دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت شیلد محافظ صورت در خانه

  • محدثه خاکشور
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب باز هم آرگا دست به قلم شده تا ساخت شیلد محافظ صورت را به دو روش فوق العاده آموزش دهد، امیدواریم بتواند مورد توجه و البته مورد استفاده قرار بگیرد.

مدتی است که بیماری ویروسی جدیدی به نام «کرونا» مردمان تمام جهان را گرفتار کرده است، با این بیماری نیاز به معرفی ندارد و همه آشنایی کامل دارند و جان میلیون ها انسان را به کام مرگ کشانده و در حال حاضر تهدیدی بزرگ برای سلامتی و زندگی سایر افراد محسوب می شود. برای پیشگیری از شیوع و سرایت آن لازم است مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا از مبتلا شدن و البته جهش یافتگی آن جلوگیری کنند. شستن دست ها با صابون و ضدعفونی کردن با الکل، استفاده از ماسک و همچنین استفاده از شیلد محافظ صورت از جمله ی این کارها است که در ادامه مطلب آموزش ساخت شیلد محافظ صورت را به قلم می کشیم.

کرونا و وسایل محافظ

کووید ۱۹ ویروسی که دنیا را با  آمار مرگ و میر بالایش به تبی غیر قابل وصف مبتلا نمود، سرنوشت افراد زیادی را مرگ کرد و خانواده های بسیاری را داغدار نمود، برای مانع شدن از مبتلا شدن به این بیماری بیرحم لازم است تا برای ضدعفونی کردن دست ها و وسایل از الکل و صابون استفاده کنند، همچنین دهان و بینی خود را با ماسک پوشش دهید تا از تنفس هوای احتمالا آلوده جلوگیری نمایید. شیلدهای محافظ صورت یکی دیگر از وسایلی می باشد که برای این منظور و ممانعت از دست زدن به چشم و دهان بکار گرفته می گردد. ساخت شیلد را در ادامه به دو روش ساده آموزش خواهیم داد.

ساخت شیلد محافظ صورت به روش های ساده و کاربردی

ساخت شیلد محافظ صورت در خانه به دو روش ساده و کاربردی

وسایل مورد نیاز

  • طلق پلاستیکی شفاف
  • پانچ
  • کش ۱/۵ یا ۲ سانتی متری
  • قیچی

مراحل ساخت با روش اول

ابتدا یک طلق شفاف را انتخاب کرده و از آن مربعی برابر با اندازه صورت خود برش بزنید، کنج های قیچی را با قیچی ببرید تا شکل گرد پیدا نماید. در دو کنج بالایی آن تقریبا ۲ سانتی متر تر با پانچ روزنه ای ایجاد کنید، سپس درزگیرهایی به شکل ابری را به کار ببرید. میان ۲ روزنه پانچ را اندازه گیری کرده و درزگیر را ببرید. در نهایت از جنب روزنه های پانج درزگیر را بچسبانید.

حالا برابر با اندازه ی کله ی خود از کش ۲ سانتی متری برش بزنید، از طرف خارجی روزنه به طرف داخلی روزنه بگذرانید و با استفاده از منگنه کش را ثابت و محکم نمایید. توجه داشته باشید که جهت سوزن های منگنه به طرف بیرونی بیفتد.

آموزش ساخت شیلد محافظ صورت

نکته: درزگیرهای ویژه لوله بهره ببرید، زیرا هنگام قرار گرفتن بر روی پیشانی موجب اذیت شدن می گردد. می توانید از پانچ های مناسب کاغذ استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

ساختن شیلد محافظ صورت در خانه

وسایل مورد نیاز

  • نوار چسب دو طرفه
  • قیچی
  • طلق شفاف
  • ابر درزگیر پنجره(فوم تهویه هوا)
  • منگنه و پنس
  • کش

مراحل ساخت با روش دوم

ابتدا طلق شفاف خود را به حالت افقی مقابل خود قرار دهید، به این شکل دورتادور سر شما می گیرد.

سپس از دو سر نوار چسبی خود برش بزنید، اندازه لازم برش زدن چسب دو طرفه برای طلقی با ابعاد (۸.۵ * ۱۱ اینچ) برابر با ۹ اینچ می باشد. سمت چسبنده آن را بر روی طلق و در بالاترین بخش آن محکم بچسبانید به طوری که در دو طرف آن ۱ اینچ جهت عبور کش باقی بماند.

ساخت شیلد محافظ چهره

در این مرحله قطعه ای فوم درزگیر را برابر چسب دو طرفه ببرید, سپس پوشش رویی نوار چسب دو طرفه ( قسمتی که در سمت بالا واقع شده) را جدا نموده و فوم برش خورده را بر روی آن قرار دهید. با دست بر روی آن بکشید تا خوب محکم گردد.

آموزش درست کردن شیلد محافظ صورت

نکته : توجه داشته باشید که فوم دقیقا هماهنگ با نوار چسبی بچسبد.

در چهارمین مرحله کش را با کمک منگنه به طلق وصل نمایید برای مطمئن شدن از دوام و محکم بودن آن دوباره با پنس سوزن ها را به طلق منگنه نمایید.

کش را برابر با اندازه ی سر خود تنظیم نموده و این عمل را برای طرف دیگر طلق انجام دهید به گونه ای که کش شما حلقه ای را تشکیل بدهد.

ساخت شیلد محافظ صورت در خانه با استافده از طلق و نوار چسبی

نکته : حتما دقت داشته باشید که کش دقیقا با اندازه دور سر شما برابر باشد تا پس از اتصال کش طلق بر روی سر شما آویزان و شل نباشد و یا اینکه سر شما را فشار ندهد.

آموزش درست کردن شیلد محافظ صورت

همچنین می توانید از خلاقیت خود بهره ببرید، این شیلد محافظ را همانند یک کاردستی در نظر بگیرید و آن وقت تمامی آنچه را که در چنته خلاقانه خود دارید به میان ریخته و به مرحله ی اجرا برسانید. به عنوان مثال یکی از اقدامات نوآورانه در این زمینه ساختن شیلدهای محافظ با فریم های به درد نخور عینک می باشد.

آموزش ساخت شیلد محافظ صورت

 

 

اموزش درست کردن شیلد محافظ صورت

با امید و آرزوی سلامتی برای تمامی عزیزان و ریشه کن شدن هرچه زودتر این بیماری از شما به خاطر همراهی تا پایان این مطلب بسیار قدرددان هستیم، همچنین برای مطالعه یکی از مطالب جالب و پر از نکات کاربردی منتشر شده ی آرگا در مورد ماسک می توانید کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *