دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دلیل دل درد اول صبح و نحوه درمان آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

همراه ما باشید تا در این مطلب شما را با دلایل و درمان دل درد اول صبح آشنا کنیم. یادتان باشد که اگر بیماری های خاصی دارید باید به محض مشاهده این مشکل به پزشک مراجعه کنید.

دل درد اول صبح ممکن است برای افراد بسیاری رخ دهد و شروع روز آن ها را خراب کند. اگر این احساس ناخوشایند شما را آزار می دهد بهتر است در ادامه علت و نحوه درمان آن را مطالعه کنید.

همه چیز درباره دل درد صبحگاهی

همه چیز درباره دل درد اول صبح

اگر شما هم صبح ها دچار درد در بخش های شکمی می شوید باید علت آن را پیدا کرده و بعد برای آن روش های درمانی را پیدا کنید. در واقع این نوع درد ها می توانند علل بسیار زیادی داشته باشد و اگر شما بتوانید دلیل آن را بیابید می توانید سریع ترین و سودمند ترین روش درمانی را به کار بگیرید.

دلایل

برای این که دلیلی برای درد های خود بیابید باید سایر نشانه ها و علامت های بدنی را شناسایی کرده تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

نفخ

یکی از دلیل هایی که باعث ایجاد دل درد در ابتدای روز می شود نفخ می باشد. نفخ در ابتدای صبح می تواند نشانه ای از سندروم روده تحریک پذیر باشد. بسیاری از بیماری های خود ایمنی و مشکلات ژنتیکی ممکن است این مشکل را برای شما ایجاد کنند بنابراین اگر این مشکل را دارید توصیه می کنیم حتما به پزشک مراجعه کنید.

بدون پیش زمینه

در ابتدای روز به صورت ناگهانی ممکن است دل درد بگیرید و دلیلی برای آن پیدا نکنید. این نوع دل درد ها می تواند نشانه ای از بیماری های گوارشی مانند سنگ کلیه، سنگ صفرا و یا اختلالات خونی باشد بنابراین بهتر است یک آزمایش بدهید.

  •  آرون گروپس

دل درد صبحگاهی

شناسایی محل درد

برای این که بتوانید مشکل خود را به خوبی حل کنید باید محل درد را شناسایی کنید. درد در بخش هایی از شکم می تواند نشانه ای از بیماری های گوناگون باشد. اگر درد از وسط شکم شروع شود و به سمت راست کشیده شود ممکن است آپاندیسیت باشد، اگر درد های شکمی شما در سمت چپ و پایین باشد معمولا بیماری های دیورتیک مربوط است و اگر درد در وسط شکم شروع شود و قسمت های بالایی سمت راست شکم را درگیر کند ممکن است نشانه ای از سنگ صفرا باشد که باید جدی گرفته شود.

نوع درد

دانستن نوع درد ها به شما کمک می کند تا بتوانید علتی برای دل درد خود پیدا کنید. اگر التهابی در صفرای شما وجود داشته باشد دچار درد هایی می شوید که مدت زمان آن ها بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت است و درد های شدید و بدون وقفه که به سمت کمر منتشر می شود می تواند نشانه ای از التهابات لوزالمعده باشد و اگر سندروم روده تحریک پذیر داشته باشید درد های شما با عوامل محیطی مانند اضطراب و استرس افزایش می یابد.

درمان دل درد های ابتدای صبح

درمان

نشانه هایی که گفته شد نیازمند بررسی دقیق تر دارد و باید به پزشک مراجعه کنید تا راهی برای درمان آن ها پیدا کنید و در صورتی که هیچ کدام از این نشانه ها را ندارید و دل درد های شما بسیار طبیعی است می توانید از روش های خانگی کمک بگیرید تا بتوانید دل درد ابتدای روز  را درمان کنید.

ورزش ملایم

اگر می توانید حرکت کنید بهتر است زمانی که دل درد می گیرید کمی ورزش ملایم انجام دهید. البته این روش می تواند کمکی به کاهش درد نکند که در این صورت می توانید آن را متوقف کنید و روش های دیگری را امتحان کنید.

استفاده از مواد گیاهی

برخی از مواد گیاهی وجود دارند که می توانند به کاهش دل درد ابتدای صبح کمک کنند. این مواد شامل زردچوبه، نعناع و زنجبیل می باشد. اگر استفاده از این مواد برای شما مقدور بود می توانید دمنوشی تهیه کنید و درد خود را کاهش دهید.

بابونه

استفاده از چای بابونه در ابتدای صبح می تواند دل درد شما را کاهش دهد زیرا این گیاه خواص ضد التهابی دارد و به شل شدن عضلات کمک می کند و از منقبض شدن معده و درد آن پیشگیری می کند.

دل درد اول صبح

کمپرس آب گرم

زمانی که دل درد هستید ممکن است مشکلاتی مانند حالت تهوع داشته باشید که این مشکل را می توانید با یک کیسه آب گرم از بین برده و تا حدودی درد خود را کاهش دهید.

اجتناب از کافئین

بهتر است زمانی که دل درد دارید از نوشیدنی های کافئین دار اجتناب کنید زیرا این مواد تحریک پذیری معده را افزایش می دهند و مشکلات بیش تری برایتان ایجاد می کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *