دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با عوارض بوتاکس و موارد منع انجام تزریق بوتاکس

  • مریم صبوری
  • ۹ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

عوارض بوتاکس می تواند عواملی مثل: درد در ناحیه بوتاکس شده، کبودی، ورم، حالت کشیدگی، حالت تهوع این ها همه بعد از چند روز تزریق ژل بوتاکس پدید خواهد آمد که در ادامه مطلب با عوارض بیشتر آن آشنا خواهید شد.

بوتاکس در بین افراد جامعه محبوبیت های فراوانی کسب کرده که شاید افراد خیلی کمی در مورد آن و عوارضش آشنا نباشند. بوتاکس کردن یک نوع ژل سمی به نام بوتولینوم می باشد که در صورت تزریق در ناحیه ای از بدن و پوست است آن ناحیه فلج می شود و به همین دلیل چین و چروک در آن منطقه کم خواهد شد در همین راستا ما در این مطلب عنوانی تحت آشنایی با عوارض بوتاکس را برای شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

آشنایی با عوارض بوتاکس

آشنایی با عوارض بوتاکس

پس دانستید که بوتاکس یک ماده سمی به نام بوتولینوم است که در پوست تزریق می شود تا آن اندام را فلج نماید. که مدت فلج این ناحیه ها ۳ ماه تا ۶ ماه است. با فلج شدن موقتی ناحیه هایی از جمله؛ خطوط خنده، خطوط پیشانی، خطوط اخم، دور چشم، هستند که فشار اسپاسم روی این نواحی موجب از بین رفتن چین و چروک خواهد تا صورتی با نشاط تر و جوان تر در پوست خود ایجاد می کند و زمان آن موقت خواهد بود و به حالت اولیه خود برمی گردد و می توانید دوباره اقدام به این عمل کنید. عمل بوتاکس یک عمل جراحی سرپایی است که در مدت ۱۵ دقیقه انجام می شود و در تمام دنیا امکان تزریق ژل بوتاکس وجود دارد و تا ۵ یا ۷ روز خودش را نشان می دهد. پس به دنبال عوارض بوتاکس بعد از عمل خواهیم رفت.

عوارض جانبی بوتاکس

عوارض بعد تزریق

عوارض بوتاکس به طوری که در بدن انسان ماهیچه ها برای تحرک دستوراتی از اعصاب می گیرند که توسط ماده شیمیایی به اسم استیل کولین به عضله ها می رسد. در این جا ماده بوتاکس از ترشح ماده استیل کولین جلوگیری کرده و ماهیچه ها را از منقبض شدن منع می کند تا نتوانند حرکت و انقباض داشته باشند. تزریق این ژل برای زمانی بین ۳ تا ۶ ماه در این ناحیه بی حرکت خواهد ماند که موجب صافی پوست می شود. همینطور چروک ها را کم می کند که باید این عمل به دست پزشکان متخصص انجام شود تا دوز آن کنترل شود اگر در غیر این صورت باشد عوارضی خواهد داشت. این عمل بعد ۳ روز خود را نشان می دهد و تا ۱۵ روز زمان اوجش خواهد بود که باید دستورات و مراقبت های بعد از بوتاکس را جدی گرفت.

باید بعد از تزریق کردن بوتاکس تا حدود ۶ ساعت از انجام موارد ذیل جدا حودداری کنید؛

  •  آرون گروپس
  1. از انجام میکاپ خودداری کنید.
  2. از شستن و خیس کردن منطقه تزریق خودداری کنید.
  3. از فشار اضافه و خم کردن سر خود پرهیز کنید.
  4. از خوابین و دراز کشیدن پرهیز نمایید.
  5. از استفاده کردن عینک آفتابی خودداری کنید.
  6. از ماساژ دادن و خاروندن دور چشم جلوگیری کنید.
  7. از مصرف دخانیات، الکل، کافئین، سیگار خودداری شود.
  8. از فعالیت بدنی و ورزش در ۳ روز بعد تزریق جلوگیری شود.
  9. از بالشت بلند در زیرسر تا ۳ شب مناسب و مفید است.
  10. از استامینوفن در صورت داشتن سردرد خوب است.
  11. از کیسه آب سرد برای رفع جای کبودی و التهاب استفاده شود.

بوتاکش چه ضرر هایی دارد؟

در همین امر مهم باید دانست که انجام تزریق عوارض بوتاکس زیر نظر دکتر پوست باشد وتا عارضه ای در پوست صورت نگیرد. به عنوان مثال اگر افراد ناوارد انجام دهند احتمال این که در نقطه معینی بوتاکس انجام نشود است و تغییر در دوز دارو نامناسب می باشد و احتمال تغییراتی نا صحیح در پوست خود قابل مشاهده است که اگر رقیق یا غلیط باشد غیر استاندارد خواهد بود و عاملی چون ایجاد؛ سردرد، نامتقارن شدن خط ابرو، حالت تهوع، سرخ شدن، درد شدید، مسمومیت در غذا، تاری دید، صورتی بی تحرک، پیشانی سنگین، چهره ناراحت و افسرده، از دست دادن صدا، ابروهای قوس دار زیاد به سمت بالا خواهند بود که باید این امر را جدی گرفت.

ژل بوتاکس

مواردی که تزریق بوتاکس را منع می کند چیست؟

  1. بیماران ام اس و کسانی که نارسایی کلیه دارند.
  2. افرادی که کمتر از ۱۸ سال دارند.
  3. افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند.
  4. خانم های که باردار و شیرده هستند.
  5. اشخاصی که در ۱۵ روز قبل واکسیناسیون کرده اند.
  6. افرادی که بیماری عروقی و قلبی بالایی دارند.
  7. اشخاصی که عفونت های فعال و بدنی ضعیف دارند.
  8. بیمارانی که اختلال در انعقاد خون دارند.
  9. افرادی که به پروتئین گاو حساسیت دارند.
  10. کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند.

تزریق ژل بوتاکس

کاربرد های دیگر این عمل زیبایی

 تزریق این ژل علاوه بر این که فرد را زیبا می سازد و چین چروک ها را رفع می کند کاربرد دیگر برای بهبودی تعریق موضعی بیش از حد زیر بغل یا کف دست ها بوده که جای تزریق در عضله در داخل پوست صورت می گیرد و همچنین می تواند درد های مزمن درد گردن و شانه و میگرن را کاهش دهد و برای درمان اسپاسم ماهیچه صورت و ماهیچه گردن و پرش پلک و لوچی چشم ها و تیک و انقباض در گردن کمک شایانی کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *