دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزیره کوشک خوزستان با طبیعت زیبا و چشم اندازهای بکر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

جزیره کوشک یکی از مجموعه جزایر دیدنی در استان خوزستان ایت اسن جزیره در نزدیکی رود کارون و در سد شهید عباس پور واقع شده است مناظر زیبا و چشم اندازهای دیدنی وی بکر در این جزیره موجب شده است تا به یکی از دیدنی های مهم این استان تبدیل شود و جذابیت های زیادی داشته باشد.

برخی از جزایر به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی بسیار ویژه ای که دارند به یکی از مکان های توریستی با اهمیت تبدیل می شوند. جزیره کوشک با طبیعت زیبا و بکر نیز از مجموعه جزایر توریستی تفریحی با موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه است. این جزیره دارای چشم اندازهای بسیار دیدنی است و از سوی علاقه مندان و گردشگران زیادی مورد توجه است.

این جزیره موقعیت اقلیمی و جغرافیایی بسیار ویژه ای دارد آب و هوای مطبوع و معتدلی که در این مناطق حاکم است موجب شده تا گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این مناطق سفر کنند. این جزیره همچنین به دلیل برخورداری از مناظر زیبا در نواحی اطراف خود دارای اهمیت است. مجاورت این جزیره به رود زیبای کارون موجب اهمیت بیشتر آن شده است و امتیاز بیشتری به این جزیره بخشیده است. هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی برای بازدید از جاذبه های تفریحی به این جزیره سفر می کنند.

جزیره کوشک را بشناسید:

این جزیره یک منطقه توریستی برای گردشگران خارجی و داخلی است هر ساله علاقه مندان به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه های بکر و زیبای این منطقه بازدید می نمایند. این منطقه گردشگری جزیره ای بسیار فوق العاده با چشم اندازهای بسیار ویژه است. همچنین این جزیره از توابع شهرستان اندیکا است بسیاری از گردشگران این جزیره را به عنوان سرزمین کوه های شگفت انگیز به خاطر دارند. از سویی دریاچه نیلگون سد شهید عباس پور یکی دیگر از امتیازات و زیبایی های این منطقه برای گردشگران محسوب می شود.

طبیعت کوشک

این منطقه گردشگری زیباترین جزیره در این منطقه محسوب می شود طبیعت بکر و بسیار زیبای این منطقه از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است. از سویی پوشش های گیاهی این منطقه بسیار ارزشمند هستند و تنوع زیادی دارند. همچنین چمن زارها، درختان متعدد، گل های رنگارنگ و … از مهم ترین زیبایی های این مناطق برای گردشگران محسوب می شوند که می توانید از این زیبایی ها دیدن کنید.

تنوع طبیعی و رنگارنگی این منطقه به قدری است که آن را یکی از مجموعه جزایر شگفت انگیز در ایران می دانند این منطقه و دریاچه آن محبوبیت بسیار زیادی دارد. شما گردشگران و علاقه مندان برای بازدید از این جزیره شگفت انگیز باید از جاده شهرستان اندیکا حرکت کنید زمانی که به اندیکا می رسید باید به دریاچه سد عباس پور بروید. در اینجا است که می توانید این جزیره شگفت انگیز را مشاهده کنید.

  •  آرون گروپس

جزیره کوشک را بشناسید

چه جاذبه هایی در این جزیره می بینید؟

این جزیره شگفت انگیز دارای مناظر بسیاری شگفت انگیز و زیبایی است. شما با سفر به این جزیره می توانید مناظر بسیار زیبایی را مشاهده کنید از ویژگی های گریشگری و تفریحی در این منطقه می توان به پیاده روی و کوهنوردی در  این مناطق اشاره کرد. جاذبه های تفریحی و راحت در این مناطق موجب شادابی و نشاط شما در طی سفر می شود بسیاری از گردشگران با سفر به این مناطق غار نوردی، صخره نوردی، کوهنوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق رانی و شنا را تجربه می کنند.

با توجه به اینکه مناظر و چشم اندازهای این مناطق بسیار بکر و دیدنی است شما می توانید تجربه های ویژه ای از سفر به این مناطق داشته باشید و مناظر بسیار زیبای و دیدنی را مشاهده کنید. این منطقه ویژه گردشگران و طبیعت گردان است که می خواهند از مناطق بکر دنیا بازدید کنند شما با سفر به این مناطق می توانید تجربه های ویژه و بکری را داشته باشید.

این جزیره افسانه ای دارای امکانات رفاهی و گردشگری بسیار زیادی می باشد. این منطقه مجهز به امکانات رفاهی است قابل توجه شما عزیزان باشد که با وجود این امکانات می توانید سفری دلچسب و خاطره انگیز به این مناطق داشته باشید. تعدادی از ویلاهای تازه ساخت در این مناطق موجب شده اند تا اقامت در این مناطق نیز برای شما راحت باشد. سالن غذاخوری، زمین فوتبال، زمین ورزش و … از مهم ترین امکانات جزیره کوشک و نواحی اطراف آن است.

مناظر زیبای کوشک

از دیگر جاذبه های گردشگری در این مناطق می توان به بارگاه معصوم امامزاده سلطان ابراهیم اشاره کرد. در تمامی فصل های سال این منطقه دارای مناظر دیدنی است به ویژه در فصل های بهار و تابستان می توانید از مناظر زیبای این منطقه دیدن کنید. این بارگاه ملکوتی به دلیل مناظر زیبایی که در اطراف خود دارد می تواند مورد توجه باشد. دریاچه ای که در اطراف این بارگاه وجود دارد محلی برای اقامت گردشگران است همچنین می توانند با شنا کردن در آب های این منطقه لذت بیشتری را تجربه کنند.

ایستگاه های قایق رانی که امکانات تفریحی و توریستی ارائه می دهند محل مناسبی برای تفریحات گردشگران است شما برای رسیدن به ایستگاه و بازدید از این مناظر باید از شهرستان ایذه بگذرید. دیدنی های ایذه نیز دارای جذابیت های بسیار زیادی است و در سفر خود به این مناطق نیز می توانید از این شهرستان و جاذبه های آن بازدید کنید.

این جزیره کجا واقع شده است؟

جزیره دیدنی کوشک یکی از مجموعه جزایر شگفت انگیز در استان خوزستان است. این جزیره در نزدیکی شد شهید عباس پور و در نزدیکی رود کارون واقع شده است این جزیره حوزه های استحفاظی متعددی دارد که برای توریستان خارجی نیز با اهمیت می باشد. بخش هایی از این جزیره در شهرستان ایذه واقع شده است که برای بازدید از آن ها می توانید به این منطقه سفر کنید. این جزیره یکی از مکان های دیدنی استان خوزستان برای  بازدید گردشگران است و شما علاقه مندان با سفر به این مناطق می توانید تجربه های ویژه و منحصر به فردی داشته باشید.

جاذبه های کوشک

این منطقه از آب و هوای معتدل و مناسبی برخوردار است. نزدیکی این جزیره به رودخانه کارون موجب اهمیت آن شده است همچنین خاک های حاصلخیز این منطقه با پوشش های گیاهی انبوهی که دارد اهمیت زیست بومی این منطقه را بیشتر کرده اند. در فصل های مناسبی از سال سفر به این مناطق می تواند لذت بخش باشد.

یکی از مهم ترین جاذبه های جزیره جزیره کوشک, سد معروف عباس پور است. این سد دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و علاقه مندان و گردشگران زیادی دارد. ماهی گیری، قایق رانی و بسیاری از تفریحات دیگر تجربه سفر به این مناطق را ویژه و بکر می کنند و می تواند مورد توجه علاقه مندان زیادی باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *