دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دلایل سرد شدن مرد در رابطه و زندگی مشترک چیست؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

دلایل سرد شدن مرد متعدد است مردان در روابط زناشویی خود گاها دچار سردی می شود اغلب این مردان زنانی مدیر و جدی دارند که هیچ گاه شروع کننده رابطه نیستند. از مهم ترین علت های سردی در آقایان می توان به مشکلات مالی، اعتیاد، نداشتن تفاهم و … اشاره نمود که باید مورد بررسی واقع شوند.

یکی از مشکلات عمده در روابط زناشویی سرد شدن مردان است بسیاری از خانم به محض اینکه با چنین مشکلاتی مواجه می شوند اعتماد به نفس خودشان را از دست می دهند آن ها ترس عجیبی از این وقایع دارند و با منفی بافی های زیاد موجب سردتر شدن یک رابطه می شوند. در حقیقت این مسئله چندان بزرگ نیست و شما می توانید با مدیریت کردن آن رابطه خود را تقویت کنید شما نباید اجازه دهید این موضوع تاثیر منفی بر روی روابط شما داشته باشد شما باید ابتدا به دنبال علت بروز این مشکل باشید باید این نقص را در خودتان و همسرتان بررسی کنید. این امر می تواند علت های متفاوتی داشته باشد مشغله های مالی و ذهنی در اغلب موارد موجب می شوند تا این افراد در روابط زناشویی خود با مشکل مواجه شوند و کاستی هایی داشته باشند. متاسفانه بیشتر این زنان اعتماد به نفس خود را به سرعت از دست می دهند و همین موضوع می تواند تنش های بیشتری برای آن ها ایجاد کند در ادامه این مقاله درباره دلایل سرد شدن مرد توضیحات بیشتری داده می شود.

دلایل سرد شدن مرد در زندگی چیست؟

سردی رابطه بعد از ازدواج چرا به وجود می آید؟ زنان می توانند نقش موثری در ایجاد این سردی داشته باشند کیفیت این رابطه دو طرفه است و به زن و مرد بستگی کاملی دارد در صورتی که در رابطه خود با مشکل مواجه می شوید زنانی که به دنبال عیب جویی از همسرشان هستند موجب سردی رابطه می شوند. در صورتی که این سردی ربطی به نوع رفتارهای شما با همسرتان ندارند باید به دنبال این مشکل در همسر خود باشید در اولین مرحله باید به شکل صادقانه ای این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید ابتدا از مشکلات مالی و زندگی خود شروع کنید شما باید مطلع شوید که همسرتان به چه میزان در این مشکلات کمر خم کرده است و شما چگونه می توانید از او حمایت کنید.

سردی مردان

مشکلات مالی و درگیری های زندگی:

درگیری های ذهنی و مشکلات یکی از عمده ترین دلایل بروز سردی در روابط می باشند مشکلات شخصی که برای همسر شما ایجاد می شود بی ربط با این موضوع نیستند و می توانند تاثیرا منفی بر روی روابط شما داشته باشند. به خطر افتادن سلامت جنسی از مسائل شخصی است که ممکن است همسر شما از بیان کردن آن دوری کند و تمایلی برای بازگو کردن آن نداشته باشد این مورد از دلایل عمده سرد شدن مرد در زندگی می باشد.

بررسی رابطه:

تمام مسائلی که در رابطه شما رخ داده اند مورد بررسی و مرور قرار دهید یکی از تجربیات این افراد این است که همسرشان به طور ناگهانی دچار سردی شده اند باید مرور کنید که در روزهای اخیر چه اتفاقاتی موجب شده است روابط شما به سردی کشیده شود ممکن است همه این اتفاقات در مرور زمان رخ داده باشد و یا به شکل ناگهانی باشد بنابراین با بازنگری کردن این اتفاقات می تواند راحت تر آن را بررسی کنید.

دلایل سرد شدن مرد

  •  آرون گروپس

مشکلات جنسی در مردان:

از دیگر دلایل سرد شدن مرد در زندگی مشکلات جنسی در مردان است توانایی های جنسی در سطح اعتماد به نفس مردان تاثیر زیادی دارد این امر به دلیل برخی از اختلا های جنسی رخ می دهد و می تواند روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. ترس از بروز این مشکل در مردان و عدم بروز آن به همسر موجب می شود تا از بیان آن امتناع کنند اگر در روابط خود دچار مشکل شده اید باید این مورد را بررسی کنید. شما باید اعتماد به نفس و خودباوری همسرتان را بالا ببرید و در این زمینه به او کمک بیشتری کنید.

نداشتن تفاهم:

تفاهم نقش مهمی در شکل گیری روابط و پایداری رابطه زن و شوهر دارد مسائل متعددی می توانند در میان زن و شوهر مشکلات ایجاد کنند برخی از مردان وقتی روابط جنسی مطمئن و محافظت شده ندارند دچار ترس و استرس می شوند اگر ما با این مشکلات مواجه هستید باید اطمینان بیشتری به همسرتان بدهید. زن و شوهر باید در روابط جنسی خود به تفاهم کافی برسند و در صورتی که با یکدیگر تفاهم نداشته باشند می توانند استرس بیشتری را تحمل کنند و روابط آن ها پر خطر خواهد شد.

سرد شدن رابطه

اعتیاد:

اعتیاد در مردان موجب سردی در رابطه می شود مصرف مشروبات الکی نیز یکی دیگر از علت های بروز این مشکلات می باشد و موجب می شود فرد عدم تمایل به رابطه جنسی داشته باشد تاثیرات مشروبات الکی و مواد مخدر به گونه ای است که بعد از ترک مواد نیز تاثیرات آن در بدن باقی می ماند و مشکلات روحی و جسمی برای آن ها ایجاد خواهد کرد این مورد نیز یکی دیگر از دلایل سرد شدن مرد می باشد.

سرد شدن رابطه عاشقانه دلایل متعددی دارد برای اینکه با دلایل شکست روابط عاطفی آشنا شوید توجه به نکات و اصول در روابط زناشویی می تواند روابط شما را از بحران ها دور کند همچنین شما با درک متقابل از یکدیگر می توانید تعادل بیشتری در زندگی خود ایجاد کنید.

علت سردی آقایان

هر یک از این علت ها دارای درمان و راهکارهایی است که تنها با درک متقابل شما امکان پذیر است شما باید به شیوه ای صادقانه از همسر خود دلجویی کنید و این امکان را به او بدهید تا هر مشکلی را با شما در میان بگذارد. اما برخی از موارد بیشتر موجب سردی مردان می شوند در واقع برخی از زنان موجب می شوند تا روابط زناشویی آن ها بیشتر به سردی کشیده شود که شامل موارد زیر می باشند:

  • زنانی که علاقه زیادی به معاشقه ندارند و هیچ وقت شروع کننده رابطه نیستند.
  • زنانی که شناخت کافی از همسرشان ندارندو لذت جنسی را به مرد واگذار می کنند.
  • زنان منفعل و پلیس مانند که هیچ گاه خارج از برنامه نیستند آن ها خلوت و تنهایی را بیشتر دوست دارند.
  • زنانی که به بهداشت خود توجه نمی کنند، زنان شکننده، زنان جدی، زنان سطحی نگر و بیش از حد مدیر
  • و …

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *