دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با روستای کشیت و چشم اندازهای زیبای آن

  • محدثه خاکشور
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

سفر به روستای کشیت یکی از روستاهای کرمان و نقطه های گردشگر پذیر ایران با بافتی تاریخی و چشم اندازهایی زیبا همراهی ما و شما می باشد، تا پایان مطلب برای غرق در شگفتی شدن همراه بمانید.

کرمان استانی شناخته و محبوب است که این شناخته بودن نه تنها محدود به خود استان، بلکه شهرها، روستاها و جاذبه های موجود در آنها را در بر می گیرد. شهر بم با ارگ و خرمای خوش طعم و معروفش، کویر لوت و روستای زیبا و تاریخی کشیت از نمونه های این گفته به شمار می روند.

پدیده ای مثال زدنی که می توان از آن به عنوان اعجاز طبیعت یاد کرد؛ قرارگیری همین روستای تاریخی با بافتی منحصر به فرد و منظره ای سرسبز و زیبا در دل کویر لوت است؛ با مشاهده ی نقشه ی آن بر روی گوگل مپ تصویری مانند درختی سرسبز در بین کویر و فراز و نشیب های خواهید دید.

بازدید روستای کشیت واقع در استان کرمان

 

محل قرار گیری و جغرافیای کشیت

این روستا در دهستان کشیت، بخش گلباف استان کرمان واقع شده است، که زمانی در جاده ی ابریشم واقع بوده؛ گلباف دو نوع آب و هوای گرم و خشک در قسمت جنوبی و آب و هوای کوهستانی در قسمت شمالی می باشد. طبق آمارگیری نهایی که در سال ۱۳۹۵ انجام شد, جمعیت روستا به ۱۲۴۹ نفر  می رسید.

بازدید از آبادی کشیت با زیبایی خاطره انگیزی

  •  آرون گروپس

دره کشیت

چشم انداز زیبای کشیت با وجود تپه های شنی، درخت های خزما و رودخانه ای پرآب و بکر، آبشارهای مرتفع تصویری بی نهایت ایده آل و ناب را به نمایش کشیده است، به طوری که منظره ی این روستا را مانند کشورهای آسیایی در جنوب شرقی می دانند. از همه ی این چشم اندازها بگذریم دره ای با طول ۳ کیلومتری وجود دارد که آبشارهایی کوچک و از اتصال آنها رودخانه ای دارای آب زلال به آن می ریزند، دیوارهای دره کشیت از درخت های خرما، لیمو و پرتقال؛ سرخس پوشیده شده است.

آبادی کشیت و جاذبه های توریستی آن

قلعه باستانی کشیت

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و قابل توجه این آبادی، قلعه ی دختر کشیت می باشد که بر اثر زمین لرزه ویران شد و فقط بقایایی از آن بر جای کانده است، معماری آن برگرفته از ارگ راین و ارگ بم دارد، ساختار قدمت دار این قلعه بیان کننده ی تاریخچه ی طولانی آن بوده و در فهرست آثار باستانی و ملی کشور ثبت گردید.

در پیرامون این قلعه در سال ۱۳۹۲ جسدی مومیایی شده با اندازه کف پا=۶۰ سانتی متر و دست = ۸۰ سانتی متر پیدا شد.

آبادی زیبای کشیت با بافت تاریخی

آبشار طبیعی و زیبای کشیت

واقع در گلباف کرمان و در روستای کشیت آبشاری دارای ساختار تاریخی و منظره ای زیبا و خاص وجود دارد که از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود. این آبشار با بلندی ۱۲ متری در وسط کویر و خشکی نشان از آبادی و حیات دارد، این مکان پیشنهاد ایده آلی برای رقم زدن یک روز دلچسب و خاطره انگیز شمرده می شود که مردمان این روستا آن را «دریا» هم می نامند.

آشنایی با روستای کشیت

آدرس و مسیر دسترسی به آبشار

همانطور که گفته شد آبشار کیشت نه تنها یکی از جاذبه های روستای همنام آن، بلکه از جاذبه های طبیعی زیبا و بکر استان کرمان و در نهایت کشور عزیزمان محسوب می گردد که هر ساله سیل عظیمی از توریست و بازدید کننده را به این منطقه جذب می کند. جهت رفتن به این آبشار لازم است که به کرمان و سپس به گلباف بروید، از این مسیر به بعد باید پیاده حرکت کنید، روستای کشیت اولین مقصد شما در این پیاده روی خواهد بود که با پشت سر گذاشتن ۵ کیلومتر پیاده روی دری از زیبایی و تازگی به روی شما باز می شود و شما به آبشار مورد نظر دسترسی دست پبیدا خواهید کرد.

آبادی کشیت و آبشار و دره ی زیبای آن

حوضچه های طبیعی آبگرم

توجه به سلامت و زیبایی پوست یکی از علایق روزمره افراد مختلف به شمار می رود که برای این منظور روش های متفاوتی را به کار می برند، گاهی اوقات این روش ها با پاکسازی همراه است، اما آرگا در این مطلب پیشنهاد جالبی را در این زمینه برای شما دارد. سفری که هم اهداف گردشگری و هم سلامت و زیبایی پوست شما را فراهم می آورد.

در کشیت حوضچه هایی دارای آبگرم و ماهی هایی با نام «گاراروفا» به منظور پاکسازی پوست مرده وجود دارند که هنگام قرار گرفتن شما در آب وظیفه ی محول شده را به خوبی انجام می دهند، همچنین آب گرم آن خستگی را از تن شما خارج می کند.

آبادی زیبا و بینظیر کشیت کرمان

آشنایی با آبادی کشیت زیبا و منظره

تدارکات لازم برای سفر به کشیت

ابتدا قبل از هر چیزی باید گفته شود که برای سفر به این روستا باید همراه با یک راهنما و همچنین تور بروید، زیرا به دلیل جایگاه حغرافیایی و عبور و مرور کم و حضور مزدوران امنیت زیادی وجود ندارد و نسبتا خطرناک می باشد, بر همین اساس توصیه می شود که زمان داخل شدن نیروی انتظامی را در جریان بگذارید.

همراه داشتن آب سالم و گوارا برای نوشیدن از دیگر توصیه ها برای این سفر است، زیرا این منطقه دارای آب شیرین و مناسب نوشیدن نمی باشد.
بازدید از روستای کشیت روستایی چشم نواز در دل کویر لوت

آرگا در این سفر شما را به یکی از بکرترین و منحصر به فردترین جاذبه های توریستی کرمان؛ ایران همراه و آشنا ساخت، امیدواریم هدف آشناسازی به حو احسن انجام شده و از مطالعه ی آن نهایت لذت و بهره را برده باشید. از همراهی شما تا این لحظه متشکریم. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های کرمان کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *