دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای رفع گرفتگی رگ ها با تغذیه و تغییر عادات غذایی غلط

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با مواد غذایی آشنا می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها انسداد عروق خود را درمان کرده و سالم زندگی کنید. البته برای داشتن یک زندگی سالم لازم است تا در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید که این تغییرات را نیز در ادامه این مطلب برایتان بیان می کنیم.

گرفتگی رگ ها یکی از مشکلات اساسی می باشد که در صورت رفع نشدن می تواند منجر به سکته قلبی و مغزی شود بنابراین باید این مشکل را جدی گرفته و روش های رفع آن را بدانید. در ادامه تکنیک هایی برای رفع گرفتگی رگ ها مطرح می کنیم که شما می توانید با استفاده از آن ها این مشکل خود را از بین ببرید.

رفع گرفتگی عروق

رفع گرفتگی رگ ها با مصرف مواد غذایی

گرفتگی رگ ها بنابر دلایل مختلفی از جمله رژیم های غذایی نا مناسب و تغذیه ناسالم رخ می دهد و اگر نتوانید این مشکل را از بین ببرید باید منتظر سکته قلبی و سکته مغزی باشید. در موارد خفیف شما تنها نیازمند تغییر در رژیم غذایی خود هستید و در موارد متوسط و شدید باید از روش های دیگری مانند جراحی و استفاده از دارو ها کمک بگیرید. در ادامه غذا هایی را برایتان معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا بتوانید به رفع گرفتگی رگ ها کمک کرده و سالم زندگی کنید.

سیر

سیر یکی از بهترین غذا هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید گرفتگی و انسداد رگ های خود را از بین ببرید و از خطرات بعدی این مشکل در امان باشید زیرا سیر می تواند از تجمع پلاک ها در عروق پیشگیری کند و روند گرفتگی را کند می سازد.

رفع گرفتگی رگ ها

زنجبیل

یکی دیگر از موادی که برای درمان گرفتگی رک ها استفاده می شود زنجبیل می باشد که توانایی خنثی کردن التهابات را دارد و با ترکیباتی مانند شوگائول و جینجرول از تجمع پلاک ها در عروق پیشگیری می کند. این ماده همچنین می تواند کلسترول بد خون را کاهش داده انسداد رگ ها را با مرور زمان از بین ببرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

زردچوبه

خواص زردچوبه برای درمان بسیار زیاد می باشد و شما می توانید برای موارد مختلفی از این ماده استفاده کنید. این ادویه به وفور در خانه های ایرانی پیدا می شود و دارای کورکومین است. کورکومین موجود در این ادویه باعث می شود کلسترول بد خون کاهش یافته و از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

غذا های تند

یکی دیگر از تکنیک هایی که برای رفع گرفتگی رگ ها مورد استفاده از غذا های تند می باشد. فلفل به کار رفته در این غذا ها دارای ترکیباتی از کپسایسین می باشد و باعث کاهش کلسترول بد در خون می شود.

غذا های تند و درمان انسداد عروق

لیمو

اگر صبح ها به همراه یک لیوان آب چند قطره آب لیمو ترش اضافه کنید سلامت قلب خود را تضمین می کنید زیرا این ترکیب می تواند کلسترول خون را کاهش داده و آن را به تعادل برساند در نتیجه از گرفتگی رگ ها پیشگیری می کند و باعث باز شدن آن ها می شود.

بذر کتان

جالب است بدانید که خواص بذر کتان بسیار باور نکردنی است و اگر از این ماده استفاده می کنید بدین معنا است که قلب خود را دوست دارید. در واقع این ماده دارای فیبر بسیار زیادی است و می تواند با تاثیر گذاری بر قسمت های مختلف بدن انسداد رگ ها را از بین ببرد.

انار

میوه انار و یا آب انار می تواند با کاهش تشکیل پلاکت ها از گرفتگی رگ ها پیشگیری کرده و انسداد آن ها را از بین ببرد زیرا دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی می باشد.

هندوانه

هندوانه یکی از میوه هایی است که دارای ال سیترولین می باشد و می تواند انسداد عروق را از بین برده و دوباره سلامتی را به بدن شما باز گرداند بنابراین سعی کنید از این میوه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

رفع گرفتگی رگ ها

خرمالو

خرمالو یکی از میوه هایی است که سرشار از پلی فنول ها می باشد که می تواند با کاهش کلسترول بد در خون از گرفتگی رگ ها پیشگیری کرده و یا آن را درمان کند. فیبر بالای این میوه باعث می شود تا رگ های شما را پاک نگهدارد و از انسداد آن ها پیشگیری کند.

پرتقال

یکی از میوه های بسیار محبوبی که بسیاری از افراد عاشق آن هستند پرتقال می باشد. این میوه دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی است و می تواند چربی های غذا را از بین برده و از انسداد رگ ها به دلیل کلسترول بالا پیشگیری کند.

استفاده از روغن زیتون

خواص روغن زیتون بسیار زیاد می باشد و اگر بتوانید اصل آن را تهیه کنید می توانید از بیماری های قلبی و عروقی در امان بمانید. اگر انسداد عروق دارید بهتر است به جای استفاده از روغن های دیگر از این روغن استفاده کنید تا پلی فنول ها و چربی های سالم این روغن از بروز بیماری پیشگیری کنند و کلسترول خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است استفاده از این روغن حدودا ۴۰ درصد از بیماری های مربوط به رگ ها و قلب را کاهش می دهد.

روغن زیتون باز کننده انسداد عروق

آجیل ها و مغز ها

مغز ها و آجیل ها سرشار از فیبر ها اند و ویتامین های بسیار زیادی را با مصرف این مواد به بدن خود می رسانید. در واقع مواد معدنی موجود در آجیل ها می تواند از التهاب و فشار خون بالا پیشگیری کرده به پاکسازی عروق کمک می کند.

ماهی های آب سرد

ماهی های آب سرد که شامل ماهی سالمون و تن می باشد امگا ۳ بسیار زیادی دارد و می تواند از قلب و رگ های شما مراقبت کرده و از بروز بیماری های احتمالی پیشگیری کند. با این حال اگر دارای انسداد عروق هستید می توانید برای رفع گرفتگی رگ ها از این ماهی ها استفاده کنید.

کران بری

کران بری دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که برای رگ ها و قلب مفید است و می تواند با تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول بد انسداد رگ ها را از بین برده و مشکلات قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. برای استفاده از کران بری کافی است روزانه دو بار از آن استفاده کنید.

کران بری و درمان انسداد رگ ها

قهوه

یکی دیگر از مادی که به شما کمک می کند تا بتوانید به رفع گرفتگی رگ ها بپردازید قهوه می باشد. این نوشیدنی محبوبیت خاصی بین افراد دارد و می تواند ریسک بیماری های قلبی و عروقی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. الته این نوشیدنی می تواند باعث افزایش فشار خون شود بنابراین بهتر است از این نوشیدنی استفاده بی رویه نداشته باشید.

از بین بردن انسداد رگ ها با تغییر در سبک زندگی

برای رفع گرفتگی رگ ها تنها استفاده از مواد غذایی خاص کافی نمی باشد و باید روش های جدیدی را برای زندگی خود به کار بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

تغذیه مناسب

  • برای این که بتوانید یک تغذیه مناسب داشته باشید باید تحقیق کنید و همیشه قبل از خرید برچسب روی مواد غذایی را بخوانید تا بتوانید انتخاب سالم و بهتری داشته باشید.
  • سعی کنید به جای چربی های ترانس از چربی های اشباع استفاده کنید.
  • از فراورده های گوشتی کم تر استفاده کنید و سعی کنید خود گوشت را جایگزین آن ها کنید.
  • از روغن هایی مانند روغن کانولا، روغن زیتون و روغن کنجد برای پخت و پز استفاده کنید و از روغن های پالم و روغن نارگیل خیلی کم در غذا های خود مصرف کنید زیرا کالری این روغن ها بسیار زیاد می باشد.
  • سعی کنید دوبار در هفته غذای دریایی مصرف کنید و امگا ۳ بدن خود را تامین کنید.
  • غلات کامل و سویا را جایگزین غلات فراوری شده کنید.
  • از سبزیجات و میوه ها چند بار در روز استفاده کنید.
  • مصرف نمک را به حداقل برسانید.

ترک دخانیات برای درمان انسداد رگ ها

ترک دخانیات

دخانیات و خصوصا سیگار ترکیباتی دارد که می تواند به رگ های شما آسیب رسانده و در نتیجه مشکلات عروقی بسیاری را برایتان ایجاد خواهد کرد. بنابراین شما می توانید برای داشتن یک زندگی سالم و رفع گرفتگی رگ ها سیگار و تمامی دخانیاتی که مصرف می کنید را ترک کنید.

ورزش کنید.

داشتن فعالیت منظم به مدت ۳۰ دقیقه در روز به شما کمک می کند تا رگ ها و قلب سالمی داشته باشید و از انسداد رگ هایتان پیشگیری می کند. بنابراین سعی کنید به مدت ۳۰ دقیقه در روز یا ورزش کنید و یا به پیاده روی بروید.

کاهش استرس

استرس عامل بسیاری از بیماری های روحی و روانی می باشد و می تواند باعث بیماری های جسمی نیز شود. برای کماهش این مشکل می توانید از مدیتیشن و یوگا کمک بگیرید.

کاهش مصرف الکل

الکل باعث می شود شما به فشارخون مبتلا شوید و عضلات قلبی شما آسیب می بیند. اگر می خواهید از انسداد رگ ها پیشگیری کرده و یا آن را درمان کنید باید مصرف الکل را ترک کنید.

رفع گرفتگی رگ ها

گرفتگی رگ ها یکی از مشکلات بسیار خطرناکی می باشد و زمانی که به آن مبتلا هستید باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید تا در آینده مشکلاتی برایتان ایجاد نشود و مجبور به جراحی نشوید. سعی کنید چکاپ های منظمی را انجام دهید و فشار خون، تری گلیسیرید و میزان کلسترول خون خود را همیشه چک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *