دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قبل از تعطیلات عید یک اینستاگرام پولساز بساز

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

موفقیت در اینستاگرام و ثروت‌سازی در آن یکی از مهارت‌های مهمی است که هر کارآفرین یا صاحب کسب و کاری باید آن را بیاموزد. در حال حاضر بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیده‌اند که باید در اینستاگرام فعالیت کنند؛ چون این رسانه اجتماعی پر از فرصت‌های ناب و درجه یکی است که می‌تواند تعداد مشتریان ما را خیلی بیشتر و ثروت ما را چند برابر کند. سوالی که در این بین پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم در اینستاگرام به درآمد خوبی برسیم؟ با رعایت چه نکاتی می‌توانیم مشتریان زیادی را به سمت محصولات و خدمات خود بکشیم و آن‎‌ها را برای خرید از خودمان متقاعد کنیم؟

تبدیل کردن اینستاگرام به ماشین تولید ثروت واقعاً کار سختی نیست بلکه به یک سری مهارت و دانش خاص نیاز دارد. در ادامه این مقاله تصمیم داریم در این مورد صحبت کنیم و در کنار هم یاد بگیریم که به کمک چه نکاتی می‌توانیم اینستاگرام خود را پول‌ساز کنیم. پس در صورتی که می‌خواهید از طریق این رسانه اجتماعی به درآمد برسید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

یک اینستاگرام پولساز بساز

چگونه اینستاگرام را به ماشین تولید ثروت تبدیل کنم؟

اینستاگرام به عنوان یک رسانه اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در معروفیت برند و کسب و کار ما داشته باشد و سرعت خاصی به فرآیند فروش و شناخته شدن محصولات ما ببخشد. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که فرایند کار با این رسانه اجتماعی و قوانین و قواعد حاکم بر آن را یاد بگیریم. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند اینستاگرام خود را به ماشین تولید ثروت تبدیل کنید.

  1. حتماً از اکانت تجاری یا کسب و کار استفاده کنید

در صورتی که تمایل دارید کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی کنید، باید حتماً از حساب تجاری یا کسب و کار کمک بگیرید. ابتدا باید اکانت خود را در اینستاگرام بسازید. ساخت اکانت اینستاگرام البته از نوع تجاری یا کسب و کار ( Business Account) اولین کاری است که برای راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام باید صورت گیرد.

اینستاگرام به کاربران خودش اجازه می‌دهد که سه نوع حساب مختلف بسازند که این سه نوع، حساب شخصی یا پرسونال، حساب کسب و کار یا تجاری و حساب سازندگان است. سوالی که در این بین پیش می‌آید این است که چرا باید از حساب تجاری استفاده کرد؟ مگر این نوع حساب چه مزیتی نسبت به سایر انواع حساب دارد؟

  1. اولین مزیتی که این نوع حساب برای شما دارد، تبلیغات است. اینستاگرام هم بخش تبلیغات خودش را دارد که در صورتی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که حسابتان از نوع تجاری یا کسب و کار باشد.
  2. قابلیت دیگری که در اختیار کاربران حساب‌های تجاری قرار می‌گیرد، امکان تجزه و تحلیل حساب کاربری است. فرض کنید شما محتوای خاصی تولید می‌کنید و تمایل دارید بدانید که کاربران شما از چه محتوایی لذت می‌برند و به چه محتوایی واکنش خوبی نشان نمی‌دهند. ابزار آنالیز اینستاگرام، «Instagram Insights» نام دارد و به شما این امکان را می‌دهد که از فعالیت‌های کاربران خود آگاه شوید. با این ابزار حتی می‎توانید میانگین سنی کاربران خود را متوجه شوید و محتوای خود را متناسب با رده سنی آن‌ها آماده و تولید کنید.
  3. یکی از دیگر از مزایای حساب کاربری تجاری، امکان استفاده از دکمه‌های درخواست اقدام یا CTA است. اگر یک حساب کاربری از نوع تجاری داشته باشید، می‌توانید دکمه‌های درخواست اقدام یا «Call-To-Action» به پروفایل خودتان اضافه کنید. با این کار بازدیدکنندگان بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن می‌توانند با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.
  4. قابلیت سوایپ آپ «Swipe Up» یا کشیدن صفحه به سمت بالا یکی دیگر از مزایایی است که اینستاگرام در اختیار حساب‌های تجاری یا کسب و کار قرار داده است. این قابلیت برای اضافه کردن لینک به استوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که این قابلیت فقط در اختیار آن دسته از کاربرانی قرار می‌گیرد که بیش از ۱۰ هزار دنبال‌کننده یا فالوور داشته باشند.
  5. در صورتی که حسابتان از نوع تجاری یا کسب و کار باشد، می‌توانید برای حسابتان یک فروشگاه اینستاگرامی راه اندازی کنید. این قابلیت به افراد کمک می‌کند که فروش خود را بالا ببرند.
  6. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به حساب‌های تجاری داده می‌شود این است که می‌توانند اطلاعات تماس کسب و کار خودشان را به پروفایل حساب کسب و کار خود در اینستاگرام اضافه کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل شماره تماس، آدرس و ایمیل باشد
  7. یکی دیگر از خصوصیات بی‌نظیری که حساب کسب و کار در اینستاگرام دارد این است که می‌توانید برای دنبال کنندگان یا مخاطبان خود شرایط سنی مشخص کنید. فرض کنید شما در زمینه محصولاتی کار می‌کنید که افراد زیر ۱۸ سال نباید آن محصولات را ببینند. می‌توانید برای مخاطبان خود شرط سنی بگذارید تا هر کسی نتواند محصولات شما را ببیند. با این شرط می‌توانید دایره کسانی که به محتوای شما دسترسی دارند را محدود کنید.
  8. یکی دیگر از خصوصیات حساب کاربری تجاری این است که با این حساب امکان گرفتن تیک آبی اینستاگرام وجود دارد. تیک آبی یا تأییدیه اینستاگرام یکی از خصوصیات مهمی است که اینستاگرام به هر حسابی نمی‌دهد و فقط مخصوص کاربران خاص و منحصر به فرد این رسانه اجتماعی است.

تا به اینجای کاری تلاش کردیم خصوصیات یکی از سه نوع حساب اینستاگرام را متوجه شویم. دو نوع دیگر از انواع اکانت اینستاگرام که حساب شخصی (Personal) و سازندگان (Creators) است خصوصیات خاص خودشان را دارند که با یک تحقیق ساده می‌توانید به آن‌ها پی ببرید ولی برای راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام و کسب درآمد از این رسانه اجتماعی، بهترین راه این است که یک حساب کسب و کار یا تجاری راه اندازی کنید.

  1. محتوای عالی تولید کنید

یکی از نکات بسیار مهم برای معروفیت در اینستاگرام و تبدیل شدن به یک برند معروف این است که محتوای عالی تولید کنید. مخاطب را فقط از یک راه می‌توان جذب کرد و آن راه، تولید محتوای ناب، منحصر به فرد، هنرمندانه و خلاقانه است. اگر لازم می‌بینید که کسی را استخدام کنید که با بهره‌گیری از دانش گرافیک این کار را برای شما انجام دهد، حتماً این کار را بکنید؛ زیرا امروز مخاطبان اینستاگرام هر روز با حجم زیادی از پست‌های عالی روبرو می‌شوند و اگر شما محتوای عالی تولید نکنید یا محتوایتان معمولی باشد، نمی‌توانید نظر مخاطبان را جلب کنید.

  1. از اینفلوئنسر مارکتینگ کمک بگیرید

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش و راه اندازی یک کسب و کار پردرآمد و معروف در اینستاگرام این است که از اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار کمک بگیرید. بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار خوشبختانه در کشور ما خیلی خوب جا افتاده است و در حال حاضر تقریباً تمامی ایرانیانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و اتفاقاً تعدادشان هم کم نیست، حداقل یک اینفلوئنسر یا شخصیت تأثیرگذار را دنبال می‌کنند. همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ به یک شغل برای بسیاری از افراد تبدیل شده است و با قرار دادن تبلیغات در صفحه خودشان کلی درآمد دارند.

شما هم به عنوان یک کارآفرین و صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی عالی می‌توانید از اینفلوئنسر مارکتینگ کمک بگیرید و کسب و کار خود را به همگان معرفی کنید. شخصیت تأثیرگذار با تبلیغاتی که برای شما می‌کند، دنبال کنندگان خودش را تشویق می‌کند که شما را دنبال کنند و از شما مبلغ مشخصی پول می‌گیرد.

  1. حتماً از ابزارهای آنالیز اینستاگرام کمک بگیرید

یکی از کارهای مهمی که هر کسب و کار اینستاگرامی باید انجام دهد، آنالیز مخاطبان است. پیش از این بیان کردیم که خود اینستاگرام قابلیتی به نام Insights دارد که این قابلیت را در اختیار حساب‌های اینستاگرامی قرار داده است. البته ابزارهای دیگری هم هست که آنالیز کامل‌تر و جامع‌تری از حساب شما به عمل می‌آورد و گزارش دقیق‌تری به شما ارائه می‌دهد. ممکن است یکی از ابزارها در یک بعد خاص از آنالیز به شما کمک کند و ابزار دیگر در یک حوزه دیگر برای شما مفید و کارساز باشد. مهم این است که بتوانید به کمک این ابزارها حساب اینستاگرام خود را به یک حساب پربازدید و بی‌نظیر تبدیل کنید. در ادامه به چند مورد از بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام اشاره شده است:

  1. Hootsuite Analytics
  2. Iconosquare
  3. Union Metrics
  4. Keyhole
  5. HypeAuditor
  1. برای ارتقای معیارهای مهم حساب خود تلاش کنید

وقتی از ابزارهای فوق استفاده کردید، یک سری معیار به شما نمایش داده می‌شود و شما باید این معیارها را مد نظر قرار دهید و برای بهبود و ارتقای آن‌ها تلاش و کوشش کنید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین معیارها اشاره شده است:

  • Impression: منظور از ایمپرشن، تعداد بازدید از سایت شما توسط کاربران است.
  • Reach: منظور از ریچ تعداد حساب‌هایی است که پست‌ها و محتوای شما را مشاهده کرده‌اند.
  • Mentions: تعداد دفعاتی که مخاطبان از شما در صفحه خودشان یاد کرده‌اند (منشن کرده‌اند).
  • نرخ تعامل یا Overall engagement rate: در واقع حاصل تقسیم Interaction یک پست بر تعداد کل Impression است. حاصل این تقسیم باید در ۱۰۰ ضرب شود. درست است که نرخ تعامل کلی با افزایش دنبال‌کنندگان کم می‌شود ولی در هر حال این نرخ، بهترین معیار برای سنجش میزان علاقه مخاطبان به شما است. تقریبا تمامی ابزارهای آنالیز اینستاگرام این نرخ را به شما اعلام می‌کنند.

این پنج اقدام برای رشد و پیشرفت کسب و کار اینستاگرامی شما بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند که اینستاگرام را به یک ماشین تولید ثروت برای خودتان تبدیل کنید. البته از هر چه بگذریم، سخن آموزش خوش‌تر است. آموزش نقش بسیار مهمی در موفقیت افراد در کسب و کارشان دارد.

دوره جامع پیشرفته کسب درآمد از اینستاگرام همیار آکادمی

همیار آکادمی وقتی دید بسیاری از افراد تمایل دارند کسب و کار اینستاگرامی خود را راه اندازی کنند، خیلی سریع دوره جامع پیشرفته کسب درآمد از اینستاگرام را به بازار عرضه کرد تا کاربران بتواند مسیر موفقیت در این رسانه اجتماعی را خیلی سریع‌تر و آسان‌تر طی کنند. در این دوره ارزشمند هر آن‌چه برای موفقیت در بازار اینستاگرام نیاز است، ارائه شده است. با شرکت در این دوره به صورت کامل یاد می‌گیرید که چگونه یک کسب و کار اینستاگرامی منحصر به فرد با درآمد بالا راه اندازی کنید و در اینستاگرام، گوی سبقت را از رقبای خود در سراسر کشور بربایید. در این دوره اینستاگرام با تمرکز بر سالن‌های زیبایی، فروش خدمات، فروش دوره‌های آموزشی، فروش محصول و ولاگری‌ها ارائه شده است.

مدرس این دوره آقای علی حاجی محمدی، بنیانگذار همیار آکادمی است که خودش یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام دارد و بر پایه همین روشی که در این دوره ارائه می‌دهد توانسته پیج خودش را به موفقیت برساند. روشی که در این دوره به شما آموزش داده می‌شود، تضمینی است و شک نکنید که جواب خواهد داد. ارزش اصلی این دوره ۴ میلیون تومان است که با یک تخفیف ویژه به ۱۹۰۰۰۰۰ تومان رسیده است. پس این تخفیف باورنکردنی را از دست ندهید و قبل از پر شدن ظرفیت این دوره، هرچه سریع‌تر به آموزش اینستاگرام مراجعه کنید.

یک اینستاگرام پولساز بساز

با همیار آکادمی استاد اینستاگرام شوید

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، نقش آموزش در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی خیلی پررنگ است. همیار آکادمی با درک نیاز کاربران به آموزش تلاش کرد دوره‌های آموزشی رایگان و غیررایگان مختلفی در وب‌سایت خود راه اندازی کند و در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. در صورتی که شما هم می‌خواهید به کمک همیار آکادمی استاد اینستاگرام شوید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید، در نوار فوقانی این وب‌سایت به بخش آموزش رایگان بروید و در نهایت آموزش رایگان اینستاگرام را انتخاب کنید. همچنین در بخش مقالات وب‌سایت همیار آکادمی، مقالات مختلفی منتشر شده که قدرت شما برای راه اندازی یک کسب و کار موفق را چندین برابر می‌کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *