دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص فلفل سفید برای درمان بیماری ها و سلامت پوست و مو

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

همانطور که می دانید فلفل سفید از رایج ترین ادویه ها در غذاهای مختلف است که در این مقاله سعی داریم تا به بیان خصوصیات و خواص فلفل سفید به صورت کامل بپردازیم با ما همراه باشید.

به طور کلی فلفل سفید از دسته محبوب ترین چاشنی های آشپزی محسوب می شود که از خواص مناسبی برای سلامتی و زیبایی برخوردار خواهد بود که با این حال استفاده نادرست و بیش از حد از این ماده غذایی می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.

آشنایی با خواص فلفل سفید

بهتر است بدانید که فلفل سفید در واقع یکی از محبوب ترین چاشنی های آشپزی در جهان می باشد که اغلب به صورت عمده در کشورهای آسیایی برای سوپ مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه عطر و طعم خاص خود را دارد که یک مزه تند اما متعادل را به غذاها از جمله غذاهای ژاپنی یا چینی می دهد. همچنین فلفل سفید که به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد اساسا میوه گیاه فلفل سفید است که به عنوان دانه فلفل شناخته می شود. همچنین دانه فلفل منبع ار دو فلفل سفید و فلفل سیاه است و تنها چیزی که باعث تفاوت بین این دو می شود فرآیند کشت و آماده سازی آن ها خواهد بود.

توجه داشته باشید فلفل سیاه تنها زمانی چیده می شود که دانه های آن رسیده باشد و سپس در مقابل آفتاب خشک خواهد شد در حالی که فلفل سفید دانه داخلی آن تهیه می شود و پوسته آن پس از خشک شدن کنده خواهد شد. هر دوی این فلفل ها با توجه به طعم متفاوتی که دارند بر اساس کاربردهای مختلف خود در آشپزی استفاده می شوند. در عین حال فلفل سفید خواص دیگر و کاربردهایی جدا از آشپزی نیز دارد به گونه ای که برخی تحقیقات تاثیرات درمانی بسیاری از فلفل سفید را برای سلامت کلی بدن نقل می کنند.

خصوصیات و خواص فلفل سفید

به صراحت می توان گفت که فلفل سفید ارزش غذایی بالایی دارد و از آنجایی که فاقد سدیم است برای بیماران مبتلا به فشار خون مفید خواهد بود. همچنین در هر ۱۰۰ گرم فلفل سفید سطح کربوهیدرات ۲۳ درصد و سطح رژیم غذایی ۱۰۴ درصد خواهد بود. این ماده غذایی مقدار زیادی ویتامین سی، کلسیم و منگنز را در خود جای داده که به همین منظور می تواند به متابولیسم بدن کمک کند.

ویژگی های فلفل سفید

مزیت های مصرف فلفل:

همانطور که متوجه شدید فلفل سفید از لحاظ ارزش غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از خواص فلفل سفید پرداخته ایم:

  •  آرون گروپس

بهبود سیستم گوارش:

در واقع دلایل بسیاری وجود دارد برای اینکه افراد از فلفل سفید به عنوان چاشنی در آشپزی های خود استفاده کنند که عمدتا در کنار بهبود طعم غذا فلفل سفید می تواند سیستم گوارشی افراد را نیز ارتقا ببخشد. دقت داشته باشید که فلفل ها این کار را با تحریک بدن برای ترشح بیشتر کلریدیک اسید که برای فرآیند گوارش ضروری است انجام می دهند. همچنین این نوع فلفل حاوی فیبر است که می تواند حرکت دودی گوارش و همچنین ترشح گاستریک اسید را نیز تحریک کند، گوارش را بهبود ببخشد، حرکات روده را تسهیل دهد و از بدن در مقابل مشکلات گوارشی مانند سرطان روده به خوبی مراقبت نماید.

آشنایی با مزیت فلفل

مبارزه با سرطان:

تمامی مواد تند از جمله فلفل ها با عنوان خواصشان در ارتقای سیستم ایمنی شناخته شده اند حتی یافت غافلگیر کننده تر اینکه تحقیقات دریافته اند که کاپسایسین ماده ای که عطر و طعم تند به فلفل می دهد قادر به کشتن برخی از سلول های سرطانی است. همچنین این یافته ها در درمان سرطان پروستات نیز نشان داده شده اند.

درمان مشکلات پوستی:

فلفل سفید حاوی پیپرین است ماده ای که عملکرد های بسیاری دارد و مهم ترین آن افزایش ظرفیت های مغذی مانند بتا کاروتن، سلنیوم، کورکومین، ویتامین B و آمینو اسید ها خواهد بود. جالب است بدانید که پیپرین می تواند به درمان مشکلات پوستی مانند ویتیلیگو که نوعی بیماری پوستی است که در برخی نواحی پوستی، سطوح پوست رنگدانه های خود را از دست می دهند، کمک کند.

اصول مصرف فلفل سفید

افزایش سطح انرژی:

در خواص فلفل سفید این ماده نه تنها چاشنی غذا را افزایش می دهد بلکه تولید انرژی را در میتوکندری سلول ها افزایش خواهد داد. این ماده غذایی حاوی منگنز است که یک جزء ضروری برای تولید انرژی و مبارزه با رادیکال های آزاد خواهد بود.

کمک به کاهش وزن:

بر اساس برخی تحقیقات نشان داده شده که پیپرین در واقع ماده ای موثر در کاهش وزن و به ویژه در کاهش چربی ها است. همچنین این تحقیقات نشان داده که پیپرین می تواند شکل گیری چربی ها را مسدود کرده و بنابراین چربی بدن را به خوبی کنترل نماید.

اصول مصرف فلفل سفید

سلامت دندان ها:

جالب است بدانید که برخی از افراد از فلفل سفید به عنوان درمان جایگزین برای دندان درد استفاده می کنند که عمدتا به منظور تسکین درد استفاده می شود. همچنین این ماده غذایی نه تنها برای دندان درد بلکه به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تسکین دهنده درد:

در واقع فلفل سفید حاوی کاپسایسین است که به صورت اعجاب انگیزی به عنوان یک ماده مسکن عمل می کند که به همین خاطر تعجبی ندارد که برخی از ژل ها و اسپری های مسکن درد ماهیچه دارای کاپسایسین باشند. بهتر است بدانید که عمدتا گرمای تولید شده ناشی از کاپسایسین می تواند تنش ماهیچه را آرام و اسپاسم ماهیچه را تسهیل نماید.

چگونگی مصرف فلفل سفید

بهبود سلامت استخوان ها:

بهتر است بدانید که فلفل سفید حاوی منگنز، مس و منیزیم می باشد که منگنز خود مواد مغذی ضروری در حفظ سلامت استخوان با دو ماده معدنی دیگر نقش خواهد داشت. مس نیز مانند منگنز تاثیر مشابهی دارد حالی که منیزیم نقش مهمی در سالم نگه داشتن مفاصل بازی خواهد کرد.

درمان سردرد:

توجه داشته باشید که فلفل سفید نه تنها در درمان التهاب موثر است بلکه در درمان سردرد های مختلف نیز مفید است و همانطور که می دانید درد یک پیام عصبی است که کاپسایسین موجود در فلفل سفید می تواند گیرنده های ناقل درد را مسدود کرده و درد ناشی از سردرد را از بین ببرد.

ویژگی و خواص فلفل سفید

درمان آرتروز:

به صراحت می توان گفت که از خواص فلفل های سفید درمان بالقوه ای برای آرتروز هستند و همچنین درمان های طبیعی کم در دنیا هستند که حاوی منیزیم و کاپسایسین باشند. این دو ماه به همراهی یکدیگر مانند یک ضد التهاب و مسکن عمل کرده و می توانند به درمان آرتروز شما کمک کنند.

پاکسازی احتقان بینی:

جالب است بدانید زمانی که از فلفل سفید به عنوان یک افزودنی فصلی استفاده می کنید با توجه به گرمایی که از این نوع فلفل تولید می شود سیستم تنفسی نیز گرم می شود و در نتیجه احتقان و گرفتگی بینی از بین رفته و تنفس را راحت تر می کند.

پاکسازی بینی با مصرف فلفل

جلوگیری از زخم معده:

در واقع خواص آنتی اکسیدانی و همچنین قدرت بهبود سیستم گوارش کاپسایسین، فلفل سفید را به یک راهکار کامل برای جلوگیری از زخم معده تبدیل کرده است. عموم زخم ها توسط باکتری در معده و روده ایجاد می شوند و مصرف این ماده غذایی می تواند باکتری ها را از بین ببرد و اسیدی بودن معده را تثبیت نماید.

تثبیت سطح قند خون:

بهتر است بدانید که افزودن فلفل سفید به رژیم غذایی به معنای افزایش شدید متابولیسم است که در کنار حمایت از فرآیند های گوارشی بدن را گرم نگه می دارد و باعث سوختن کالری در طی فرآیند متابولیسم خواهد شد. همچنین این فرآیند به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است به ویژه در صورت ترکیب آن با شنبلیله و زردچوبه آثار مفیدتری خواهد داشت.

تثبیت قند خون با فلفل سفید

کنترل فشار خون:

برای آن دسته از افرادی که مادام نگران فشار خون خود هستند اضافه نمودن فلفل سفید به رژیم غذایی شان می تواند به حل مشکل کمک نماید زیرا فلاونوئیدها و ویتامین های موجود در فلفل سفید به فراهم آوری منابع ضروری جهت تقویت عروق خونی و گشاد کردن آن ها جهت افزایش جریان خون کمک خواهد کرد.

تنظیم فشار خون با فلفل سفید

بهبود بینایی:

برخی از افراد از فلفل سفید جهت پزشکی سنتی استفاده می کنند اما باید بدانید که ترکیب کردن این ماده با بادام، شکر، بادبان رومی و اطریفل منجر به یک معجون برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند خواهد شد.

افزایش اشتها:

جالب است بدانید که عطر و طعم تند این ماده غذایی به عنوان افزایش دهنده اشتها شناخته می شود و علاوه بر آن فلفل سفید برای تسکین علائم بی اشتهایی و کم اشتهایی مناسب خواهد بود.

آشنایی با مزیت فلفل سفید

درمان آب مروارید:

به طور کلی از خواص فلفل سیاه یا سفید می توان به درمان بیماری آب مروارید اشاره کرد که با ترکیب فلفل سفید و بادام به نسبت یک به پنج در کنار شکر قهوه ای و روغن آب شده معجونی به وجود می آید که جایگزینی برای آن هایی خواهد بود که خواستار درمان آب مروارید هستند و می تواند نتایج موثری داشته باشد.

درمان ضعف:

توجه داشته باشید که با ترکیب نصف قاشق چایخوری فلفل سفید و قهوه و جوشاندن آن ها در آب می توان به درمان ضعف پرداخت. همچنین این یک رسم محبوب است تا تخم مرغ آب پز را با نمک و فلفل به عنوان صبحانه مصرف کنند که این کار عمدتا بنیه و استقامت بیشتری را در طول روز به همراه خواهد داشت.

درمان بیماری ها با مصرف فلفل سفیذ

التیام سرفه:

توصیه می شود افرادی که گرفتار سرفه های مداوم و شدید هستند پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام ترکیب کرده و مصرف نمایند زیرا ترکیب این دو خاصیت آنتی بیوتیکی خواهد داشت و از آنجایی که گرما تولید می کند سرفه و سرماخوردگی را به راحتی درمان خواهد کرد.

از بین بردن چین و چروک:

به طور کلی با توجه به محتوای غنی آنتی اکسیدان موجود در فلفل این گیاه یک درمان عالی برای چین و چروک ها و لکه هایی خواهد بود که برخی از این علائم نشانه های پیری هستند. همچنین استفاده از فلفل در رژیم غذایی به صورت روزانه می تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی زیباتر و جوانتر به نظر برسید.

ویژگی های مصرف فلفل سفید

جلوگیری از سرطان پوست:

جالب است بدانید که استفاده از پودر فلفل سیاه یا سفید بر روی پوست می تواند از ایجاد اشعه های ماورای بنفش که باعث ایجاد سرطان می شود جلوگیری کند. البته که پیش از استفاده بایستی با پزشک متخصص مشورت نمایید زیرا ممکن است به کار بردن آن بر روی هر نوع پوستی مناسب نباشد.

پیشگیری از مصرف فلفل سفید

رفع موهای زائد:

موهای زائد بدن می توانند به صورت دائم با استفاده از فلفل سفید و کافور از بین بروند که برای استفاده از آن بایستی این دو ماده را با کمی روغن بادام ترکیب نمایید و اجازه دهید که این ترکیب به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند. توصیه می شود که پیش از استفاده مقدار کمی از آن را روی نقطه کوچکی از پوستتان بزنید و اگر واکنش نشان نداد ادامه دهید. توصیه می شود که از این ترکیب برای نقاط حساس مانند زیر بغل و ناحیه تناسلی استفاده نکنید.

چگونگی مصرف فلفل سفید

لایه برداری:

انواع فلفل و زردچوبه را می توان از دسته لایه بردار های ایده آل دانست که می تواند به عنوان یک مالیدنی برای برداشتن سلول های مرده از روی پوست مورد استفاده قرار گیرد. این کاربرد ماسک فلفل سیاه یا سفید معمولا پاک کردن سموم از روی پوست برای رسیدن به یک پوست نرم و درخشنده را بر عهده دارد و همزمان با توجه به خواص آنتی اکسیدانی فلفل، مصرف آن گردش خون و اکسیژن را افزایش داده و پوست را پر انرژی و جوان نشان می دهد.

آشنایی با خواص فلفل سیاه

درمان شوره سر:

بهتر است بدانید انواع خواص فلفل های سیاه و سفید به عنوان موادی ملاحظه می شوند که می توانند برای درمان شوره سر مورد استفاده قرار گیرند. برای استفاده از این روش می توانید فلفل سفید را با اشک ترکیب کرده و بر روی پوست سر بمالید و پس از گذشت مدت زمان ۳۰ دقیقه بشویید. عمدتا به کار بردن این ترکیب به صورت اعجاب انگیزی شوره را از سر دفع کرده و توصیه می شود که بیش از ۳۰ دقیقه روی سر نگذارید زیرا ممکن است باعث سوختگی پوستتان شود.

مضرات مصرف فلفل سفید

سلامت قلب:

از آنجایی که فلفل سفید می تواند باعث تعرق زیاد یک شخص است بنابراین می تواند مایعات زیادی را هم از بدن دفع نماید. به طور کلی وجود زیاد مایعات در بدن به ویژه در اطراف قلب می تواند باعث سوزش قلب شده و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی هم می تواند باعث اجتماع آب در بدن شود که با توجه به فشاری که به شش ها وارد می کند باعث ایجاد مشکل در تنفس خواهد شد.

احیاکننده مو:

از آنجایی که فلفل سفید عمدتا در ترکیب با دانه های لیمو به عنوان احیا کننده مو مورد استفاده قرار می گیرد می توانید این ترکیب را به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی موهای خود بمالید و سپس بشویید و از شفافیت و درخشانی موهایتان لذت ببرید.

آشنایی با عوارض فلفل سفید

عوارض جانبی فلفل سفید:

به طور کلی با وجود اینکه خواص فلفل سفید بسیار فراوان خواهد بود اما نباید از عوارض جانبی این ماده غذایی چشم پوشی نمایید و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از مضرات مصرف این ماده غذایی پرداخته ایم:

افرادی که به ورم معده و التهاب کلیه مبتلا هستند نباید فلفل سفید مصرف کنند.

مصرف فلفل سفید گاهی اوقات با واکنش آلرژیک مانند درد و ورم معده همراه است و مصرف زیاد آن باعث بروز حساسیت خواهد شد.

افراد مبتلا به زخم معده حتما پس از مصرف با پزشک مشورت نمایند.

مصرف فلفل سفید در افرادی که از اختلالات لخته شدن رنج می برند ممکن است باعث خطر خونریزی شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *