دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک چند میوه با طعمی ملس و خوشمزه

  • زهره گنج بخش
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر عاشق خوراکی های ترش و ملس هستید، در این مطلب همراه مجله ی آرگا باشید تا با طرز تهیه لواشک هفت میوه آشنا شوید و با روش بهداشتی و کاملا سالم آن را در منزل تهیه کنید.

انواع لواشک ها نظیر لواشک آلو، لواشک هلو، لواشک سیب و … از خوراکی های پرطرفداری هستند که آن ها را به راحتی می توان در خانه تهیه کرد. شما می توانید از هر نوع میوه ای این تنقلات ترش مزه را درست کنید. اغلب از میوه های تابستانه برای تهیه لواشک استفاده می شود. طرز تهیه لواشک چند میوه را یاد بگیرید و با درست کردن آن در منزل از طعم ملس و خوشمزه ی این خوراکی سالم و کاملا بهداشتی لذت ببرید.

 لواشک چند میوه و مواد لازم برای تهیه آن

مواد لازم

  • نمک: ۲ قاشق غذا خوری
  • آلو سیاه: به مقدار کافی
  • زرد آلو: به مقدار لازم
  • هلو: به میزان کافی
  • زرشک: به مقدار لازم
  • شلیل: به مقدار لازم

طرز تهیه لواشک چند میوه ملس و خوشمزه

در ابتدا میوه ها را با آب سرد بشویید و قسمت های خراب آن ها را جدا کنید. قابلمه ای مناسب بردارید و میوه ها را درون آن بریزید. قابلمه را روی شعله کم گاز قرار دهید.

فرصت دهید تا میوه ها حالت له شده به خود بگیرند. با کفگیری از جنس چوبی میوه ها را تا زمان له شدن و آب انداختن زیر و رو کنید.

طرز تهیه لواشک چند میوه ترش و خوشمزه

بعد از اینکه میوه ها شکل اصلی خود را از دست داده و شکل مایع به خود گرفت باید آن ها را با آبکش صاف کنید. آبکش را روی ظرف مناسبی قرار دهید و مواد درون قابلمه را روی آبکش بریزد تا صاف شود. میوه ها را با کمک کفگیر بفشارید تا آب آن ها خارج شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در ادامه دست کش پلاستیکی دست کنید و هسته میوه ها را جدا کرده و مجددا میوه های له شده را فشار دهید تا آب میوه ها کاملا خارج شود.

مواد آماده شده طی مرحله قبل را درون مخلوط کن بریزید و به خوبی آن ها را با هم ترکیب کنید تا یکدست و کاملا میکس شود.

وقتی که مواد شما به شکل پوره درآمد، آب میوه را که در مراحل قبل جدا کردید با پوره ها مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. نمک را به مواد اضافه کنید و آن را به هم بزنید تا نمک به خوبی با مایع لواشک ترکیب شود.

در مرحله ی آخر سینی مناسبی را بردارید و کف آن را کمی چرب کنید. لواشک را روی آن بریزید، به طوری که قطر آن ها نیم سانتی متر باشد.

سینی را به محلی که خشک و خنک است منتقل کنید. پس از چند روز لواشک شما کاملا خشک شده است و آماده میل کردن است . آن را از سطح  سینی جدا کنید و نوش جان بفرمایید.

لواشک خوشمزه جند میوه

خشک شدن لواشک چند میوه با فر

اگر  در طرز تهیه لواشک چند میوه قصد دارید لواشک شما زودتر خشک شود شما می توانید از فر استفاده نمایید.

در این روش کف سینی فر را چرب کنید و مواد را روی آن بریزد. فر را روی دمای ۱۲۰ درجه با حرارت بالا و پایین تنظیم کنید و سینی را داخل آن قرار دهید. پس از گذشت ۳ الی ۴ دقیقه، لواشک خشک می شود. آن را فر خارج کنید و پس از سرد شدن از روی سینی جدا کرده و نوش جان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *