دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت پوست صورت با چند راهکار مفید و عملی

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که تقویت پوست صورت معمولا از طریق روش های خانگی و حتی مراجعه به متخصص پوست قابل انجام خواهد بود اما در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از روش های مفید و کارآمد و در عین حال کم هزیه برای تقویت پوستتان آشنا نماییم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید امروزه استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی برای تقویت پوست صورت طرفداران زیادی پیدا کرده و جالب است بدانید که این نکته تنها محدود به بانوان نخواهد بود و بسیاری از مردان نیز ویژگی ها و فواید آن را پذیرفته و از آن ها استفاده خواهند کرد.

آشنایی با نحوه تقویت پوست صورت

به طور کلی اغلب افراد جامعه به ویژه بانوان دارای یک دغدغه مشترک هستند و آن هم جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت خواهد بود. معمولا افرادی که مرز ۳۰ سالگی را رد می کنند وارد برهه جدیدی از زندگی خود شده و بدن آن ها دچار تغییر و تحولات زیادی از جمله چروک شدن پوست می شود. بسیاری از این افراد سراغ پزشک رفته و برخی نیز به انجام روش های خانگی تقویت و جوان سازی پوست صورت روی می آورند. روش هایی که برخی از آن ها نیاز به هزینه های زیادی دارند و برخی نیز با چند روش ساده انجام خواهند شد اما تمام این روش ها یک هدف مشترک تحت عنوان آب رسانی به پوست را دنبال می کنند که عمدتا با استفاده از کرم های مختلف امکان پذیر خواهد بود و با استفاده مکرر از این کرم ها پوست دچار التهاب و خساسیت خواهد شد. توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از متخصصان و پزشکان پوست در ابتدا برخی روش های سنتی و خانگی را به بیماران تجویز می کنند تا به کمک آن ها پوست خود را جوان کنند. البته اگر روش های خانگی نتیجه بخش باشند دیگری نیاز به استفاده از روش مدرن نخواهد بود و با کمی صبر و حوصله می توان پوست خود را تقویت نمود.

چگونگی تقویت پوست صورت

راهکار های مفید برای بهبود سطوح پوست:

بهتر است بدانید که از گذشته روش های خانگی و سنتی فراوانی برای تقویت سطوح پوست رایج بوده که در ادامه سعی داریم به بیان برخی از آن ها به صورت کامل بپردازیم:

سفیده تخم مرغ:

معمولا پروتئین آلیومین و سایر مواد مغذی موجود در تخم مرغ با بهبود الاستیسیته پوست شما را تقویت می کند و این به بازسازی مجدد سلول های پوستی کمک کرده و ظاهر خود را جوان تر و طبیعی تر می کند. همچنین لیپید های هیدراته تغذیه کننده پوست هستند که در سفیده ی مرغ وجود دارند و می توانند به شما در از بین بردن و شل بودن پوست کمک کنند. سفیده موجود در تخم مرغ دارای ریبوفلاوین است که باعث از بین رفتن رادیکال ها آزاد و سموم می شود و همچنین می تواند چین چروک صورتتان را به صورت کامل از بین ببرد. برای استفاده از این ماده در ابتدا باید دو عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را از یکدیگر جدا نمایید. سپس با استفاده از پنبه سفیده تخم مرغ را روی صورتتان اعمال کنید و پس از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. می توانید این کار را در طول هفته دو مرتبه انجام دهید تا سطوح پوستتان تقویت شود.

سفیده تخم مرغ برای بهبود پوست

ترکیب سفیده تخم مرغ و عسل:

همچنین می توانید از ماسک صورت که تشکیل شده از ۲ قاشق غذاخوری عسل و سفیده ی تخم مرغ می باشد را هم بزنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب بشویید و به آرامی صورتتان را خشک کنید. می توانید این روش را در طول هفته سه مرتبه انجام دهید تا به نتیجه ایده آل برسید.

  •  آرون گروپس

ترکیب سفیده تخم مرغ، شکر و ماست:

از آنجایی که ترکیب شکر، ماست و سفیده تخم مرغ می تواند برای پوست موثر باشد برای ساخت آن باید یک سفیده تخم مرغ و ۱.۸ قاشق چایخوری شکر را به یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و سپس آن را روی صورت خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با آب شستشو دهید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید این روش را دو مرتبه در هفته تکرار نمایید.

لیمو:

به صراحت می توان گفت که لیمو دارای خاصیت اسیدی می باشد که می تواند به سفت کردن پوستتان کمک کند و بدین ترتیب علائم پیری پوست را کاهش دهد و در مقابل به افزایش تولید کلاژن کمک کرده و وضعیت الاستیسیته پوست را بهبود ببخشد. برای انجام این روش تقویت پوست صورت در ابتدا بایستی آب لیمو را بگیرید و با استفاده از پنبه به آرامی روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه با آب بشویید. توصیه می شود که این کار را به صورت منظم برای ۲ الی ۳ مرتبه در طول روز تکرار نمایید و سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید.

استفاده از لیمو برای پوست صورت

ترکیب موز و لیمو:

بهتر است بدانید که موز غنی از مواد معدنی و ویتامین های ضروری است که در مرطوب کردن و تقویت پوست صورت موثر خواهد بود. برای انجام این روش می توانید یک عدد موز رسیده را پوست بگیرید و چندین قطره آب لیمو را بدان اضافه نمایید و به مقدار کافی له کنید. حال می توانید ترکیب به دست آمده را روی پوست خود بمالید و پس از مدت ۱۵ دقیقه با آب ولرم شسشتو دهید. توصیه می شود که برای رسیدن به نتیجه دلخواه در طول هفته دو مرتبه تکرار نمایید.

ترکیب روغن کرچک و آبلیمو:

روغن کرچک عمدتا باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین شده و بدین ترتیب پوست را صاف و نرم می کند. برای استفاده از این ماده باید یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه را در ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید. سپس بر روی صورتتان اعمال کنید و اجازه دهید تا چندین دقیقه بر روی پوست بماند و بعد بشویید.

عسل:

همانطور که می دانید ماده عسل دارای خواص آبرسانی و ضدپیری است که در تقویت پوست شما هم موثر خواهد بود. توصیه می شود که ۲ الی ۴ قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و بر روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید چندین دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب گرم شسشتو دهید. برای حاصل شدن نتیجه رضایت بخش می توانید یک الی دو مرتبه روی پوستتان اعمال کنید.

استفاده از عسل برای تقویت پوست صورت

آلوئه ورا:

گیاه آلوئه ورا غنی از اسید مالیک، ویتامین E و فیتوکمیکال است که بهبود الاستیسیته پوست کمک کرده و در نتیجه پوست شما را در برابر آلودگی ها مقاوم تر می کند. استفاده از این ماده نه تنها پوست های شل را از بین می برد بلکه می تواند سطوح پوستتان را مرطوب کند. برای استفاده از خواص آلوئه ورا باید برگ های گیاه را تهیه و ژل موجود در آن را تخلیه نمایید. سپس روی صورت خود بمالید و پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب آشامیدنی بشویید و برای تاثیر بیشتر می توانید چندین مرتبه در طول هفته تکرار کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

ترکیب عسل و سس مایونز:

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری عسل را با سس مایونز و یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و سپس روی پوست صورتتان اعمال نمایید. اجازه دهید مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید این کار را در هفته یک مرتبه تکرار نمایید.

خیار:

به طور کی یکی دیگر از درمان موثر برای تقویت پوست صورت استفاده خیار است زیرا این میوه می تواند برای تقویت پوست شما بسیار ماسب باشد و همچنین پوست های شل را تقویت نماید. برای استفاده از این میوه بایستی آن را از وسط برش دهید و بعد روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید چندین دقیقه روی صورت بماند تا کاملا خشک شود و سپس بردارید. می توانید این کار را روزانه یک مرتبه انجام دهید تا پوستتان تقویت شود.

استفاده از خیار برای پوست

ترکیب ماست و خیار:

تمامی افرادی که به دنبال راه های موثر برای تقویت پوست خود هستند حتما با این ماسک آشناییت دارند و برای تهیه آن باید یک قاشق غذاخوری ماست و خیار رنده شده را روی پوستتان اعمال کنید و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روند را باید چندین مرتبه در طول هفته انجام دهید تا به صورت منظم تقویت شود.

روغن درمانی:

توصیه می شود که پوست خودرا با روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن ماهی و روغن جوجوبا ماساژ دهید زیرا این کار می تواند در تقویت پوست شما موثر باشد و علاوه بر تقویت پوستتان در مرطوب سازی آن هم مفید باشد. برای استفاده از این روغن ها باید آن را در مایکروویو گرم کنید و پس از اینکه به خوبی خنک شد روی صورت خود اعمال نمایید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. باید ماساژ را دایره ای روی صورت انجام دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند.

توت فرنگی:

بهتر است بدانید که میوه توت فرنگی نیز می تواند به عنوان مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد زیرا غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و فیبر های کلاژن را تولید می کند که کمک خواهد کرد پوست شما به خوبی صاف شود و از پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد. برای استفاده از این روش باید در ابتدا ۲ الی ۳ عدد توت فرنگی رسیده را بشویید و سپس دو قاشق چایخوری از عسل و ماست روی آن بریزید و به صورت کامل له کنید. حال می توانید روی صورت خود اعمال نمایید و اجازه دهید تا به مدت زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس با آب آشامیدن به خوبی شستشو دهید. پیشنهاد می شود که استفاده از این راهکار تقویت پوست صورت را در طول روز یک مرتبه تکرار نمایید تا با تاثیر شگفت انگیز آن روبه رو شوید. همچنین می توانید این میوه سرشار از خواص را در رژیم غذایی خود قرار دهید و تاثیر شگفت انگیزش روی پوست را ببینید.

فواید توت فرنگی برای پوست

ترکیب دارچین و زردچوبه:

از آنجایی که ادویه دارچین تولید کلاژن را افزایش می دهد پوست شما به تدریج تقویت خواهد شد. برای استفاده از این ترکیب می توانید یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه و دارچین را با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس روی صورت خود به آرامی بمالید و بعد با آب بشویید و همچنین می توانید برای رسیدن به نتیجه دلخواه این کار را در طول هفته دو مرتبه تکرار نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *