دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه ترکی

  • زهره گنج بخش
  • ۵ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر به آشپزی و درست کردن انواع دسرها علاقه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم در این مطلب با طرز تهیه دسر نان سوخاری آشنا شوید.

دسرها خوراکی هایی هستند که به سفره ها زیبایی و رنگ لعاب خاصی می بخشند. دسرها انواع متفاوتی و مدل های مختلفی دارند که هر کدام از آن ها را می توان در زمان کم و با مواد در دسترس تهیه کرد. اگر به دنبال تنوع در درست کردن این خوراکی های شیرین خوشمزه هستید با طرز تهیه دسر نان سوخاری آشنا شوید و با تهیه ی آن از طعم خوشمزه این دسر ترکی همانند دسر کادایف، مارون گلاسه و سوتلاچ سه نوع دیگر دسر ترکیه می باشند، لذت ببرید.

مواد لازم

  • کره: ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر: ۴ لیوان یا همان ۱ لیتر
  • وانیل: ۱ قاشق چایی خوری
  • شکر: ۱/۳ پیمانه پر
  • نان سوخاری: ۱۰ الی ۱۲ عدد
  • آرد سفید: نصف پیمانه بعلاوه ۱۰۰ گرم

دسر خوشمزه نان سوخاری و طرز تهیه آن

طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه

در اولین مرحله برای آماده کردن این دسر ابتدا باید سس کاراملی آن را درست کنید.برای اینکه شکر به صورت کارامل بشود باید صبور و با حوصله باشید. برای اینکار احتیاج به یک تابه دارید. دقت کنید تابه ای که استفاده می کنید، نچسب باشد.

۱ لیوان شکر را داخل تابه بریزید و آن را کاملا پخش کنید.  توجه داشته باشید که شکرها نباید وسط تابه جمع شوند. ظرف را روی حرارت خیلی کم و ملایم قرار دهید. اگر حرارت شعله زیاد باشد مواد شما می سوزد. منتظر بمانید تا شکر کم کم آب شود.

برای هم زدن شکر از قاشق یا کف گیر استفاده نکنید و فقط هر از چند گاهی تابه را تکان دهید. هنگامی شکر رنگ خورد را عوض کرد و تیره و کاراملی شکل شد، وقت آن است که ا لیوان آب جوش روی آن ها بریزید.

با ریختن آب مواد ما کمی سفت می شود که امری طبیعی است. با قاشق ترکیب بدست آمده را به آهستگی هم بزنید تا شکر در آب حل شود. هنگامی که یکدست شد شعله را خاموش کرده و تابه را از روی گاز بردارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در این مرحله یک قالب مربعی تهیه کنید یا می توانید از ظرف های پیریکس کمک بگیرید. و نان  های سوخاری را درون آن بچینید.

طرز تهیه دسر نان سوخاری

اگر نان سوخاری کوچک تر از قالب شما بود و کناره های قالب پر نشده بود، فضای خالی را با نان سوخاری پر کنید.  کارامل داغ را  که در مرحله ی قبل آماده کرده اید، روی نان ها بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه دسر نان سوخاری باید محلبی شیر را آماده کنید. برای اینکار شیر، شکر و آرد را در ظرفی مناسب با هم ترکیب کنید آن را روی حرارت شعله قرار دهید. تا زمانی که مواد غلیظ شود و آن را هم بزنید.

کره و وانیل را به آن ها اضافه کرده و منتظر بمانید بجوشد و غلیظ شود. اگر مواد شما کامل به غلظت نرسیده باشد، دسر شما سفت نخواهد شد. مواد را از روی گاز بردارید و روی نان ها داخل قالب بریزید.

قالب ها را درون یخچال قرار بدهید منتظر بمانید تا مواد خوب سفت شود. سپس روی آن ها خامه را که به صورت فرم گرفته است، ریخته و آن را بمالید تا صاف شود. مجددا مواد را درون یخچال قرار بدهید.

دسر نان سوخاری و مواد لازم آن

مرحله ی بعدی نوبت ریختن سس شکلات است. برای تهیه سس شکلات نیاز به یک پاکت خامه صبحانه و شکلات تخته ای دارید.

خامه را در قابلمه ای ریخته و روی گاز قرار بدهید. وقتی که کمی گرم شد و هنوز به مرحله ی جوشیدن نرسیده بود، شکلات تخته ای را به آن اضافه کنید و بگذارید با گرما خامه باز شود.

سپس سس شکلات آماده شده را به صورت یک لایه روی دسر برزید و آن را داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

سس شکلات برای تهیه دسر نان سوخاری

برای تزئین روی دسر از مغز گردو یا تکه های کوچک میوه و هر چیزی که به سلیقه ی خودتان است استفاده کنید. هم چنین می توانید با کمک ماسوره و خامه ی فرم گرفته روی دسر را تزئین کنید و روی خامه را با دراژه ها شکلات زیبا کنید.

آشنایی با مواد لازم دسر نان سوخاری

هنگام برش زدن دسر با احتیاط اینکار را انجام دهید و برای تمیز تر شدن کار، هر برشی که می زنید برای برش دادن تکه بعدی، چاقو را با دستمال خشک کرده یا آن را بشویید. دسر شما آماده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *