دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشپزی آخر هفته ۳ اردیبهشت با غذاهای خوشمزه برای فصل بهار

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با منوی غذایی خوشمزه و لذیذ برای روزهای زیبای بهاری در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این ست غذایی بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

فصل بهار فصل غذاها و خوراکی های خوشمزه می باشد از این رو بهتر است شما برای آخر هفته منوی غذایی خوشمزه و بی نظیری را تهیه کنید و لحظات شاد و انرژی بخش را برای هر یک از اعضای خانواده خود رقم بزنید.

پیشنهاد آشپزی برای آخر هفته با منوی بهاری

گل کلم سوخاری و دلمه برگ مو و بستنی ژله با توت فرنگی منوی غذایی بی نظیری را تشکیل می دهند و شما می توانید این ست غذایی را به راحتی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه دلمه برگ مو

۱. دستور تهیه گل کلم سوخاری

گل کلم سوخاری از انواع پیش غذاهای خوشمزه می باشد و شما می توانید این نوع پیش غذا را برای پذیرایی از مهمان ها و اعضای خانواده تان در منزل تهیه کنید.

دستور تهیه گل کلم سوخاری

مواد لازم

  • تخم مرغ
  • گل کلم
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • زعفران دمکرده : به مقدار لازم

مراحل پخت گل کلم سوخاری

  •  آرون گروپس

برای تهیه این نوع پیش غذا ابتدا گل کلم ها در اندازه های متوسط برش زده سپس درون کاسه ای مناسب تخم مرغ و فلفل و نمک و زعفران دمکرده را بریزید و همه مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

گل کلم ها را بشویید سپس آن ها را درون قابلمه آب جوش بریزید و به مدت ۵ دقیقه قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید تا گل کلم ها نرم شوند. گل کلم ها را درون آبکش بریزید سپس آن ها را به مایه تخم مرغ آغشته نمایید.

 دستور تهیه گل کلم سوخاری

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار بدهید سپس گل کلم ها را درون روغن سرخ کنید و بعد از اینکه به خوبی سرخ شدند آن ها را روی دستمال تمیزی قرار بدهید تا روغن اضافه شان کشیده شود.

روش تهیه گل کلم سوخاری

گل کلم های سوخارس شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید سپس آن ها را به همراه سس با طعم دلخواه خود میل کنید.

روش تهیه گل کلم سوخاری در منزل

۲. دستور تهیه دلمه برگ مو در منزل

دلمه از انواع غذاهای خوشمزه است که در فصل بهار پخته می شود همچنین شما می توانید برگ های مو را در این فصل جمع آوری نمایید سپس آن ها را نگهداری کنید و در همه فصول سال دلمه بپزید.

طرز تهیه دلمه برگ مو

مواد لازم

  • برگ مو : به اندازه لازم
  • گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده : ۱ عدد
  • لپه : نصف پیمانه
  • برنج : ۱ پیمانه
  • سبزی دلمه ( تره و گشنیز و مرزه و جعفری و ترخون و شوید و ریحان و ساقه پیازچه ) : ۶۰۰ گرم
  • روغن : ۱/۲ پیمانه
  • پیاز داغ : ۱/۴ پیمانه
  • شکر : ۱/۴ پیمانه
  • سرکه : ۱/۴ پیمانه
  • فلفل : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

مراحل پخت دلمه برگ مو

برای تهیه این نوع غذای ایرانی ابتدا پیاز و گوشت رنده شده را به همراه دو تا سه قاشق غذاخوری درون تابه بریزید سپس گوشت را تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد.

گوشت تفت داده شده

فلفل سیاه و نمک و فلفل قرمز و زردچوبه را به مخلوط گوشتی بیفزایید و مواد را تفت بدهید تا عطر ادویه های بلند شود در صورت تمایل می توانید در این مرحله به مخلوط گوشتی یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی بیفزایید سپس مواد را هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

سبزیجات را تمیز کنید سپس آن ها را بشویید و خرد نمایید و مخلوط سبزیجات را به مایه گوشتی بیفزایید. در صورت تمایل می توانید مقداری سبزی خشک معطر نیز به مخلوط مواد گوشتی اضافه کنید.

لپه خیس خورده را به همراه مقداری نمک و آب روی حرارت گاز قرار بدهید تا پخته شود سپس برنج را هم بپزید و در زمان آبکش کردن آن مقداری زردچوبه به برنج بیفزایید. پیاز داغ و لپه و برنج پخته شده را به مخلوط گوشتی بیفزایید. در صورت تمایل می توانید در این مرحله یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری سرکه به مایه دلمه برگ مو اضافه کنید.

دستور تهیه دلمه برگ مو

برگ مو تازه را به مدت یک دقیقه درون آب جوش قرار بدهید سپس آن را در آبکش ریخته تا آب اضافه برگ ها کشیده شود.

آبکش کردن برگ مو

یک برگ مو را بردارید و آن را به صورتی در دست هایتان قرار دهید که رگه های برگ به طرف شما باشد اگر برگ ها کوچک است می توانید دو برگ را روی یکدیگر قرار بدهید.

روش تهیه دلمه

مقداری از مواد گوشتی را در وسط برگ قرار بدهید و شروع به پیچیدن برگ ها نمایید می توانید برگ مو را به صورت رولی یا بقچه ای بپیچید.

پیچیدن دلمه برگ مو

ست غذایی برای آخر هفته

یک لیوان آب درون قابلمه بریزید و بشقابی را به صورت برگردان در ته قابلمه قرار بدهید سپس دلمه ها را در کنار یکدیگر به صورت فشرده بچینید و بعداز اینکه همه دلمه ها را درون قابلمه قرار دادید دو لیوان آب و یک پیمانه روغن روی آن ها بریزید سپس یک بشقاب دیگر روی دلمه قرار بدهید و اجازه دهید تا غذا به مدت ۱.۵ تا ۲ ساعت پخته شود.

 ست غذایی برای آخر هفته

در صورت تمایل می توانید سرکه و شکر را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس محلول را روی حرارت گاز قرار بدهید تا شکر درون سرکه حل شود و در نیم ساعت آخر پخت دلمه محلول سرکه و شکر را روی دلمه ها بریزید.

دلمه های پخته شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و آن ها را به کمک روش های تزیین دلمه به زیبایی دیزاین کنید.

دستور تهیه دلمه برگ مو

۳. دستور تهیه ژله بستنی توت فرنگی

ژله بستنی توت فرنگی از انواع دسرهای خوشمزه می باشد و شما می توانید این نوع دسر را برای روزهای گرم سال در منزل تهیه کنید.

ست غذایی برای آخر هفته

مواد لازم

  • ژله توت فرنگی : یک بسته
  • آب : یک پیمانه
  • بستنی وانیلی : ۱/۲ پیمانه
  • توت فرنگی : به میزان لازم

مراحل تهیه ژله بستنی با توت فرنگی

برای تهیه این نوع دسر ابتدا بستنی وانیلی را درون ظرفی مناسب بریزید سپس بستنی را در دمای محیط قرار بدهید تا به شکل خامه درآید.

پودر ژله را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ۱/۲ پیمانه آب جوش به پودر ژله بیفزایید و پودر را هم بزنید تا به خوبی درون آب جوش حل شود در صورت تمایل می توانید در زمان هم زدن مخلوط را روی حرارت مستقیم قرار بدهید و بعد از اینکه ژله حل شده براق شد به آن ۱/۲ پیمانه آب سرد بیفزایید.

بعد از اینکه ژله به خود حالت نیمه سفتی را گرفت بستنی وانیلی آب شده را به آن بیفزایید و به کمک همزن دستی مخلوط مواد را هم بزنید.

اگر برای تهیه این نوع دسر از قالب فلزی استفاده می کنید باید قالب را مدتی درون آب سرد قرار بدهید همچنین می توانید قالب فلزی را مرطوب نمایید و آن را درون فریزر قرار بدهید تا سطح قالب یخ بزنید سپس مخلوط ژله و بستنی را درون قالب مورد نظر خود بریزید و قالب را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار بدهید تا به خوبی بسته شود.

بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده به کمک کاردک یا چاقو اطراف ژله را از دور قالب جدا نمایید سپس قالب را درون ظرفی مرطوب برگردانید.

ژله بستنی با توت فرنگی

در این مطلب توجه شما عزیزان را به آموزش طرز تهیه ست غذایی برای آخر هفته جلب کردیم که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید این نوع غذا و دسر را به راحتی در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *