دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روش های زاویه دار کردن صورت و بررسی مزایا و معایب هر کدام

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب روش هایی که می توانید با استفاده از آن ها به زاویه سازی صورت بپردازید را برایتان مطرح می کنیم و شما را با عوارض هر روش آشنا می کنیم. در واقع زاویه سازی یکی از روش هایی می باشد که بسیاری از افراد برای زیبا سازی آن را انجام می دهند و شما هم می توانید با استفاده از چندین روش آن را انجام داده و دوباره اعتماد به نفس خود را باز گردانید.

زاویه دار کردن صورت با روش های مختلفی انجام می شود و افراد بسیار زیادی این کار را انجام داده اند و از نتیجه آن رضایت دارند. در ادامه روش هایی که می توانید با استفاده از آن این کار را انجام بدهید را برایتان بیان می کنیم و در ادامه هر کدام از عوارض آن ها را نیز مطرح خواهیم کرد.

نحوه ایجاد زاویه در صورت

زاویه دار کردن صورت به چه معناست؟

زاویه دار ساختن صورت یکی از روش های زیبایی می باشد که امروزه بسیار مرسوم شده است و افراد دوست دارند با استفاده از این روش صورتی زیبا و خوش حالت داشته باشند. در این روش ها نمی توان یک نوع فک و چانه را به همه افراد تعمیم داد زیرا خط چانه در افراد مختلف فرق می کند و معیار هر نوع زیبایی فک و چانه در هر جامعه ای متفاوت می باشد. این کار ها بیش تر برای افرادی انجام می شود که با گذشت زمان سن آن ها زیاد شده است و صورتشان کشیده و افتاده تر شده و برای جوان به نظر رسیدن دست به هر نوع عمل زیبایی برده اند و نتیجه ای مناسب دریافت نکرده اند.  بیش ترین تغییری که در این عمل صورت می گیرد این است که پزشک چانه را باریک می کند و گونه ها را برجسته تر می سازد تا افراد بتوانند دوباره زیبایی و اعتماد به نفس خود را باز گردانند.

انواع روش های زاویه سازی

زاویه سازی صورت به چند روش مختلف صورت می گیرد که در ادامه آن ها را برایتان بیان می کنیم و عوارض هر یک را در ادامه هر روش برایتان آشکار می سازیم تا دید وسیع تری نسبت به این کار داشته باشید.

انواع روش های زاویه سازی در صورت

استفاده از ژل

یکی از روش هایی که با استفاده از آن به زاویه دار کردن صورت می پردازند استفاده از ژل می باشد. این روش جراحی به حساب نمی آید و شما را بیهوش نمی کنند. برای تزریق ژل معمولا از ژل هایی با نام هیالورونیک اسید استفاده می شود و ماندگاری آن ها متغییر است و در صورتی که بتوانید از آن ها نگهداری کنید تا ۲ سال ماندگاری دارند و در غیر این صورت ممکن است تنها ۶ ماه دوام بیاورند و بعد از آن صورت شما به حالت طبیعی باز می گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عوارض تزریق ژل

  • یکی از عوارض تزریق ژل به صورت این است که برخی از افراد به مواد واکنش نشان می دهند و دچار حساسیت های شدید می شوند.
  • ممکن است در دو طرف صورت شما تقارن ایجاد نشود و مجبور شوید برای بار دوم این کار را انجام بدهید و هزینه اضافی بپردازید.
  • این درمان موقتی است و نهایتا تا ۲ سال دوام دارد.
  • کبودی و ورم هایی که در اثر این روش ایجاد می شوند تا ۲ الی ۴ روز روی صورتتان نمایان اند.
  • اگر این کار را در مراکز غیر معتبر انجام بدهید ممکن است از مواد غیر استاندارد استفاده کنند که این کار باعث ایجاد ناراحتی های پوستی می شود.

زاویه داار کردن صورت با استفاده از چربی

تزریق چربی

یکی دیگر از روش هایی که معمولا برای زاویه دار کردن صورت به کار می رود استفاده از چربی می باشد. این روش کمی هزینه بر تر از روش قبلی است و سختی هایی نیز به همراه دارد. برای این روش باید از نقاطی از بدن فرد که دارای چربی می باشد چربی مورد نیاز را تهیه کرد و آن را بعد از آماده سازی استفاده کرد بنابراین کمی زمان بر می باشد. این روش با استفاده از سوزن های خاصی به نام کانولا صورت می گیرد و شما را بی هوش نمی کنند و به جای آن از بی حسی های قوی موضعی استفاده می کنند. این روش می تواند دوام بیش تری داشته باشد و حدودا تا ۳ سال صورت شما سالم می ماند. چربی ها را برای بخش هایی از صورت مانند گونه ها که حجم خود را از دست داده اند استفاده می شود و پزشک سعی می کند تا با استفاده از این چربی ها صورت شما را زاویه دار کند.

عوارض

  • از عوارض تزریق چربی صورت می توان به ایجاد اسکار و ماندگاری آن اشاره کرد.
  • چربی هایی که تزریق می شود حدودا نیمی از آن جذب بدن می شوند و فرد نیاز به تمدید این روش دارد.
  • ممکن است افرادی که این روش را انتخاب می کنند دچار عفونت شوند هر چند که احتمال آن کم باشد.
  • چربی ها ممکن است با کاهش وزن از بین بروند.
  • ورم هایی که در حین تزریق ایجاد می شود تا چندین هفته ادامه دارد.
  • در برخی از موارد افراد دچار نا متقارن بودن صورت می شوند.

 زاویه دار کردن صورت

استفاده از نخ برای زاویه سازی

در این روش از نخ های مخصوصی استفاده می شود که با استفاده از آن ها صورت شما حالت زاویه دار به خود می گیرد و می توان گفت عوارض این روش بسیار کم می باشد بنابراین مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است. در واقع این نخ ها توسط یک متخصص از بخش های خاصی از پوست شما وارد صورت می شوند و باعث کشیده شدن و زاویه دار کردن ناحیه ای از صورت خواهند شد. این روش به شما کمک می کند تا اعضای صورتتان شکل بگیرند. این نخ ها با گذشت زمان جذب می شوند و با جذب آن ها پوست شروع به ساختن موادی می کند که برای پست مهم اند و به جوان ماندن آن ها کمک می کند. ماندگاری این روش ۱ سال تا ۱۸ ماه می باشد و اگر از آن ها خوب مراقبت کنید ممکن است ماندگاری آن ها افزایش یابد.

عوارض

  • ایجاد عفونت در بخش هایی که نخ ها وارد صورت شده اند و در بخش هایی که نخ ها خارج شده اند وجود دارد.
  • برخی از افراد این نخ ها را احساس می کنند و این احساس ممکن است برای آن ها نا خوشایند باشند.
  • امکان پاره شدن نخ ها وجود دارد و فرد بای بلافاصله به پزشک مراجعه کند.

زاویه دار کردن چهره با بوتاکس

بوتاکس

روش دیگری که می توانید با استفاده از آن صورت خود را زاویه دار کنید استفاده از بوتاکس می باشد. معایب بوتاکس برای همه آشکار می باشد اما برخی از افراد خطرات آن را به جان می خرند و برای زیبایی خود از این روش استفاده می کنند. ماندگاری این روش بسیار کم تر از روش های دیگر می باشد و حدودا ۶ ماه ماندگاری دارد. بوتاکس می تواند منجر به ایجاد حالت مربعی برای صورت شوند و باعث استراحت ماهیچه های بدن می شود و همچنین عوارض بوتاکس بسیار زیاد می باشد.

عوارض بوتاکس

  • ماندگاری کم این روش می تواند یکی از عارضه های بزرگ آن باشد زیرا باید هر ۶ ماه یک بار تمدید شود.
  • کبودی در محل تزریق می تواند برای افراد ناخوشایند باشد و ظاهر آن ها را تحت تاثیر قرار بدهد.
  • نیاز به فیلر بیش تر در برخی از نواحی برای برخی از افراد هزینه بر است.
  • نحوه خوابیدن شما بعد از جراحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و می تواند موانعی داشته باشد.

 زاویه دار کردن صورت

جراحی کردن

اگر می خواهید صورت خود را خیلی تغییر بدهید و یا بخشی از صورت خود را برش دهید باید از جراحی استفاده کنید. این روش نیازمند بیهوشی می باشد و پزشک متخصص با استفاده از نوع تغییری که شما می خواهید بخشی از صورت شما را جراحی کرده و آن را تغییر می دهد. این روش نسبت به سایر روش های گفته شده ماندگاری بالا تری دارد ولی در عین حال می توان گفت یکی از پر خطر ترین روش ها محسوب می شود.

عوارض جراحی صورت

  • برای استفاده از این روش نیازمند بیهوشی هستید و در حین بیهوشی ممکن است هر اتفاقی برای شما بیفتد.
  • ممکن است دچار عفونت بعد از عمل شوید و مشکلات دیگری برای شما ایجاد شود.
  • هزینه های جراحی به نحوی است که همه افراد از پس آن بر نمی آیند.
  • مراقبت هایی که باید بعد از جراحی انجام بدهید به طبع بیش تر از سایر روش های ذکر شده می باشد و هزینه بسیاری دارد.
  • کبودی هایی که روی صورت شما ایجاد می شود تا مدت ها ادامه دارد و ممکن است تا چند ماه صورت شما باند پیچی باشد.
  • باید برای مدت بسیار زیادی از خوردن غذا های بسیار سفت بپرهیزید زیرا ممکن است با خوردن آن ها مشکلاتی برای شما ایجاد شود.

جراحی صورت برای زاویه سازی و عوارض آن

روش هایی که برای زیبایی به کار برده می شوند گاها دارای خطرات بسیار زیادی می باشد و بهتر است قبل از این که هر کدام از آن ها را انجام بدهید اطلاعات کاملی درباره خطرات آن ها بدست بیاورید و با دیدا گسترده ای که به موضوع دارید نه صرفا زیبا تر شدن تصمیم بگیرید که آن ها را انجام دهید یا از آن ها صرف نظر کنی.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *