دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش دوخت کاور قابلمه به صورت تصویری و مرحله به مرحله

  • محدثه خاکشور
  • ۹ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

باز هم یک آموزش جالب و راحت را در این مطلب آرگا ملاحظه خواهید کرد. امیدواریم با استفاده از این آموزش تصویری و مرحله به مرحله دوخت کاور قابلمه بتوانید کاورهای زیبایی بدوزید.

قابلمه یکی از ظروف مهم و پرکاربرد آشپزخانه است که علاوه بر طبخ و آماده سازی غذا، وسیله ی مناسبی برای جابجایی غذا نیز به شمار می رود. اما قطعا جابجایی غذا با قابلمه بدون کاور کمی سخت است. کاور جابجایی قابلمه غذا در طول سفر را برای شما آسان تر و همچنین غذای شما را گرم تر و در نتیجه خوشمزه تر نگه داری می کند. کاور قابلمه یا به بیانی ساده تر، کیف قابلمه نوعی پوشش و وسیله ی جابجایی برای این ظرف پرکاربرد محسوب می شود. انواع کاورهای قابلمه در بازار به صورت آماده جهت فروش وجود دارد. اما می توانید بدون هزینه کردن یا به حداقل رساندن هزینه مربوطه خودتان دست به کار شوید. در همین راستا و با همین هدف آرگا در این مطلب دوخت کاور قابلمه را آموزش می دهد.

از اقدامات اولیه دوختن کاور این است که ابتدا قابلمه یا ظرف پیرکسی مورد نظر را انتخاب کنید. دوم پارچه مناسب را نیز انتخاب کنید. جنس پارچه بهتر است نخی و پنبه دوزی شده بوده و پلاستیک یا پارچه پلاستیکی نباشد. همچنین توجه داشته باشید که پارچه انتخابی شما ضخیم باشد. اندازه گیری دقیق قابلمه نیز اقدام مهم بعدی شما خواهد بود.

اموزش دوختن کاور قابلمه

آموزش دوخت کاور قابلمه

نخست به عنوان اولین مرحله لازم است قابلمه انتخابی خود را با دقت اندازه گیری کنید. (قابلمه را به شکل وارونه بر روی میز بگذارید و قسمت پشتی آن را با دسته ها اندازه گیری کنید. عدد به دست آمده باید قطر دایره ی کاور شما باشد. دقت داشته باشید ۲ سانتی متر جای دوخت را نگه دارید.

دوختن کاور قابلمه به شکلی زیبا

می توانید برای راحتی کار ابتدا با استفاده از اندازه های مشخص شده و در دست، بر روی کاغذ الگو را رسم کنید. سپس آن را بر روی پارچه اصلی، پارچه آستری و پشم شیشه انتقال بدهید. چون ۲ عدد از هر کدام اینها نیاز داریم، می توانید پارچه اصلی و آستری، همچنین پشم شیشه را دولا نموده و برش بزنید.

  •  آرون گروپس

اموزش دوخت کبف و یا بقچه قابلمه

اکنون مطابق عکس یک عدد از پارچه های ابر دوزی گردیده را ببرید. دقت نمایید که پارچه برش خورده قرار است بخش بالایی کاور را شکل بدهد که جهت قرار دادن و برداشتن قابلمه لازم می باشد.

اموزش دوخت کاور قابلمه برای گرم نگهداشتن غذا

در این مرحله بخش های بریده شده را تو دوزی کرده و شکل دایره ای داخلی را هم نوار دوزی نمایید.

آموزش دوخت کاور قابلمه

سپس هر ۲ دایره را به هم وصل نمایید.

آموزش دوخت کیف قابلمه

با استفاده از اضافه های پارچه ۲ نوار ببرید، در واقع این نوراها به عنوان دسته های کاور به دو طرف آن دوخته می شوند.

آموزش دوخت کاور قابلمه

توجه داشته باشید که باید دسته برابر کاور قابلمه باشد و نه بزرگتر.

اطراف کاور را نواردوزی نمایید تا به این وسیله کاور شما تمیز و خوب باقی مانده و هم زیباتر به نظر برسد.

آموزش دوخت کاور قابلمه به روشی ساده

در این مرحله به وسیله ی سنجاق نخ قیطانی اندازه، از درون نوار دوخته شده عبور دهید.

آموزش دوختن کاور قابلمه

به همین راحتی کاور قابلمه ی زیبا و کاربردی شما آماده شد. ممکن برخی این کاور را به نام کیف قابلمه و برخی به نام بقچه قابلمه بشناسند. نام آن هرچه باشد، کاربرد یکی است.

اموزش دوختن کاور قابلمه

در صورت تمایل می توانید کاور قابلمه ی دوخته شده خود را با استفاده از پایپون و یا هر وسیله ی خلاقانه ی دیگری تزیین نمایید.

اموزش دوخت کیف قابلمه

از اینکه در این مطلب آموزشی اختصاص داده شده به آموزش دوخت کاور قابلمه همراه آرگا بودید، متشکریم. همانطور که گفته شد این کاور می تواند شما را در مسافرت های برنامه ریزی شده و پیش رو همراهی کند. مهمترین نقش این کاورها سهولت بخشیدن به عمل انتقال و جابجایی قابلمه غذا و صد البته گرم و دلچسب نگه داشتن غذا در طول سفر به شمار می رود. شما همراهان عزیز برای آشنایی بیشتر با آموزش دوخت دم کنی، دوخت پیشبند آشپزخانه و ساخت زیر قابلمه بر روی لینک های ارائه شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *