دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع دمنوش های ضد التهاب و ضد درد

  • زهره گنج بخش
  • ۵ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر شما هم از افردای هستید که برای کاهش التهاب به دنبال راه کار و درمان طبعیی می گردید با دمنوش های ضد التهاب در این مقاله آشنا شوید.

التهاب زمانی رخ می دهد که بدن در برابر هر نوع آسیب خارجی یا داخلی واکنش نشان دهد. برای درمان این مشکل دمنوش های ضد التهاب زیادی وجود دارد که به کمک آن  ها می توان این التهابات را از بین برد. برای بهبود سلامت خود دمنوش ها، دارویی های طبیعی هستند که به سادگی می توانید آن ها را در خانه تهیه کنید و با استفاده کردن از آن ها از خواص بی نظیرشان بهره مند شوید.

آشنایی با انوع دمنوش های ضد التهاب

 آشنایی با دمنوش های ضد التهاب

دمنوش های ضد التهابی طبیعی را در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد که با نوشیدن آن ها درد و التهابات شما کاهش می یابد.

ابریشم ذرت

برای کاهش التهاب مثانه ای از این دمنوش استفاده کنید. برای تهیه آن بلال را پوست کنده و رشته های سفید موجود بین دانه های ذرت و پوسته های آن را جدا کرده و با آن ها دمنوش درست کنید.

چای بیل بری

ترکیب اصلی میوه بیل بری آنتوسیانین است. که در کاهش التهاب موثر است. این میوه شباهت زیادی به تمشک آبی یا همون بلوبری دارد. اثر بیل بری طی یک آزمایش روی موش ها در دانشگاه زوریخ نشان داده شد که  این میوه در کاهش التهابات روده تاثیر گذار است. اروپا و آمریکای شمالی از آن به عنوان یک داروی ضد التهابی استفاده می کنند. این چای باید در روز دو یا سه بار به مقدار ۱۶۰ میلی گرم استفاده شود.

چای سبز

چای سبز سرشار از ترکیب اپی‌ گالوستاچین گالات است، این ماده یک آتنی اکسیدان قوی است که خواص ضد التهابی دارد. این ماده تولید مواد شیمیایی التهاب دار در بدن را متوقف می کند و درد را آرام کرده و التهابات را کم می کند. استفاده از این گیاه برای زنان باردار منع شده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دمنوش های ضد التهاب چای سبز

چای پوست درخت بید

مواد شیمیایی سالیسین و ترکیب ضد التهابی فلاونوئید در پوست درخت بید باعث شده دمنوش این گیاه در کاهش التهاب موثر واقع شود. در اروپا از این دمنوش برای تسکین درد آرتروز و کاهش التهابات استفاده می کنند. در پوست درخت بید موادی و ترکیبات مشابه قرص آسپرین وجود دارد که ضد التهاب می باشد. مصرف این چای برای زنان باردار و افرادی که داروی رقیق کننده خون مصرف می کنند، منع شده است.

چای سیاه

در روند بهبود بیماری آرتریت روماتوئید چای سیاه موثر است زیرا با داشتن پیوفلاونوئید به از بین رفتن التهاب ها کمک کرده و آسیب رسیدن به مفاصل را کم تر می کند.

چای کندر

کمندر با رزین معطر خود یک ضد التهاب قوی می باشد. این گیاه دارای ترکیبی به نام بوسیک اسید است که این ماده التهاب را کاهش داده و در نتیجه باعث تسکین درد و بهتر شدن عملکرد فیزیکی بیماران مبتلا به آرتروز می شود. برای استفاده از آن باید روزانه  ۲ الی ۳ بار به مقدار ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم از آن مصرف شود.

چای زنجبیل

این دمنوش با خاصیت ضد التهابی خود در تسکین درد مفاصل تاثیر زیادی دارد. توجه کنید که چای زنجبیل برای افرادی که قرص های رقیق کننده خون استفاده می کند ممکن است خطر ساز باشد، چون مصرف این چای باعث رقیق شدن خون می شود.

دمنوش ضد التهابی زنجبیل

چای برگ گزنه

برای درمان نقرس، درد، درمان ورم مفاصل و عضلات خواص این گیاه فوق العاده است. قسمت زیرین برگ گزنه متشکل از پرزهایی است که مواد شیمیایی ترشح می کنند. این مواد خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن به عنوان دمنوش ضد التهاب جهت رفع این مشکلات توصیه می شود.

چای گل رز

دمنوش گل رز برای مبتلایان به آرتروز مثل یک مسکن عمل کرده و در تسکین درد مفاصل زانو و ران نقش چشم گیری دارد. این چای سرشار از ویتامین c می باشد و به همین علت در تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی تاثیر دارد.

چای زردچوبه

پژوهش ها نشان می دهد که زردچوبه یک ماده ضد التهابی بسیار قوی است که در درمان زخم ها و التهابات نقش بسزایی دارد.

دمنوش شیرین بیان

التهابات دستگاه تنفسی که ممکن است در اثر سرماخوردگی ها یا آلرژی های فصلی ایجاد شده باشد را می توان با شیرین بیان کاهش داد. دمنوش شیرین بیان با کاهش التهاب در گلو و بینی باعث تسکین درد و بهبود آن ها در هنگام سرماخوردگی می شود.

خاصیت ضد التهابی شیرین بیان

چای یونجه

تحقیقات روی این گیاه نشان می دهد که یونجه سرشار از مواد معدنی و کلروفیل است که این کلروفیل یک ضد التهاب بسیار قوی می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *