دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بررسی دلایل قهر زنان و راهکارهای حرفه ای برای جلوگیری از تکرار آن

  • مریم صبوری
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

مرد یا زن در هر شرایطی امکان دارد با ناکامی مواجه شوند که پاسخ درستی برای نیاز های خود پیدا نکنند به همین خاطر برای اثبات حق خود قهر می کنند که ما در این مجله عنوانی تحت دلایل قهر زنان آماده کرده ایم باشد که مورد رضایت شما قرار بگیرد.

ما در این مقاله می خواهیم درباره دلایل قهر زنان سخن بگوییم و اینکه چه عواملی موجب بروز این کنش می شود؟ یکی از واکنش های طبیعی و ارادی هر انسان قهر است که به شکل ژنتیکی و خلق و خو با محیط افراد قابل انتقال است تا جایی که اشخاص در هر موقعیتی امکان دارد به شکل های گوناگون و عوامل مرطوب به آن قهر کنند. همه کسانی که قهر می کنند در جایگاه هایی از زندگی با ناکامی مواجه شده و با نیاز های مورد قبول خود دست پیدا نکرده اند به همین دلیل دست به دامن قهر می شوند. در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

دلایل قهر زنان

دلایل قهر زنان چیست؟

اغلب موارد عوامل قهر استرس زا هستند از این رو اشخاصی که برای رسیدن به اهداف خود متوسل به قهر می شوند اضطراب فراوانی را تحمل می کنند. این در حالتی است که قهر تا مدتی برای هر نوع جنسیتی طبیعی باشد ولی طبق دیده ها نشان داده که این عمل اغلب در خانم ها رخ می دهد. با این تفاوت که بیشتر مردان قهر کردن را نوعی ضعف در عواطف می بینند.

این نکته را بدانید که قهر روالی است که ارتباط یعنی به شکل کامل قطع نشده و به احتمال زیادی به آشتی ختم خواهد شد. در نتیجه کسانی که می خواهند دیده شوند و نیازمند ابزاری هستند و با کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند بیشتر از سایر افراد در روابط قهر می کنند. پس در این جا باید گفت قهر را نمی توان یکی از راه های درمان دانست و زنانی که هر دفعه به یک حال نیستند و به یک شکل در می آیند اطرافیان و دوستان خود را از دست می دهند.

دلایل قهر خانم

توصیه ما به زنانی که دلایل زیادی را برای قهر کردن دارند می گوییم که زود رنج هستند قهر به تنهایی راه کار مشکل نیست پس باید در مرحله اول توان شناخت خود را نسبت به بقیه عوامل تنبیه بالا ببرند. و با افزایش اعتماد به نفس و تقویت مهارت های کلامی به دیگران اجازه دهند که در موقعیت های دیگر نظر مخالف خود را بیان کنند. پس در قدم اول باید فکر های منفی را دور بریزیم و علت ناراحتی را برای طرف مقابل توضیح دهیم.

  •  آرون گروپس

همینطور حواستان باشد کینه و کدورت مدت زمانی طولانی نداشته باشد تا راه آشتی را باز بگذارید و هر چیزی که در ذهن است را عنوان نکنیم چون از میزان تاثیر گذاری آن می کاهد. اگر در خانه قهر مادر و فرزندی رخ داد نباید بلافاصله عذر خواهی کودک را بپذیرید چرا که این کار سبب تقویت در عذر خواهی و ادامه به کار غلط و درست نشدن رفتار نامناسب خواهد شد.

دلیل های قهر کردن خانم ها

چند روش برخورد با قهر خانم ها

یکی از بهترین اخلاق هایی که هر فردی باید داشته باشد صبور بودن در مقابل بدخلقی ها و بلند همتی در ناراحتی ها است. که این خصوصیات اخلاقی خوب الخصوص در زندگی مشترک زن و شوهری نقش ویژه ایی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه خانم شما هم بابت هر مشکلی با شما قهر می کند ما در این مجله به شما چند راه حل آموزش می دهیم تا بتوانید برای جلوگیری از رفتار او چگونه با عشق دوباره رابطه خوب را برگردانید.

  • با بی توجهی یا مراعات کردن تصمیم درست بگیرید:

اولین راه برای این که راه درستی را انتخاب نمایید باید ببینید چه زمانی برای حل این مشکل مناسب تر است. سپس بعد از آن اجازه دهید زمان خودش اوضاع را بهبود ببخشد تا کمک فراوانی به شما شود. در این صورت شما با اطمینان خاطر بیشتری با کناره گیری که می کنید همسرتان حس نکند او را فراموش کرده اید و یا به او علاقه ای ندارید. پس زمان حلال مشکلات است با این حال که باید منتظر زمانی باشید که آمادگی پذیرش و شنیدن را دارد پس اصلا فرصت را از دست ندهید.

دلایل قهر زنان

  • کارهایی که انجام می دهید را دوست دارد:

یکی از دلایل قهر زنان بی توجهی است که هر چند کوچک و کم ولی انجام شود. به طور مثال؛ لازم نیست او را به یک سفر با هزینه زیاد ببرید یا خیلی هدیه گران قیمتی بخرید ولی با کمترین امکانات هم می شود دلی را به دست آورد. مثلا: با درست کردن شامی یا گرفتن فیلم مورد علاقه اش خوشحال می شود. در نتیجه می شود با کار های بسیار کوچک قهر همسرتان را رفع نمایید و به سادگی در صورت لزوم با منت کشی بعد از قهر لبخند بر روی لبانش برگردانید.

  • زیاد کینه به دل نگیرید:

در هنگام عصبانیت و قهر هر دو طرف رابطه حرف ها و کلماتی را به زبان می آورند که بحث را شاید منحرف کند. این یکی از بیشترین اشتباهاتی است که در همه روابط انجام می دهند که با شنیدن این حرفا به دل گرفته و ناراحت می شوند. اغلب خانم ها گرایش بیشتری نسبت به بیان مسائل دارند که به صورت بزرگنمایی آن را مهم تلقی می کنند. بنابراین هر زمان که همسرتان ناراحت است و شاید بگوید به شما علاقه ایی ندارد به خاطر داشته باشید که در زمان عصبانیت حرفی زده و نیازمند این است که شما عشق بیشتری به او دهید.

دلیل های قهر کردن همسر

  • قضیه را از دید او ببینید:

می توان گفت او برای این که از چشم شما نیفتد فکر می کند از جذابیت کمتری برخوردار است پس امکان قهر او وجود دارد نه برای این که شما با کسی رابطه دارید بلکه برای بالابردن اعتماد به نفس خودش است. در این باره شما می توانید دلیل اصلی آن را پیدا کنید و با درک موضوع خود را به جای او بگذارید. شاید قضیه از چشاو هم کاملا بی ربط نباشد و لازم به تجدید نظر شما خواهد بود. که طبق گفته بزرگی می گوید:«اغلب ما برای آن چه که فکر می کنیم در حال مبارزه هستیم».

  • استفاده از جمله جادویی دوستت دارم:

یکی از پرکاربرد ترین جملاتی که نقش بسزایی در این رابطه داشته دوستت دارم است. هنگامی که از دهان شما خارج می شود همچون ویرانگری که همه پل های خراب قبل را از بین ببرد عمل می کند و اگر همسر شما قهر باشد یا اگر حتی بی توجهی هم نکند کارساز خواهد بود. در صورتی که نمی خواهید با او همکلام شوید برایش ویس و یا پیام صوتی بفرستید. که بگویید چقدر او را دوست دارید و یا با دست نوشتن یک پیام عاشقانه بر روی میزش او را شگفت زده کنید.

دلایل قهر زنان

  • هیچ وقت نگذارید با قهر کردن اوضاع را کنترل کند:

اگر هربار در برخورد با زن قهر تسلیم شوید و اجازه دهید که این اخلاق ناپسند به یک عادت تبدیل شود با او حرف بزنید و بگویید که کجای کار را اشتباه کرده اید. و این را هم بگویید که هر بار قهر کردن برای شما قابل قبول نیست و شما را آزار خواهد داد. چنانچه هر دفعه با قهر کردن او تسلیم شوید شاید متوجه کار اشتباهش نشود و تکرار نماید. کلید راز موفقیت صحبت کردن است پس کنترل خود را به او ندهید.

  • از گذشته فاصله بگیرید:

بحث های گذشته تا به امروز می تواند باعث خراب شدن زندگی و حس و حال شما شود. همان حرف ها و محکومیت ها نه تنها عشق زندگی را تخریب می کند بلکه اعتبار را از بین خواهد برد. پس به خاطر داشته باشید در یک رابطه ایی صمیمی بحث و گفتمان های گذشته را می شود نادیده گرفت چون آن ها در مقابل عشق بسیار ناچیز گرفته می شوند.

دلیل های قهر کردن خانم ها

  • اگر برای شما باارزش است به هیچ عنوان تسلیم نشوید:

همه زوج ها در زندگی مشترک اختلاف سلیقه دارند که باید در اوایل ازدواج خود به شناخت کافی برسند و با استفاده از شناخت حاصل شده و مهارت حرف زدن مشکلات را حل نمایند. خوب در این جا سوالی مطرح می شود که آیا او را دوست دارید؟ اگر همینطور باشد نمی توانید با رها کردن او همه چیز را از دست بدهید و رابطه را سرد تر کنید پس اگر برایش ارزش قائل هستید باید خاص ترین فرد برای شما باشد. او را در آغوش بگیرید و بگویید که چقدر به فکرش هستید و محبت کنید که بهترین راه حل برای قهر زن است.

دلایل قهر زنان

مدیریت تنش ها و دلیل ناتوانی در حل مسائل زن و شوهر

دلایل قهر زنان و مردان مختلف می باشد که البته زوجین بیشترین اشتباه را زمانی انجام می دهند که فکر می کنند همسرشان عصبی و ناراحت است. برای این که تنش ها را کمتر نمایند با هم قهر می کنند و این به خاطر ضعف و ناتوانی در مهار عصبانیت همسر است که در گفت و گو همچنین برخوردهایی شکل می گیرد.

همینطور گاهی هم به دلیل ناتوانی در مدیریت تنش و حل مسایلی نمی شود راه حلی ارائه داد که بر اثر چنین مشکلاتی کار به قهر کشیده می شود. این در صورتی است که افراد درونگرا که بیشتر ضعف در ارتباط کلامی دارند بیشتر قهر می کنند و همین قهرهای طولانی مدت موجب سردی در رابطه عاطفی شده و ایجاد شکاف در ارتباط با اعضا خانواده خواهد کرد. پس در هنگام ناتوانی اشخاص به قهر متوسل شده و پیکره خانواده را آسیب می زند.

در این مطلب به موضوع دلایل قهر زنان پرداختیم باشد که مورد رضایت شما قرار گرفته باشد در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر و خوشحال کردن همسرتان می توانید بر روی لینک کلیک کنید و عنوان ۱۰ راه برای شاد کردن همسر را انتخاب نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *