دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مزایای استفاده از ژل شست و شوی صورت

  • شقایق ایران دوست
  • ۴ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب مزایای مهم ژل های فیس واش را برایتان بیان می کنیم. در واقع استفاده از این ژل ها برای مراقبت از پوست ضروری است و باید محصولی که استفاده می کنید باید متناسب با پوستتان باشد.

استفاده کردن از یک ژل شست و شوی صورت می تواند به شما کمک کند تا بتوانید تمامی آلودگی هایی که در طی روز روی صورت شما قرار می گیرد را به راحتی پاک کنید. این ژل ها با نام ها و مارک های بسیار مختلفی در بازار وجود دارند و شما می توانید متناسب با نوع پوست خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و استفاده کنید.

مزایای تمیز کردن صورت با استفاده از ژل

ژل شست و شوی صورت

ژل هایی که برای تمیز کردن صورت به کار می روند یکی از بهترین گزینه ها می باشند و علاوه بر پاکسازی پوست می توانند از پوست شما مراقبت کنند. شستن صورت با آب به تنهایی کافی نمی باشد و شما باید علاوه بر آب از یک ماده دیگری نیز برای تمیز کردن صورتتان استفاده کنید و چون پوست صورت حساس می باشد نمی توانید از هر نوع شوینده ای بهره بگیرید. در واقع این ژل ها نوعی شوینده می باشد و در بازار به نام دیگری مانند فیس واش هم شناخته می شوند. باید بدانید که این محصولات یکی از برترین جایگزین شوینده های دیگری همچون صابون هستند و نمی توانند مانند صابون کف کنند زیرا فاقد ماده اس ال اس و یا اس ال ای اس می باشند. این ماده می تواند باعث ایجاد کف شود و علاوه بر آن خشکی پوست و سبوم را برای شما ایجاد می کنند.

مزایای ژل شست و شوی صورت

باید بدانید که از قرن های پیش مردم با استفاده از صابون صورت خود را تمیز می کنند و آن ها معتقد می باشند که صورتشان بعد از این کار تمیز می شود. اما مسئله بسیار مهمی که وجود دارد این است که صابون ها موجب خشکی پوست شما می شوند و ممکن است با این کار بیماری های پوستی بسیاری را برایتان ایجاد کند. در نظر داشته باشید که ژل شست و شوی صورت این مشکل را از بین برده است و مزایای برتری دارد که عبارت اند از :

مزایای ژل های فیس واش چیست؟

پاکسازی پوست های چرب

جالب است بدانید که پوست های بیش تر دچار آکنه می شوند و برای از بین بردن آکنه روش های بسیاری وجود دارد که زمان بر هستند. بنابرابن بهترین راه برای این کار استفاده از ژل های تمیز کننده صورت می باشد. این ژل ها علاوه بر از بین بردن آلودگی های پوستی می توانند چربی های اضافی و سایر جوش هایی که روی صورت شما بوجود آمده است را از بین ببرند. این ژل ها غلظت خوبی دارند و زمان مناسبی را برای وارد کردن مواد خوب و مفید و همچنین مواد ضد جوش به پوست دارند بنابراین می توان گفت برتری بسیاری به سایر شوینده ها نیز دارند.

  •  آرون گروپس

ساختار مناسب

بسیاری از صابون هایی که در بازار وجود دارند باعث خشک شدن پوست شما می شوند ولی این ژل های تمیز کننده صورت ساختاری بهتر داشته و ملایم تر از صابون ها می باشد. در نظر داشته باشید که این ساختار ملایم آن ها باعث حفظ رطوبت پوست می شود ولی از نظر پاکسازی بهتر از صابون ها عمل می کند.

ترکیبات ارزشمند

ژل هایی که به عنوان فیس واش در بازار وجود دارد دارای ترکیبات ارزشمندی می باشد که علاوه بر پاکسازی پوست شما می تواند مراقبت های لازم از پوست را نیز به همراه داشته باشد. این پاک کننده ها را بر اساس نوع پوست و کاربرد هایی که دارند باید انتخاب کنید و سعی کنید محصولی که انتخاب می کنید متناسب با پوستتان باشد تا باعث ایجاد ناسازگاری نشوند.

ژل شست و شوی صورت

نحوه استفاده از ژل فیس واش

در نظر داشته باشید که روش اصولی شستن صورت به شما کمک می کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید و بتوانید به خوبی سلامت پوست خود را تضمین کنید. نحوه استفاده از ژل های تمیز کننده صورت عبارت است از :

  • ابتدا باید صورت خود را با آب ولرم خیس کنید.
  • مقداری از این ژل را روی دست خود بریزید. سعی کنید از این ژل ها به میزان مناسب استفاده کنید زیرا استفاده بیش از حد آن ها تاثیر مضاعفی بر روی پوست ندارد.
  • این ژل را به خوبی روی تمامی بخش های پوست صورت خود بمالید و ماساژ بدهید تا تمامی قسمت های پوست شما را در بر بگیرد.
  • بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

شستن صورت با استفاده از ژل های فیس واش

نکات کاربردی

  • سعی کنید از ژل هایی استفاده کنید که سازگاری بیش تری با پوست شما دارند و برای این کار می توانید از یک متخصص پوست کمک بگیرید.
  • در صورتی که پوست شما دارای منافذ بسته می باشد و آکنه می زند می توانید از ژل هایی استفاده کنید که ترکیباتش این مشکل را از بین می برد.
  • بعد از شستن صورت و آب کشیدن آن نباید حوله خشک را روی صورت خود بکشید و برای صورت خود همواره باید از حوله های نرم استفاده کنید و سعی کنید حوله را با ضربه های آران به پوست خود بزنید و صورتتان را خشک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *