دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۴+۱ دلیل که برتری آیفون نسبت به اندروید را تایید می‌کند

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

نبرد بین آیفون و اندروید یک نبرد همیشگی است؛ اما در کنار اینکه کاربر با کدام یک از این پلتفرم‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کند، دلایلی وجود دارد که برتری آیفون را نسبت به اندروید تایید خواهد کرد. اگر شما هم دردو راهی اندروید، آیفون مانده‌اید، این مقاله پنج دلیل برای اینکه آیفون را انتخاب کنید، به شما خواهد داد.

۱.    آیفون از اندروید سریع‌تر است

اگر به دنبال یک گوشی پر سرعت هستید که بتواند در کمترین زمان ممکن اپ‌‌ها و برنامه‌های مورد نظرتان را باز کند، آیفون انتخاب بسیار بهتری نسبت به اندروید است. در آزمایشی که به مقایسه آیفون ۷ پلاس در مقایسه با گلکسی اس ۸ انجام گرفته، مشخص شده است که سرعت این مدل آیفون نسبت به اندروید بیشتر است. دلیل این مسئله هم به تعامل و ادغام شدگی بهتر نرم افزار و سخت افزار آیفون برمی‌گردد که در آن‌ها تلاش شده است تعادل برقرار شود. بنابراین آیفون در مسابقه سرعت از اندروید جلو خواهد زد.

۲.    ارتباط کاربران با آیفون راحت است

 کاربری راحت در گوشی های اپل

طی سال‌های اخیر اندروید تلاش زیادی کرده است تا بتواند ارتباط بهتری با کاربرانش برقرار کرده و استفاده از این سیستم عامل را برای آن‌ها آسان‌تر کند؛ نتیجه این تلاش‌ها آزمون و خطاهای زیادی بوده است که گاهی نه تنها کار را برای کاربران ساده‌تر نکرده است؛ بلکه به پیچیدگی قضیه هم اضافه شده و منجر به سردرگمی کاربران شده است. در مقابل آیفون یک قاعده قطعی دارد و سال‌هاست که آن را رعایت کرده است؛ بر اساس این قاعده هر تغییر جدیدی هم که به پلتفرم آی او اس اضافه شود، طرز کار باید به نسخه‌های ساده و قدیمی‌تر متعهد بماند. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران سیستم عامل آی او اس در آیفون را ساده‌ترین پلتفرم دانسته و علی رغم اضافه شدن مواردی مثل کنترل صوتی با سیری همچنان با آیفون‌هایشان به راحتی کار می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید کاربری گوشی‌تان ساده باشد و به مرور زمان دچار تغییرات پیچیده‌ای نشود، خوب است که گوشی‌تان را از میان مدل های گوشی اپل انتخاب و خریداری کنید. شاید قیمت روز یک گوشی آیفون بالا به نظر برسد؛ اما قیمت آن در مجموع تفاوت خاصی با مدل‌های پرچم‌دار اندرویدی ندارد و خرید آن در طول زمان و با توجه به کیفیت بالای آن به صرفه‌تر هم خواهد بود.

۳.    به روز رسانی آیفون عالی است

یکی از مواردی که باید به آن نهایت دقت را داشت، توانایی یک پلتفرم برای عیب یابی خود و بر طرف کردن سریع آن در نسخه‌های جدیدش است. به روز رسانی‌ها همچنین امکان استفاده از گزینه‌های جدید و آسان‌تری را برای کاربران فراهم می‌کنند. در چنین شرایطی خوب است بدانید که آیفون باز هم از اندروید جلو می‌زند. کاربران آیفون می‌توانند خیلی سریع گوشی‌شان را به آخرین نسخه آپدیت مجهز کنند و از امکانات جدید لذت ببرند؛ در حالی که به روز رسانی‌های اندروید کندتر انجام شده و دسترسی به آن هم برای کاربران آسان نیست. در حالی که آیفون هر چند هفته یک بار نسخه جدیدی را معرفی می‌کند، اندروید همچنان در همان وضعیت قبلی باقی خواهد ماند. تفاوتی هم نمی‌کند که گوشی اندرویدی شما از بین گوشی‌های کدام برند انتخاب شده باشد و قیمت آن بالا یا پایین باشد. حتی خرید جدیدترین مدل گوشی از موتورولا یا سامسونگ هم کافی نیست. این مشکل اندروید تا برطرف شدن هنوز مدت‌ها کار دارد.

۴.    بهترین اپلیکیشن‌ها در اختیار آیفون قرار می‌گیرند

برنامه های جدید برای آیفون

درست است که هم اندروید و هم آیفون دارای اپ‌های متنوع و بی‌شماری هستند، اما واقعیت این است که بهترین اپلیکیشن‌ها ابتدا به دست کاربران آیفون می‌رسند و سپس بعد از مدتی اندرویدی‌ها می‌توانند سراغ آن بروند. نمونه جدید این اتفاق در اپلیکیشن کلاب هاوس افتاد که ابتدا در دسترس کاربران آیفون قرار گرفت و اندرویدی‌ها برای عضویت در آن با مشکل رو به رو شدند. از موارد قبلی هم می‌توان به اینستاگرام اشاره کرد. اینستاگرام ابتدا به دست آیفونی‌ها رسید و سپس بعد از دو سال در دسترس کاربران اندروید قرار داده شد. همچنین در بازی‌هایی مثل Mario Run که جزو بازی‌های بسیار محبوب به شمار می‌آید، اندروید با تاخیری حدودا یک ساله به انتشار این بازی دست زد. بنابراین اگر دوست دارید همیشه به روز باشید و بتوانید زودتر از اپ‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدید استفاده کنید، آیفون انتخابی به مراتب بهتر برای شما خواهد بود.

۵.    امنیت آیفون بالاتر از اندروید است

آیفون نسبت به حفظ اطلاعات کاربرانش بسیار حساس است و این مسئله در رویارویی‌هایش با FBI هم مشخص شده است. از طرف دیگر امکان آلوده شدن به ویروس و ایجاد مشکلات ناشی از آن در گوشی‌های اندرویدی به مراتب بیشتر از آیفون دیده می‌شود.

کاربران آیفون می‌دانند که با استفاده از موارد متعددی مثل فناوری تشخیص چهره، اثر انگشت و رمزگذاری می‌توانند به اطلاعات گوشی‌شان دسترسی پیدا کنند و اخیرا هم ورود دو مرحله‌ای به کمک امنیت بیشتر آن‌ها آمده است. در حقیقت آیفون از هر جهت تلاش می‌کند تا اطلاعات خصوصی کاربرانش را مورد حمایت و محافظت قرار دهد. این مسئله اگر چه در مورد اندروید هم وجود دارد؛ اما هنوز برای رسیدن به آیفون مسیر زیادی در پیش دارد. اگر از کاربران گوشی‌های اندروید هستید، این روش‌ها برای بالا بردن امنیت اطلاعات شما به کار خواهد آمد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *