دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه نان شیر ژاپنی و نکات طلایی برای پخت بهتر این نان خوشمزه

  • محدثه خاکشور
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آشپزی طرز تهیه نان شیر ژاپنی آموزش داده می شود که از شما دعوت به همراهی می کنیم، همراهان آرگایی هدف آرگا رنگین ساختن سفره های شما و در نتیجه لحظات شما است.

نان را به جرات می توان پرکاربردترین واژه ها در زندگی روزمره و در بخش آشپزی دانست، نان وابسته به فرهنگی غذایی هر منطقه متفاوت است. اغلب غذاهای بین المللی در رستوران به میزان زیادی سهیم پذیرایی و میزبانی می شوند؛ در این میزبانی نان ها نقش عمده ای دارند. پس حالا که حرف از نان های کشورها و فرهنگی های غذایی مختلف شد خوب است که به شما بگوییم در این مطلب آشپزی آرگا سوپرایز آموزش طرز تهیه نان شیر ژاپنی را دارد.

نان شیر کشور ژاپن

یکی از نان های خوش طعم و البته پرکاربرد و پرفروش کشور ژاپن نان شیر ژاپنی است که با اسامی دیگر «نان تنگژانگ» و یا «نان هوکایدو» نیز شناخته می شود. این نان دارای ساختاری نرم و همچنین پف دار بوده که بر خلاف تصوری که در ذهن خود دارید این نان خوشمزه را شما هم می توانید در منزل خود تهیه کنید. عطر و طعم دلچسب این نان ژاپنی همانی خواهد شد که دلتان می خواهد.

و اما دلیل پف دار و نرم بودن ترکیب تنگژانگ یا استارتر می باشد که البته این ترکیب به آسانی و از مخلوط شدن سه ماده (آب، شیر، آرد) و یا (آرد، شیر، زرده تخم مرغ) تشکیل می شوند؛ در ادامه روش تهیه این نان شیر و استارتر آن را آموزش می دهیم.

آموزش طرز تهیه نان شیر ژاپنی

برای آشنایی با طرز تهیه نان گاتا ارمنی و نان خرمایی بر روی لینک هر کدام کلیک کنید.

مواد مورد نیاز

خمیر نان

  • یک چهارم پیمانه شیر
  • چهار قاشق سوپ خوری خامه
  • ۱ – ۲ عدد تخم مرغ (بسته به کوچک و بزرگ بودن)
  • نیم کیلو آرد
  • یک قاشق سوپ خوری مایه خمیر فوری
  • ده گرم شیر خشک
  • هشت قاشق سوپ خوری شکر
  • سه قاشق سوپ خوری کره نرم شده
  • یک و یک چهارم قاشق چای خوری نمک

استارتر

  • پنج قاشق سوپ خوری  آرد
  • یک پیمانه شیر

رومال

  • زرده تخم مرغ

آموزش طرز تهیه نان شیر ژاپنی با طعمی به یاد ماندنی

ابتدا شیر را با آرد ترکیب کرده و بر روی شعله ملایم بگذارید (پشت سر هم با استفاده از مفتولی از جنس سیم آن را بهم زده شود)، پس از اینکه ترکیب به مایه ژله ای شکل و غلیظ تبدیل گشته و خط نقش بسته بر روی کرم استارتر از بین نرود.

پس از تهیه تنگژانگ یا استارتر، آن را درون یک ظرف دارای جنس پلاستیکی و یا …. (فلزی نباشد) بگذارید و با استفاده از پارچه و یا درب ظرف روی ظرف را بپوشانید تا سرد شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در این مرحله شیر، خامه و زرده تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب کرده و خوب بهم بزنید تا یکنواخت شوند.

سایر مواد (مواد خشک) شکر، آرد، نمک، شیر خشک، خمیر مایه را نیز با یکدیگر ترکیب کرده و بهم بزنید تا خوب یکدست شوند.

به این ترکیب تنگژانگ یا همان استارتر و همچنین ترکیب به دست آمده از مواد خشک را افزوده و با استفاده از قاشق خوب بهم بزنید.

پس از خوب هم زدن خمیر و جدا شدن آن از ظرف نوبت به افزودن کره می رسد.

خالا در این مرحله بر روی سطح کار مقداری آرد بریزید و خمیر آماده شده را بر روی آن برای نیم ساعت ورز بدهید به طوری که ۵۰ گرم آرد در همین ورز دادن جذب خمیر شود.

پس از این مدت خمیر نرم شده و در عین حال به دست نمی چسبد؛ داخل یک ظرف را کمی چرب نموده و خمیر را در آن قرار دهید تا استراحت کند.

پس از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه خمیر را که اندازه آن ۲ برابر شده، از ظرف خارج ساخته و به ۲ بخش قسمت کنید؛ سپس هر بخش را نیز به ۴ رول قسمت نمایید.

هر کدام از این رول ها را کمی باز نمایید(برای این منظور می توانید از وردنه بهره ببرید)، ۲ سمت خمیر را کنار یکدیگر بگذارید و مشغول به رول کردن نمایید.

کف و دیواره های قالب لوف را چرب کرده و همچنین آرد بپاشید, سپس رول های خمیری را داخل قالب بگذارید، توجه داشته باشید که خط و یا همان شکاف رول در قسمت پایی(کف) قالب بیفتد.

بر روی قالب حاوی رول های خمیری سلفون بکشید و برای زمانی حدودا نیم ساعت – چهل دقیقه در کناری قرار دهید تا استراحت کرده و مقدار رول ها دوبل گردد.

فر را بر روی ۱۸۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سطح رویی رول ها را زرده تخم مرغ بمالید.

آموزش شیوه ی تهیه نان شیر ژاپنی

در مرحله ی پایانی قالب خمیرها را برای زمانی حدودا نیم ساعت درون فر و طبقه میانی آن بگذارید، به طوری که سطح رویی آن به رنگ طلایی در آید.

آموزش طرز تهیه نان شیر ژاپنی برای صبحانه و میان وعده

چند نکته طلایی در طرز تهیه نان شیر ژاپنی

استارتر را در صورت تمایل و برای صرفه جویی در زمان می توانید شب پیش و یا حتی ۲ – ۳ هفته جلوتر تهیه کرده و در فریزر یخچال برای استفاده قرار دهید.

همانطور که گفتیم برای تهیه این نان از قالبی به نام قالب لوف استفاده می شود، ولی در صورت در دسترس نبودن قالب می توانید از قالب های دیگر نیز بهره ببرید. دقت داشته باشید که خمیر را در خارج از قالب به شکل مورد نظر خود در بیاورید و سپس در آن بگذارید.

در صوت تمایل می توانید به این نان کشمش هم اضافه کنید.

طرز پخت نان شیر ژاپنی با طعمی ناب

از اینکه تا این لحظه با مطلب آموزشی آشپزی طرز تهیه نان شیر ژاپنی همراه ما بودید سپاسگزاریم، امیدواریم این مطلب توانسته باشد توجه شما را به خود جلب کرده و کاربردی واقع شده باشد. به طوری که این نان خوش طعم را در منزل تهیه کرده و برای وعده های عصرانه و صبحانه در دورهمی خانوادگی نوش جان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *