دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مارمالاد توت سیاه با طعم دلپذیر

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

مارمالاد توت سیاه یا شاه توت یکی از انواع مارمالاد های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی و در مدت زمان کمی تهیه می شود که در این مقاله طرز تهیه مارمالاد توت سیاه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید توت سیاه یکی از انواع میوه های بسیار مقوی و خوشمزه است که در فصل تابستان به وفور پیدا می شود و از خواص شگفت انگیزی نیز برخوردار است که به منظور بهره مندی از خواص آن بهتر است آن ها را به شکل مربا و یا مارمالاد تهیه کنید، در ادامه مطلب طرز تهیه مارمالاد توت سیاه را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

نحوه تهیه مارمالاد توت سیاه

در مطالب قبلی دستور تهیه انواع مارمالاد را به شما دوستان عزیز آموزش دادیم اگر به دنبال تهیه یک مارمالاد بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستید پیشنهاد می کنیم حداقل برای یک بار این مارمالاد توت سیاه را تهیه و نوش جان کنید، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا آن را تهیه و برای انواع دسر و شیرینی از آن استفاده کنید.

مواد لازم

  • شکر : سیصد و پنجاه گرم
  • توت سیاه : پانصد گرم
  • پودر ژله : یک دوم بسته

آموزش تهیه مارمالاد توت سیاه

طرز تهیه مارمالاد توت سیاه به روش ساده

در روش تهیه این نوع مارمالاد بسیار خوشمزه ابتدا شاه توت یا توت سیاه را تمیز کرده و بعد از گرفتن دم اضافی آن هارا شسته و به منظور خارج شدن آب اضافی داخل صافی بریزید.

حالا شاه توت ها را داخل مخلوط کن یا غذا ساز ریخته و اجازه دهید پوره شود و بعد داخل یک قابلمه مناسب پوره شاه توت ها را ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم به نقطه جوش برسد.

در مرحله بعدی به آن شکر افزوده و اجازه دهید شکر کاملاً حل شود و در حین پخت کف های جمع شده روی آن را بردارید و پس از رسیدن مارمالاد به غلظت مناسب به آن پودر ژله بیفزایید و بعد از یک دست شدن ژله با مواد دیگر سپس حرارت را خاموش کنید.

  •  آرون گروپس

در مرحله بعدی از نحوه تهیه مارمالاد توت سیاه اجازه دهید مارمالاد خنک شود سپس داخل ظرف شیشه ای درب دار گذاشته و داخل یخچال قرار دهید.

نکته : به منظور اطمینان از رسیدن مارمالاد به غلظت مورد نظر خود کمی از آن را داخل یک قاشق ریخته و بعد از سرد شدن بین دو انگشت تان تست نمایید و آبکی بودن آن به این معناست که به غلظت مورد نظر نرسیده است اما اگر حالت کش دار مانند عسل داشت یعنی دارای غلظت مناسب است.

طرز تهیه مارمالاد توت سیاه با طعم خاص

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با انواع مارمالاد می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *