دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تحصیل در آلمان و شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

تحصیل در آلمان به همراه بورس تحصیلی امکان پذیر است کمک هزینه های تحصیلی در این کشور بسیار مناسب هستند به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور برای یک سال جاری ۱۶ هزار یورو می باشد که از سوی دولت ارائه می شود هزینه زندگی دانشجویی نیز با مبلغ ۸۰۰ یورو تخمین زده می شود.

یکی از کشورهای مهاجرپذیر و توریستی در دنیا کشور آلمان است. هر ساله متقاضیان زیادی به این کشور سفر می کنند و دلایل سفر و مهاجرت آن ها به این کشور متعدد است بسیاری از این مهاجران به قصد تحصیل در آلمان راهی این کشور می شوند که به این طریق می توانند از امتیازات زیادی بهره مند شوند.

نکات مهمی درباره تحصیل در این کشور آلمان وجود دارد و یکی از مهم ترین این موارد تحصیلات رایگانی است که در این کشور ارائه می شود. پذیرش در دانشگاه های این کشور دارای شرایطی است که شما می توانید در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور به تحصیل بپردازید دانشگاه های این کشور در سطح خصوصی و دولتی به متقاضیان خود خدمات ارائه می دهند. اگر قصد دارید در دانشگاه های دولتی این کشور ادامه تحصیل بدهید هیچ شهریه ای نباید پرداخت کنید و تحصیلات در این دانشگاه ها رایگان است. علاوه بر آن در این زمینه مشاورهای حقوقی متعددی وجود دارند که می تواند خدمات زیادی به شما ارائه کنند.

شرایط تحصیل در آلمان:

آلمان کشوری است در اروپای غربی همسایگی این کشور با دیگر کشورها موجب شده است تا هر ساله مهاجران زیادی راهی این کشور شوند از مهم ترین کشورهای همسایه با آلمان می توان به جمهوری چک، دانمارک، بلژیک، لهستان، فرانسه، سوئیس، هلند و دریای بالتیک اشاره کرد مرزهای مشترک این کشورها موجب اهمیت آلمان گشته  موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی آن را ارتقا داده است

. این کشور از استراتژی های ویژه ای برخوردار است یکی از امتیازات مهاجرت به این کشور این است که جزو اتحادیه اروپا است این کشور صنعتی در جهان از امتیازات ویژه ای برخوردار است از سویی کار در این کشور نیز امتیازات مناسبی دارد به همین دلیل بسیاری از دانشجویان در این کشور به کار مشغول می شوند.

تحصیلات رایگان در آلمان

برای ورود به دانشگاه های این کشور شرایط ویژه ای وجود دارد ابتدا باید در آزمون های ورودی این کشور شرکت کنید زمانی که در کنکور ایران قبول می شوید دیگر نیازی به آزمون دادن در این کشور نیست. متقاضیان رشته های خاص مثل پزشکی باید آزمون ورودی بدهند رشته های رایگان در این کشور بدون زبان آلمانی برای متقاضیان ارائه نمی شوند.

قبولی در دانشگاه های این کشور همراه با کسب مدرک آلمانی C1 انجام می شود کسب این زبان یک امتیاز مهم برای متقاضیان محسوب می شود و تحصیل در این کشور را برای آن ها راحت تر می کند. دوره های فاندیشن نیز می تواند برای کسب زبان بسیار مهم باشد این دوره ها در دانگشاه برگزار می شوند هزینه های زبان آلمانی در این کشور  ۴ تا ۶ یورو می باشد و برای پذیرفته شدگان پزشکی الزامی است.

  •  آرون گروپس

تحصیل در کشور آلمان

تحصیل در مدارس:

با توجه به اینکه دولت آلمان دخالت های نسبتا کمی در آموزش و پرورش این کشور دارد هر ایالتی به طور مستقل و جداگانه در زمینه آموزش تصمیم گیری های لازم را انجام می دهد نحوه آموزش در این مدارس متفاوت است و دلیل آن نیز سیستم جداگانه هر منطقه برای تصمیم گیری ها می باشد. به طور کلی این مدارس در زمینه درس های ریاضی، تاریخ، جغرافیا و زبان مشترک هستند اما در نحوه تدریس آن ها تفاوت هایی دیده می شود. در این مدارس مهارت آموزی نیز یکی از پایه های درسی است بنابراین مهارت های علمی و فنی در این کشورها اهمیت زیادی دارد.

یکی از نکات قابل توجه درباره تحصیل در این کشور، آموزش دروس به زبان آلمانی است بسیاری از افراد که دانش آموزان کم سنی دارند کودکان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند تا از همان ابتدا زبان این کشور را بیاموزند. برخی از مدارس دو زبانه نیز در این کشور وجود دارند که خصوصی هستند و برای مهاجرین در نظر گرفته می شوند. مدارس دو زبانه دولتی نیز گزینه مناسبی هستند زیرا هزینه های تحصیل آن مقرون به صرفه است.

شرایط تحصیلی آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی:

یکی از پرطرفدارترین مهاجرت های تحصیلی مهاجرت در مقطع کارشناسی است بسیاری از مهاجران قصد ادامه تحصیل در این کشور و در این مقطع را دارند مقاطع کارشناسی در این کشور ۶ و ۸ ترمه هستند با گذراندن این مقطع تحصیلی می توانید وارد کار حرفه ای شوید و یا می توانید مقطع فوق لیسانس را در این کشور سپری کنید.

برای پذیرش در مقطع لیسانس و قبولی در دانشگاه ها باید گواهی نامه پایان دوره مقاطع ۱۲ ساله اولیه را اخذ کرده باشید اگر در کنکور این کشور شرکت نکرده باشید می توانید وارد دوره های فاندیشن شوید شما باید حداقل مدرک زبان آلمانی را داشته باشید. در رشته های پزشکی نیز فراگیری زبان در سطح A2 یا B1 الزامی است.

ویزای تحصیلی آلمان

اپلای کارشناسی ارشد:

اپلای در مقطع کارشناسی ارشد نیز طرفداران زیادی دارد تحصیل در این مقطع ۲ سال طول می کشد همچنین تعداد زیادی از دوره ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند تحصیل در دانشگاه های این کشور هزینه های کمی دارد و این مورد امتیاز مهمی به شمار می رود.

هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای یک ترم ۲۰۰ یورو است برای پذیرش در این دانشگاه باید وارد سایت دانشگاه مورد نظر شوید و فرم اپلای را پر کنید هزینه این درخواست معمولا ۵۰ یورو می باشد. مدارک لازم برای اپلای مدارک کارشناسی که دارای اعتبار باشد در برخی دانشگاه ها نیز باید ریز نمرات دیپلم را داشته باشید.

شرایط و نحوه دریافت ویزای کار آلمان در لینک توضیح داده شده است همچنین می توانید راهنمای جامع دریافت ویزای آلمان را مطالعه کنید و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *