دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تشخیص ادکلن تقلبی از اصل با چند ترفند ساده

  • زهره گنج بخش
  • ۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر بابت خرید عطر و ادکلن های خود پول زیادی می پردازید ولی ادکلن شما در نهایت باز هم اورجینال نیست، باید قبل از خرید عطر راه های تشخیص ادکلن تقلبی و اصلی را شناخته باشید.

کمپانی های معروف و شهرت دار زیادی فرمول ادکلن های خود را با مبالغ کم تری در اختیار شرکت های بدون اسم رسم دار قرار می دهند و آن ها این ادکلن ها را با موادی که کیفیت آنها بسیار پایین و ارزان است در بازار به عنوان ادکلن اورجینال و به قیمت های بالا عرضه می کنند. خیلی از مردم تصور می کنند که داشتن ماندگاری بالای رایحه ی عطر ها و ادکلن ها بر اصل بودن آنها دلالت دارند، اما در واقع این تصور غلط است و برای تشخیص ادکلن تقلبی از اصلی راه درستی نمی باشد. زیرا تولید کنندگان تقلبی این کالا، راه چگونگی ماندگاری این ادکلن ها را می دانند.

روش هایی تشخیص ادکلن تقلبی و اصل

به طور کلی برای خرید و انتخاب اُدکلن اصل زنانه و مردانه باید روش های تشخیص اُدکلن اصل از تقلبی را در نظر داشته باشید. این روش ها به شرح زیر می باشند:

تشخیص ادکلن تقلبی و اصلی

نوشته روی جعبه ادکلن

جعبه و بسته بندی عطر و ادکلن های اصل کیفیت بالایی دارند. شما از روی چاپ، شکل، رنگ و در کل مشخصات ظاهری جعبه کیفیت آن را متوجه  خواهید شد. هم چنین فونت هایی روی جعبه اصلی ادکلن ها هستند که اگر ناخن خود را روی آنها بکشید باید برجستگی های نوشته شده را حس کنید. زیر جعبه کدهایی حک شده است که اگر شما آنها را وارد نرم افزار اسکنر کنید، مشخصات این ادکلن ها را به شما می دهد. نکته دیگر در شناخت ادکلن تقلبی از اصل این است که جعبه را تکان دهید اگر عطر شما اصل باشد  در جای خود محکم است و هیچ صدا و لقی احساس نمی کنید.

بسته بندی ادکلن

یکی از راه ها برای تشخیص ادکلن تقلبی از اصلی بدون اینکه حتی آن را در دستتان بگیرید، بسته بندی آن ها است. پلاستیکی که با آن جعبه ی ادکلن اصلی بسته بندی شده است کاملا صاف، صیقلی و بودن هیچ گونه خط خش روی آن می باشد. اگر پلاستیک بسته ی ادکلن موج دار بود از خرید آن منصرف شوید زیرا احتمالا تقلبی است.

جعبه ادکلن ها درتشخیص تقلبی بودن آنها

درب شیشه ادکلن

درب ادکلن را یک بار باز بسته کنید. آیا هنگام بسته کردن درب صدای کلیک و جا افتادن آن را احساس کردید؟ ادکلنی که اصل باشد درب آن کاملا محکم و بدون هیچ لقی بسته می شود.

ظاهر شیشه ادکلن

برند های معروف و مطرح دنیا به جنس شیشه ادکلن ها توجه زیادی می کنند. از این رو شیشه ادکلن های اصل از کریستال چند لایه ساخته شده است که با نگاه کردن می توان به جنس شیشه ها کاملا پی برد. چین چروک بودن و خط خش های روی شیشه به شما می گوید که ادکلن تقلبی است. پس در خرید خود به  این نکته حتما توجه کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تشخیص ادکلن تقلبی

تکان دادن ادکلن

یکی راه های ساده برای تشخیص ادکلن تقلبی این است که شیشه را تکان دهید مشاهده می کنید که حباب هایی روی سطح مایع ادکلن تشکیل می شود. اگر این حباب ها به سرعت از بین رفت نشان می دهد که الکل استفاده شده در این ادکلن زیاد است و در نتیجه تقلبی است. در ادکلن اورجینال پس از تکان دادن، حباب های  تشکیل شده روی سطح آن تا چند ثانیه از بین نمی روند.

نوع اسپری کردن ادکلن

در اسپری کردن ادکلن توجه کنید که اگر محل دایره ای شکل اسپری کردن با اسپری هم سطح بود و هم چنین درب آن هنگام اسپری کردن روان بود و هیچ مشکلی نداشت و در نهایت مایع ادکلن به طور یکدست و یکنواخت و پودری شکل پخش شد، شما می توانید به اصیل و اورجینال بودن این عطر اعتماد کنید.

تشخیص تقلبی بودن عطر ها

والف ادکلن های تقلبی و اصل

به قسمتی که باعث پاشیده شدن عطر می شود والف می گویند. یکی از راه های شناخت ادکلن تقلبی توجه کردن به جنس و مرغوبیت والف است. برند های معروف ادکلن در ساخت والف آنها از مواد درجه یک استفاده می کنند زیرا ادکلن به عنوان یک جنس لوکس محسوب می شود. معمولا ادکلن های اورجینال پلمب والف آنها از جنس آلومینیوم است اما اگر متوجه پلاستیکی بودن پلمب والف شدید احتمالا ادکلن شما تقلبی می باشد.

تشخیص از طریق رنگ ادکلن

اگر شیشه ی ادکلن  مورد نظر شما طوری طراحی شده باشد که بتوان رنگ مایع داخل آن را مشاهده کرد، می توانید از رنگ آن پی به اصل یا تقلبی بود آن ببرید. برند های مشهور معمولا از رنگ زیاد استفاده نمی کنند. به همین علت رنگ ادکلن های اورجینال معمولا زلال کم رنگ و ملیح است و نوع تقلبی آنها معمولا رنگ تیره تری دارند.

رنگ ادکلن تقلبی

در پایان ضمن سپاس از همراهی با این مطلب، جهت آشنایی با دیگر دانستنی های ضروری نظیر تشخیص ماسک اصل و تشخیص دلار تقلبی می توانید کلیک فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *