دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص روغن اسطوخودوس و کاربردهای شگفت انگیز آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب سعی کردیم تمامی خواص روغن اسطوخودوس را برایتان بیان کنیم. جالب است بدانید که این روغن شفا بخش بوده و می تواند هر نوع زخمی را درمان کند فقط کافی است قبل از استفاده کمی از آن را بر روی بخش کوچکی از بدن تست کنید و در صورت عدم بروز حساسیت از آ

روغن اسطوخودوس دارای رایحه ای بسیار خوب و دلنشین می باشد و سالیان سال است که از این گیاه استفاده های متعددی می شود. این گیاه دارای خاصیت آرام بخشی می باشد و بیش تر افراد و کمپانی های معروف از آن برای ساختن عطر استفاده می کنند زیرا خواص این گیاه و روغن آن باورنکردنی و شگفت انگیز می باشد.

خواص روغن اسطوخودوس

خواص روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس در کار های بسیار زیادی مانند آروماتراپی، تهیه چای، تهیه لیموناد، نوشیدنی های معطر، تهیه صابون و لوسیون مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع خواص دمنوش اسطوخودوس و خواص گیاه اسطوخودوس بسیار زیاد می باشد و روغن این گیاه نیز می تواند تاثیرات شگفت آوری بر روی پوست و مو داشته باشد.در ادامه تمامی خواص این گیاه که بر پوست و مو دارد را دبرایتان بیان می کنیم.

بهبود زخم

اولین مزیت چشمگیری که این روغن برای پوست دارد این است که می تواند جای زخم را در عرض چندین ساعت از بین ببرد. البته علاوه بر بهبود جای زخم شما می توانید با استفاده از این روغن کبودی ها و بریدگی ها و حتی سوختگی ها را نیز درمان کنید و از داشتن پوستی نرم و یک دست لذت ببرید. برای اثر بخشی بیش تر این روغن لازم است تا آن را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس بر روی زخم ها و کبودی ها اعمال کنید.

درمان نورونی

با توجه به مطالعاتی که صورت گرفته است بیش تر افراد عقیده دارند که روغن این گیاه می تواند باعث کاهش ادم مغزی شود و توانایی عملکردی افراد مبتلا به ایسکمی را بالا می برد. یادتان باشد که این روغن با خواص آرام بخشی که دارد می تواند استرس را کاهش داده و اثرات آن را از روی مغز بردارد.

درمان مشکلات نورونی با اسطوخودوس

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمان استرس

استرس و اضطراب پایه و اساس بسیاری از بیماری ها نظیر سردرد، میگرن، افسردگی، خستگی و بی قراری می باشد. برای کاهش این استرس خود و درمان تمامی این بیماری ها کافی است کمی از این روغن را در وان حمام بریزید و برای مدت کوتاهی در آن بمانید.

درمان بیماری های تنفسی

بیماری های تنفسی مشکلات بسیار زیادی برای فرد ایجاد می کند و می تواند او را از فعالیت های روزمره باز دارد بنابراین به شما توصیه می کنیم اگر دارای بیماری هایی نظیر آنفولانزا، سینه درد، آسم، سرماخوردگی، گرفتگی سینوسی، برونشیت و یا حتی سرفه سیاه هستید استفاده از این روغن را از یاد نبرید. برای استفاده از روغن اسطوخودوس می توانید آن را بر روی سینه و گلوی خود بمالید و ماساژ دهید و یا حتی می توانید مقداری از آن را در دستگاه بخور بریزید و آن را روشن کنید.

درمان بی خوابی

بسیاری از بی خوابی ها در اثر استرس های بی دلیل و اضطراب های افراد می باشد. شما می توانید با استفاده از روغن اسطوخودوس این استرس ها را درمان کرده و از بی خوابی نجات یابید. برای این که به خوبی از این روغن استفاده کنید می توانید چند قطره از آن را به گوشه ای از روبالشی خود بزنید و یا دست هایتان را با این روغن معطر کنید.

بی خوابی و درمان آن با روغن اسطوخودوس

مراقبت از بدن

خواص روغن اسطوخودوس بسیار زیاد می باشد و شما می توانید با استفاده از آن از بیماری های ویروسی و باکتریایی در امان باشید. در واقع این روغن می تواند از بدن شما در برابر بیماری هایی مانند حصبه، سل و دیفتری مراقبت می کند.

درمان آکنه

اگر دوست دارید صورتی عاری از آکنه و جوش داشته باشید توصیه می کنیم حتما از این روغن استفاده کنید. اگر از این روغن به تنهایی استفاده کنید می توانید تمامی عفونت ها و باکتری هایی که بر روی صورت شما قرار دارند را از بین ببرید و با باز کردن منافذ پوست باعث از بین رفتن آکنه های بدن شوید.

هضم غذا

یکی دیگر از کار های شگفت انگیز این روغن این است که به هضم غذا کمک می کند. در واقع عملکرد این روغن آنچنان پیچیده نمی باشد و اسطوخودوس باعث افزایش تحرک غذا در معده و روده می شود و می تواند به درمان سوء هاضمه، معده درد، کولیک و نفخ کمک کند.

محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد

یکی از علل اصلی چین و چروک روی صورت رادیکال های آزاد می باشد و برای پیشگیری و از بین بردن چین و چروک های صورت خود می توانید از این روغن استفاده کنید. اگر نمی توانید به تنهایی از این روغن استفاده کنید کافی است تا مقداری از این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به عنوان یک مرطوب کننده از آن بهره بگیرید.

خواص روغن اسطوخودوس

درمان ریزش مو

مراقبت کردن از مو یکی از عوامل اساسی می باشد که بسیاری از افراد امروزه درگیر آن هستند و از محصولات مراقبتی مو استفاده می کنند ولی باز هم درگیر ریزش مو می شوند. در واقع مطالعات بسیاری درباره این روغن انجام شده است و محققان معتقد اند این روغن در برابر انگل ها و شپش ها مقاومت بسیاری دارند و باعث درمان آن ها نیز می شوند بنابراین می توان گفت خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و مو بسیار زیاد و شگفت انگیز می باشد. آلوپسی یکی از بیماری های خود ایمنی در بدن می باشد که این روغن می تواند رشد مو های افراد مبتلا به این بیماری را تا ۴۰ درصد افزایش داده و روند بهبود را تسریع می کند.

درمان درد

یکی از بهترین درمان ها برای درد های مفصلی و عضلانی استفاده از این روغن می باشد. در واقع این روغن به افراد دردمند کمک می کند تا بتوانند درد خهود را برای مدتی تسکین داده و ناراحتی های ناشی از آن را از بین ببرند.

دفع حشرات

رایحه این روغن بسیار زیاد می باشد و حشرات این بو را اصلا دوست ندارند بنابراین اگر نمی خواهید حشره موذی دور شما باشد می توانید در زمان هایی که فضای باز می روید علاوه بر کرم ضد آفتاب از این روغن در محل هایی که در معرض نیش حشرات است استفاده کنید.

درمان لکوره با اسطوخودوس

درمان لکوره

بسیاری از خانم ها تجربه ترشحات زرد و یا سفید رنگ از واژن را داشته اند. باید بدانید که درمان لکوره با روغن اسطوخودوس به سادگی امکان پذیر می باشد و شما می توانید با استفاده از این روغن تمامی ترشحات بدن خود را درمان کنید.

درمان اختلالات ادراری

این روغن منجر به تحریک و افزایش ادرار می شود و می تواند بسیاری از اختلالات مربوط به این بخش از بدن را درمان کند.

بهبود گردش خون

بسیاری از تحقیقات انجام شده خواص روغن اسطوخودوس را تایید کردند و بیان می کنند که این روغن تاثیر بسیار زیادی بر گردش خون دارد و شما می توانید از این روغن برای درمان فشار خون بالا و پیشگیری از حمله قلبی استفاده کنید.

خاصیت ضد سرطانی

این خاصیت روغن اسطوخودوس هنوز به طور کامل قابل تصدیق نمی باشد ولی آزمایش هایی که روی حیوان ها انجام شده است نشان دهنده این است که می تواند با تاثیر بر روی خواب و استرس تا حدودی از این بیماری مهلک پیشگیری کند.

عوارض جانبی روغن های گیاهی

عوارض جانبی

همانطور که می دانید حتی دارو های گیاهی نیز می توانند برای بدن عارضه هایی ایجاد کنند. عوارضی که این روغن برای بدن دارد عبارت است از :

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سردرد

ممنوعیت مصرف

در واقع برخی از افراد نمی توانند از این روغن استفاده کنند زیرا ممکن است مشکلات بسیار جدی برایشان ایجاد شود. اولین گروهی که برای آن ها این ممنوعیت وجود دارد زنان باردار و شیرده می باشد. دومین گروه مربوط به افرادی می باشد که به گیاه اسطوخودوس حساسیت دارند و نباید از روغن آن نیز استفاده کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *