دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای گل نسترن خوش طعم و شناخت فواید آن

  • محدثه خاکشور
  • ۶ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

آموزش طرز تهیه مربای گل نسترن را در این مطلب آشپزی با آرگا همراهی کنید، آیا تاکنون علاوه بر بهره مند شدن از طعم بینظیر مرباهای مختلف نظیر آلبالو، هویج و بالنگ و … از طعم ایده آل مربای گل نسترن لذت برده اید تجربه این لذت را پیشنهاد می کنیم.

از میوه ها و گلهای مختلف انواع مرباها تهیه می گردد که هر کدام از آنها دارای طعم متفاوت و منحصری می باشد. در وعده ی صبحانه ممکن است با انتخاب چند نوع مربا به همراه کره، عسل و … سفره ی خود را رنگین کنید، شیرینی دلچسب و گاهی ملس برخی از مرباها قادر به ایجاد خاطره انگیزترین تصاویر به یاد ماندنی از لحظات آغازین زندگی شما می باشند، پس آنها را دست کم نگیرید. اکنون پس از شرح این توانایی و طعم فوق العاده آنها به آموزش طرز تهیه مربای گل نسترن خواهیم پرداخت.

انواع مرباها و مربای پیشنهادی آرگا

مربای به، مربای بالنگ، مربای هویج، مربای آلبالو، مربای تمشک و … از جمله ی مرباهای خوشمزه و محبوب محسوب می شوند که اصلی ترین مواد مورد نیاز و اولیه آنها میوه های مختلفی مانند به، بالنگ، هویج، آلبالو، تمشک می باشد؛ اما برخی دیگر از مرباها وجود دارند که از موادی غیر از میوه ها تشکیل شده و البته به همان میزان دارای طعم خوب و دلچسب بوده و طرفداران خاص خود را دارند, از جمله ی آنها می توان به مربای پوست هندوانه، مربای گل محمدی و گل نسترن اشاره کرد؛ در ادامه مطلب طرز تهیه مربای گل نسترن را آموزش می دهیم.

آموزش روش تهیه مربای گل نسترن

گل نسترن و مربای گل نسترن

گل نسترن معروف با نامهای دیگر ایت بورنی، نسرین، نستر نوعی از گل رز وحشی (گل سرخ) محسوب می شود که دارای طبیعتی خشک و همچنین گرم می باشد، این گل با وجود عطر و شکل زیبا، و خواص ارزشمندش دارای کاربردهای مختلف زیبایی بخشی و تزیینات، درمانی و همچنین خوراکی دارد که بخش عمده ای از آن به بخش تغذیه مختص می شود. تهیه دمنوش و مربا از مهم ترین موارد به کارگیری و استفاده میوه و گل نسترن شمرده می شود که نه تنها خواص بیشمار آن قابل لیست کردن و دلیل انتخاب می باشد که طعم لذیذ آن نیز از مزایای فوق العاده اش است.

مواد مورد نیاز

  1. نیم کیلو شکر
  2. یک کیلو میوه گل نسترن
  3. یک قاشق غذاخوری گلاب
  4. یک قاشق غذاخوری آبلیمو

آموزش طرز تهیه مربای گل نسترن با طعمی دلپذیر

در اولین مرحله برای شروع میزان لازم و معین شده از میوه گل نسترن را بشویید و داخل یک ظرف حاوی آب ریخته و پس از چند مرتبه تعویض آب آن را تمیز کنید، در نهایت پس از تمیز و فاقد آشغال شدن بر روی آن آب بریزید به طوری که روی سطح میوه ها را بپوشاند.

سپس قابلمه حاوی میوه های گل نسترن را بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب کف های حاصله را به وسیله ی یک قاشق از روی سطح آب جدا کنید و بردارید.

بعد از اینکه میوه ها به خوبی پخته شدند قابلمه را از روی حرارت بردارید تا حرارت آن خارج شده و سرد گردد.

سپس با گذراندن میوه ها از الک، دانه های آن را جدا کنید.

  •  آرون گروپس

در این مرحله آب درون قابلمه که از جوشیدن میوه ها به دست آمده را داخل یک کیسه تمیز (از جنس پارچه) بریزید و در بالای یک ظرف قرار دهید تا آب تمیز و صاف آن خارج شود.

مرحله ی طیخ و جوشیدن آب

پس از جمع شدن آب صاف و تمیز، آن را مجددا همراه شکر داخل یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد و به حد معینی از قوام برسد.

می توان به عنوان مرحله ی پایانی افزودن میوه های نسترن را نام برد.؛ پس از آن یعنی اضافه کردن میوه ها (پس از پنج دقیقه) گلاب را بیافزایید.

در نهایت آبلیمو را افزوده و پس از چند جوش آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود؛ پس از سرد شدن مربای خوش طعم گل نسترن را داخل شیشه های مورد نظر بریزید.

شیوه ی تهیه مربای گل نسترن

۱۵ تا از خاصیت های ارزشمند گل نسترن و مربای گل نسترن

  1. تنظیم قند خون
  2. پیشگیری از بیماری سرطان
  3. تقویت کننده سیستم گوارشی
  4. تنظیم کلسترول خون
  5. ضد افسردگی
  6. مفید برای بیماری آرتروز
  7. مفید برای زنان یائسه
  8. مفید برای تنظیم قاعدگی های زنانه و دردهای آن
  9. مفید برای سلامتی کبد و کلیه
  10. درمان سرماخوردگی
  11. مداوا و پیشگیری از بیماری عفونت مثانه
  12. لایه برداری پوست صورت
  13. از بین بردن شوره ی سر
  14. نرم کنندگی مو
  15. تصفیه کنندگی خون

دمنوش میوه گل نسترن با طعمی عالی و خواصی بیشمار

گل نسترن و میوه ی آن دارای خواص ارزشمند زیاد و کاربرد بسیاری هستند که یکی از آنها منبع سرشار ویتامین c می باشد، علاوه بر تهیه مربای خوشمزه می توان از آن دمنوش ایده آل و مورد علاقه ای برای خود و مهمانان خود تهیه کنید، برای این منظور لازم است ۳ قاشق غذاخوری میوه ریز شده ی آن را درون یک قوری حاوی آبجوش ریخته و برای زمانی حدودا یک ربع – بیست دقیقه بگذارید تا دم کشیده و از صافی بگذرانید, دمنوش نسترن شما آمده است.

شرط احتیاط در استفاده این دمنوش برای برخی از افراد

با توجه به اینکه میوه ی این گل موجب کم شدن قند خون می شود, پیشنهاد می گردد بیماران دیابتی در استفاده از آن دقت کرده و خانم های حامله میل نکنند.

طرز تهیه مربای گل نسترن با طعمی عالی

گل نسترن و میوه ی آن سرشار از ویتامین c می باشد که گفته می شود سه برابر میوه ی لیمو ترش و همچنین دوازده برابر پرتقال دارای این ویتامین است که بر همین اساس برای بیماری های آنفولانزا، سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن سودمند بوده و به کار گرفته شود؛ در این مطلب علاوه بر بیان خواص آن به آموزش طرز تهیه مربای گل نسترن پرداختیم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *