دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاک کردن لکه عطر با ترفندهای کاربردی و لوازم دم دستی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با تکنیک هایی آشنا می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها هر گونه لکه دئودورانت و عطر را از روی لباس های خود پاک کنید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در اثر بی دقتی های روزمره ممکن است عطری که بر روی لباس هایتان می زنید لکه ای ایجاد کند و آن لکه روی لباس های روشن بیش تر دیده می شود. اگر دوست دارید با استفاده از روش های ساده این لکه ها را از بین ببرید می توانید ادامه مطلب را مشاهده کنید.

تکنیک هایی برای پاک کردن لکه ها

تکنیک هایی برای پاک کردن لکه عطر

اگر لکه هایی که روی لباس های شما ایجاد می شود را نتوانید پاک کنید بعد از گذشت مدت زمانی سخت تر می شوند و پاک کردن آن ها امکان پذیر نخواهد بود. در  ادامه تکنیک های ساده ای را برایتان بیان می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید این لکه ها را به آسانی از بین برده و لباس خود را تمیز کنید.

لیمو

استفاده از لیمو برای پاک کردن لکه عطر و دئودورانت یکی از قدیمی ترین راهکار ها می باشد و معمولا جواب گوی بسیاری از لکه ها است. در واقع این میوه دارای اسید سیتریک بسیار زیادی است و PH آن به لباس ها آسیبی نمی رساند و شما می توانید به راحتی از آن برای از بین بردن لکه های دئودورانت ها از روی لباس های روشن استفاده کنید. برای این که آسیبی به لباس های تیره شما نرسد می توانید عصاره این میوه را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید. دقت کنید که برای این کار نیاز به یک پاچه تمیز دیگری دارید تا بتوانید آن را روی لباس کشیده و لکه را از بین ببرید.

نکته : یادتان باشد که پارچه انتخابی شما نباید رنگ پس بدهد بنابراین توصیه می کنیم از پارچه های نخی سفید رنگ استفاده کنید.

پاک کردن لکه عطر

  •  آرون گروپس

جو ش شیرین

خواص جوش شیرین در پاک کنندگی بسیار زیاد است و شما می توانید هر نوع لکه ای را با این ماده از بین ببرید. برای استفاده از این روش کافی است ۳ پیمانه جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و خمیری تهیه کنید و آن را بر روی لکه های لباس خود بگذارید. اجازه بدهید این خمیر ۳۰ دقیقه بر روی لکه ها بماند و بعد لباس خود را با آب خنک و شوینده بشویید.

استفاده از شوینده ها

امروزه بسیاری از افراد برای پاک کردن لکه ها از شوینده ها استفاده می کنند که کار بسیار عاقلانه ای می باشد و آنزیم هایی که درون این شوینده ها وجود دارد علاوه بر از بین بردن آلودگی ها می تواند به پاکسازی لکه ها نیز کمک کند. اگر نمی خواهید کل لباس خود را بشویید می توانید تنها با خیس کردن بخشی از لباس و اضافه کردن مقداری شوینده روی آن لکه ها را به راحتی از بین ببرید.

برای تمیز کردن لکه عطر از شوینده ها استفاده کنید.

دستمال مرطوب

یکی دیگر از تکنیک هایی که برای پاک کردن لکه عطر مورد استفاده قرار می گیرد دستمال های مرطوب می باشد. برای این که از این روش استفاده کنید کافی است دستمال مرطوب را به آرامی بر روی لکه ها بکشید تا محو شوند.

سرکه

سرکه یکی از سرکه هایی می باشد که شما می توانید برای پاک کنندگی لباس های خود از آن استفاده کنید بدون این که آسیبی به لباس شما وارد شود. برای استفاده از این روش کافی است سرکه را با کمی آب رقیق کنید و با استفاده از یک پنبه سرکه را به لکه ها بزنید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه این محلول بر روی لباس شما بماند. بعد از این مدت می توانید همان بخش لباس خود را با آب سرد شسته و با اتو خشک کنید.

پاک کردن لکه عطر

الکل

یکی دیگر از پاک کننده هایی که هر نوع لکه عطر و دئودورانت را از روی لباس هایتان پاک می کند الکل می باشد. برای استفاده از این پاک کننده نیازمند مقداری پنبه هستید. پنبه را به الکل آغشته کنید و فورا بر روی لکه بکشید تا لکه ها را از بین ببرید.

آسپرین

آخرین روشی که برای پاک کردن لکه عطر به شما پیشنهاد می دهیم استفاده از آسپرین است. این ماده دارای ترکیبی است که می تواند لکه ها را از بین برده و لباس شما را تمیز کند. آسپرین را می توانید به صورت قرص از داروخانه ها تهیه کنید و چندین عدد را در آب حل کنید و با استفاده از یک دستمال تمیز آن را بر روی لباس کشیده و بگذارید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بر روی لباس بماند. بعد از این مدت زمان می توانید همان بخشی از لباس که لکه شده بود را با آب خنک بشویید.

آسپرین در تمیز کردن لکه ها بسیار موثر است.

نکات بسیار مهم

  • سعی کنید به جای استفاده از پودر های لباسشویی از دستمال مرطوب برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید.
  • سعی کنید قبل از این که موادی را برای پاک شدن لکه ها استفاده کنید ابتدا در بخش های داخلی لباس مقداری از آن را تست کنید و در صورتی که لباس تغییر رنگ داد از آن استفاده نکنید.
  • پاک کننده های تجاری از آسان ترین روش هایی می باشد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و در کم ترین زمان لباس خود را تمیز کنید.

اگر از این مطلب رضایت داشتید شما را دعوت می کنیم تا در بخش خانه داری سایر مقالات مشابه مانند پاک کردن لکه چای و بین بردن لکه وایتکس را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *