دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی باغ و دریاچه هنر تهران و تفریحات آن

  • محدثه خاکشور
  • ۲ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

باغ هنر و دریاچه هنر تهران دو جاذبه ای که به تازگی در منطقه عباس آباد واقع شده اند. بازدید از جاذبه های تاریخی تهران حال و هوایی فوق العاده و خاص، ولی بازدید از جاذبه های تفریحی و هنری جدا خاطره سازی غیر قابل وصفی دارد. دریاچه و باغ هنر می تواند این خاطره سازی را به بهترین نحو انجام دهد.

باغ و دریاچه هنر تهران واقع در غرب آن را می توان از پاتوق ها و یا به بیانی جاذبه های تازه ایجاد شده این استان دانست. اصلی ترین هدف های این شکل گیری در به معرض دید قرار دادن هنرهای هفتگانه، به وجود آوردن رابطه میان مردم و هنرمندها و همچنین بالا بردن سطح فهم هنری در کشور خلاصه می شود. چه تهرانی هستید و چه از بازدیدکنندگان ساکن در سایر استان های کشور، لذت بازدید از این مکان را از دست ندهید.

آشنایی با باغ و دریاچه هنر

تهران قلب پایتخت ایران و یکی از کلانشهرهای مهم کشورمان است که علاوه بر اهمیت سیاسی، اقتصادی و تجاری در صنعت توریسم نیز همپای بسیاری از دیگر استان ها حرفی برای گفتن دارد. باغ کتاب، باغ ارم، بوستان باغ هنر، پارک آب، پارک طالقانی و کاخ نیاوران، کاخ مروارید، میدان مشق و …. از جمله ی این گفتن ها به شمار می رود که اخیرا مکانی به نام باغ و دریاچه هنر تهران گفتنی های بسیاری به این مکان بخشیده است. این دریاچه در محله ای به اسم «عباس آباد» در تهران واقع شده است که طراحی منحصر به فردی در آن به کار گرفته شده و اهداف مهمی را در رابطه با احداث آن در نظر گرفته اند.

آشنایی با باغ هنر و دریاچه هنر تهران

باغ و دریاچه هنر تهران با کلی امکانات

در ساخت این مجموعه چه اهدافی دنبال می شود؟

  1. معرض دید قرار دادن هنرهای هفتگانه(اعم از دانشجو، هنرجویان، بزرگان و استادان)
  2.  به وجود آوردن رابطه میان مردم و هنرمندان
  3. همچنین بالا بردن سطح فهم هنری در کشور

معرفی دریاچه هنر تهران

طراحی و بخش های مختلف باغ هنر تهران

طراحی سنتی ایرانی و هنر اسلامی در ساخت این بنا به کار رفته است. این مجموعه دارای چهار ینای اصلی ۱ – خانه نقش ۲ – خانه شعر و ادبیات ۳ – کوشک مرکزی ۴ – خانه موسیقی است که یک ایوان اصلی آنها را به هم مرتبط می سازد. قسمت دیگری از باغ به اجرای گردهمایی و نشست ها، آگاه سازی هنری و امور اداری و تعالیم تخصصی و قسمت دیگری نیز جهت بخش توریستی و هنری مورد استفاده قرار می گیرد.

  •  آرون گروپس

شامل ۲ آمفی تئاتر با گنجایش زیاد جهت حضور می باشد. یکی از سالن ها روباز بوده و ۲۰۰ نفر را جهت تماشای اثرهای ارزشمند هنرمندهای تجسمی در خود جای می دهد. سالن نمایش دومی با جاداری برای ۲۵۰ – ۳۵۰ نفر جهت اجرای گردهمایی و کارگاه در این باغ ایجاد گردیده است. در این سالن ها بازیهای بومی، رقابت های تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری نمایش های سنتی و آیینی و …  انجام می شود. مجموعه ی هنر شامل سایر قسمت های سالن اجتماعات مرکزی، باشگاه هنرمندان، تالار غذاخوری، قهوه خانه و غیره است.

 

جالب است بدانید که طراحان این مجموعه را با متمرکز شدن به قلعه اجرا کرده اند، و دلیل آن را می توان کاربرد مشابه قلعه در طراحی با قلب در بدن انسان است. به این صورت که تمامی مسیرها به به آن منتهی گردیده و رابطه مستقیم با هر یک از بخش های بنا باغ و دریاچه هنر دارد. دیوارهای قلعه حفره حفره بوده که شرایط دیدن از درون قلعه به فضای خارجی در اختیار شما قرار می دهد.

با این وجود جهت اجرای کارگاهها و گردهمایی ها، یک سالن نشست با جاداری ۲۵۰ – ۳۰۰ نفر در این باغ طراحی و ایجاد گردیده است. نیز معماران باغ برنامه ریزی خود را دقیق تر و ظریف تر نموده و ۶ سالن گردهمایی جداگانه دیگر با جاداری ۲۰ -۵۰ نفر جهت وقایع و مراسم کوچکتر ایجاد کرده اند.

گالری هنر از دیگر امکانات فوق العاده و خاص باغ و دریاچه هنر به شمار می رود. طبق گفته ی مدیر عامل نوسازی عباس آباد به نام سید محمد حسین حجازی گالری ای در جزیره هنر در حال ساخت بر روی دریاچه هنر ایجاد گردد. در طبقه فوقانی این گالری تجهیزات کاملی جهت کافی شاپ تدارک دیده می شود تا میزبان بازدیدکنندگان گردد. دریاچه هنر واقع در این مجموعه قرار است در فرداهایی نه چندان دور، برخوردار از تجهیزات لازم برای قایق سواری شده و لنگرگاهی در مجاورت این دریاچه احداث گردد که مردم می توانند در آن جمع شده و به تماشای نمایش بپردازند.

آشنایی با باغ و دریاچه هنر تهران

به اجرا درآوردن جاذبه ی موسیقی در این باغ هنر

در این مجموعه، یعنی باغ هنر جالب ترین جاذبه و یا اتفاق را می توان برگزاری موسیقی های خیابانی توسط هنرمندان فعال در رشته های مختلف موسیقی دانست. موسیقی یک هنر محبوب است که موسیقی خیابانی نیز به نوعی از شاخه های و مشمولات این هنر است که که تنها در شکل متفاوتی به اجرا در می آید.

باغ و دریاچه هنر تهران گردشگر پرور

دیدنی های پیرامون باغ و دریاچه هنر

در اطراف این مجموعه مکان های دیدنی و گردشگری منحصر به فردی همچون پارک آتش و پارک آب وجود دارد که در منطقه عباس آباد قرار گرفته اند. در همین نزدیکی باغ کتاب نیز وجود دارد که می توانید پس از بازدید از باغ هنر به آن نیز سر زده و سفر خود را کامل کنید. با توجه به اینکه پارکینگ باغ هنر در حال حاضر آماده استفاده نمی باشد، شما عزیزان می توانید از پارکینگ باغ کتاب بهره ببرید.

معرفی باغ و دریاچه هنر تهران

و تصاویری بیشتر از قسمت های مختلف برای آشنایی:

باغ و دریاچه هنر تهران با دو آمفی تئاتر

آشنایی با باغ و دریاچه هنر تهران

باغ و دریاچه هنر تهران دارای دو آمفی تئاتر

باغ و دریاچه هنر تهران از جاذبه های تازه تاسیس

آشنایی با باغ و دریاچه هنر تهران

دریاچه، آبشار، جنگل، کوه و …. خواه طبیعی و بکر و خواه مصنوعی و دست ساز می توانند از جاذبه های گردشگری هر منطقه ای به شمار بروند. اما جالب تر از همه ی این ها باغ و دریاچه هنر تهران است که قدمت زیادی را شامل نمی شود و یکی از جاذبه های گردشگری این استان محسوب می شود. این مجموعه در حال گسترش و کامل شدن است که در زمانی نه خیلی دور می تواند امکانات بیشتری را در زمینه ی تفریحات در اختیار شما قرار دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *