دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از پیری پوست با به کارگیری این رازهای مهم

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

اگر می خواهید پوستی سالم و جوان داشته باشیدو از پیری آن جلوگیری کنید می توانید از روش های جلوگیری از پیری پوست استفاده کنید. اگر می خواهید این روش ها را بدانید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

پوست یکی از مهم ترین بخش های بدن می باشد و به مراقبت هایی نیاز دارد تا بتوانید از پیری آن جلوگیری کنید. یادتان باشد که ابتدایی ترین و ساده ترین روشی که به شما در این راه کمک می کند دانستن عللی می باشد که باعث پیری پوست می شود.

جلوگیری از پیری پوست

علت های پیری پوست

یکی از مهم ترین دانستنی هایی که باید درباره آن ها بدانید این است که پوست شما بسیار حساس می باشد و برای این که آثار پیری درآن نمایان شود چندین علل ساده وجود دارد که عبارت است از :

  • لک های پوستی
  • چین و چروک
  • دهیدراته شدن پوست
  • التهابات پوستی
  • افتادگی پوست

جلوگیری از پیری پوست

شما می توانید با استفاده از چندین راه کار بسیار ساده از پیر شدن پوست خود پیشگیری کنید و پوستی جوان و شاداب داشته باشید. در ادامه روش های انجام این کار را برایتان بیان می کنیم.

حفاظت در برابر آفتاب

یادتان باشد که همیشه باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا بتوانید از پوست خود در برابر اشعه های مضر آفتاب مراقبت کنید. نه تنها پوست صورت بلکه هر بخشی از بدن شما که در برابر آفتاب قرار می گیرد باید ضد آفتاب بزنید تا از پیری پوست خود پیشگیری کنید. برای این که از پوست خود مراقبت کنید از گرفتن حمام آفتاب خود داری کنید و سعی کنید همیشه گردن و دست های خود را در برابر آفتاب بپوشانید و هرگز استفاده از عینک های آفتابی با فریم بزرگ را از یاد نبرید تا علاوه بر پوست صورت از پوست دور چشم های خود نیز مراقبت کنید.

استفاده از کرم های مناسب برای جلوگیری فرسودگی پوست

  •  آرون گروپس

برنزه نکردن پوست

یکی از کار هایی که روند پیری پوست را تسریع می کند برنزه کردن می باشد. یادتان باشد که اگر این کار را انجام ندهید نباید انتظار پوستی سالم و شاداب و جوان را داشته باشید.

عدم استفاده از دخانیات

برای این که پوستی سالم و شاداب داشته باشید نباید سیگار و یا سایر دخانیات را استفاده کنید. بیش تر چین و چروک ها و کدر شدن پوستی که برای افراد ایجاد می شود به دلیل استعمال دخانیات می باشد و شما می توانید برای جلوگیری از این امر استفاده از دخانیات را تعطیل کنید.

اخم نکردن

سعی کنید بیش از حد نخندید و اخم نکنید زیرا هر تغییر حالتی در ماهیچه های صورت باعث انقباض آن ها می شود و در طولانی مدت می تواند منجر به ایجاد چین و چروک های پوستی شود.

تغذیه سالم و جوانی پوست

تغذیه سالم

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است استفاده از غذا های سالم می تواند بر روند پیری پوست تاثیر گذاشته و روند آن را کند تر کند. استفاده از مواد قند دار و شیرینی جات برای پوست مضر می باشد و می تواند به پیری آن کمک کند بنابراین سعی کنید از این مواد کم تر استفاده کنید.

ورزش کردن

یکی دیگر از کار هایی که باعث حفظ طراوت و شادابی پوست شما می شود ورزش کردن است.در واقع با این کار شما جریان خون را به همه بخش های بدن می رسانید و می توانید به سالم ماندن آن کمک کنید.

شستشوی مناسب

بسیاری از افراد برای شستن صورت خود وقت نمی گذارند و خیلی بی حوصله این کار را انجام می دهند. یادتان باشد که این کار منجر به پیری پوست شما می شود و باعث می شود که پوستتان سریع تر از دیگران پیر شود و جوانی و شادابی خود را از دست بدهد. برای شستشوی صورت خود سعی کنید با ملایمت این کار را انجام دهید و از صابون هایی که دارای ph بسیار بالا می باشند خودداری کنید زیرا باعث خشکی پوست خواهند شد. اگر دوست دارید پوستی شاداب و سالم داشته باشید باید سعی کنید دوبار در روز صورت خود را بشویید و بهتر است این کار را صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب انجام دهید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا چربی هایی که در طی شب بر روی پوست جمع شده اند و مواد آرایشی که در طی روز روی صورت شما قرار گرفته است به خوبی تمیز شود.

استفاده از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست

استفاده از مرطوب کننده ها

سعی کنید برای پوست خود یک مرطوب کننده تهیه کنید و در طی روز از آن استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که از خشکی پوست جلوگیری کنید و در نتیجه روند پیری را کاهش دهید.

عدم استفاده از محصولات تحریک کننده پوست

برای این که پوستی شفاف و سالم داشته باشید نباید از محصولاتی استفاده کنید که منجر به سوزش و التهابات پوستی می شوند. در واقع زمانی که پوست شما بیش از حد تحریک شود به سرعت پیر خواهد شد.

از محصولات ضد پیری برای پیشگیری از پیری پوست خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که محصولات پوستی برای هر نوع پوست بسیار مفید اند و شما می توانید با استفاده از آن ها سلامت پوست خود را تضمین کنید. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه مراقبت های پوستی مانند ماسک قهوه و ماسک آلوئه ورا مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *