی گزینه کلیک کنید. سپس در صفحه اصلی توییتر خود، در بالای صفحه سمت چپ روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید.

 

۴. حالا روی گزینه settings and privacy ضربه زده و در صفحه باز شده برای رفتن به تنظیمات حساب کابری توییتر خود روی گزینه account کلیک کنید.

۵. سپس روی صفحه اسکرول کرده تا به پایین صفحه account رسیده و بعد گزینه Deactivate Account را لمس کنید.

۶. در صفحه گشوده شده توییتر توضیحاتی درباره حذف حساب توییتر نمایش می دهد که پس از مطالعه توصیه ها و توضیحات روی گزینه Deactivate کلیک کنید.

۷. همانند روش قبل برای حذف اکانت توییتر با گوشی نیز باید پسورد حساب توییتر خود را وارد نموده و بعد روی گزینه save کلیک نمایید.

تفاوت دی اکتیو کردن اکانت توییتر با حذف آن

ممکن است در ذهن شما این سوال ایجاد شود که دی اکتیو کردن با حذف اکانت توییتر چه تفاوتی دارد و اینکه هر دو کار مشابهی هستند یا با یکدیگر فرق دارند. در جواب باید گفت پس از حذف اکانت توییتر دیگر امکان استفاده مجدد از حساب وجود ندارد به عبارتی برای همیشه اکانت توییتر خود را از دست می دهید. ولی در دی اکتیو کردن حساب به صورت موقت ۳۰ روز غیرفعال می شود و در این تایم می توانید مجددا حساب خود را فعال و از اکانت توییتر بهره بگیرید.

قابل ذکر است چنانچه طی این ۳۰ روز حساب توییتر خود را فعال نکنید اکانت شما برای همیشه حذف می شود. از نظر روش انجام کار هیچ تفاوتی بین آن ها وجود ندارد و می توانید با روش یکسانی این دو کار را انجام دهید. بنابراین مراحل انجام دی اکیتو یا حذف حساب توییتر هیچ تفاوتی ندارند و صرفا همانطور که اشاره شد برای غیرفعال ماندن اکانت تنها ۳۰ روز فرصت دارید و در صورت عدم اقدام حساب کابری توییتر شما برای همیشه غیرفعال می شود.

چند نکته:

  • توییتر تنها ۳۰ روز پس از غیرفعال کردن اکانت اطلاعات شما را حفظ می کند و پس از یک ماه حذف اکانت به صورت کامل صورت می گیرد.
  • پس از حذف اکانت توییتر در صورت منصرف شدن از انجام این کار فقط ۳۰ روز امکان بازیابی حساب وجود دارد.
  • چنانچه برای تغییر نام کاربری یا URL توییتر قصد حذف اکانت توییتر را دارید بهتر است از طریق تنظیمات آن را انجام دهید و نیازی به حذف حساب توییتر نیست.

  • اگر قصد دارید از نام کاربری و ادرس ایمیل توییتر خود در حساب دیگر توییتر بهره بگیرید حتما پیش از حذف اکانت توییتر مدنظر آن ها را تغییر بدهید. توجه داشته باشید تا پیش از ۳۰ روز امکان استفاده از نام کاربری و ایمیل خود در اکانت دیگری را ندارید.
  • پس از حذف اکانت توییتر حساب کاربری شما پاک می شود ولی ممکن است چند روز پس از انجام این کار برخی مطالب شما در توییتر قابل مشاهده باشد.
  • توییتر هیچ نوع کنترل و مسئولیتی در قبال مطالب ارائه شده از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل ندارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *