دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تشخیص جنسیت از روی فرم شکم با چند نشانه ساده

  • ساناز براتی
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

قدیمی ها معتقدند که شکل شکم در بارداری پسر با شکل شکم در بارداری دختر متفاوت می باشد و می توان جنسیت جنین را از روی فرم شکم تشخیص داد.

یکی از روش های جالب و سنتی به منظور تشخیص جنسیت جنین، حالت شکم مادران باردار می باشد، برخی از مادران باردار با مقایسه شکم خود با مادران باردار دیگر حدس هایی در مورد جنسیت جنین خود می زنند. به عقیده برخی از افراد می توان از روی فرم شکم زن باردار جنسیت جنین او را قبل از انجام سونوگرافی تشخیص داد.

تشخیص جنسیت جنین از روی فرم شکم

مادران باردار در طول دوره بارداری از روش های مختلفی برای تعیین جنسیت جنین استفاده می کنند، تست های مختلف ادرار تا سونوگرافی های مختلف در طول بارداری جنسیت جنین را مشخص می کنند. تقریبا تمام مادران دوست دارند بدانند که جنسیت جنین داخل شکمشان چیست و قرار است چه نوزادی به دنیا بیاورند، روش های تعیین جنسیت مختلفی در گذشته وجود داشته اند که در بین زنان قدیمی رواج دارد که برخی از آن ها بسیار جالب هستند.

تشخیص جنسیت از روی فرم شکم مادر

در برخی موارد بعضی از خانم ها با نگاه کردن به شکم زن باردار به او می گویند که نوزاد درون شکمش دختر است یا پسر، ولی واقعیت آنقدرها هم ساده نیست و قضاوت در مورد جنسیت نوزاد با نگاه کردن به فرم شکم در نگاه اغلب مردم خرافه محسوب می شود. چرا که شکم در طی دوره بارداری تغییرات زیادی می کند و یک شکل باقی نمی ماند. همانطور که اشاره شد تشخیص جنسیت جنین از روی فرم شکم روش صد درد صد درستی نیست و اساس علمی ندارد، ولی چون روشی بدون هزینه و بدون ضرر است می توانید آن را امتحان کنید و حس کنجکاوی خود را ارضاء نمایید. از این رو در این مطلب می خواهیم به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم تا بتوانید از روی فرم شکم مادر تا حدی جنسیت نوزاد را تشخیص دهید.

تعیین کردن جنسیت از روی فرم و ظاهر شکم

عوامل موثر بر اندازه شکم در بارداری

موارد مختلفی وجود دارند که بر اندازه شکم در طول بارداری تاثیر گذار هستند:

  • جهت خوابیدن جنین در شکم مادر:

۱.اگر جنین در عرض شکم دراز کشیده باشد، پهلوی شکم مادر پهن تر خواهد شد، شکل شکم مادر از حالتی که جنین دراز کشیده باشد تاثیر می گیرد. با توجه به گفته متخصصین اغلب بچه ها با سر و صورتی به طرف پایین در رحم دراز می کشند، ولی درصدی از آن ها وضعیت های مختلفی به خودشان می گیرند. ممکن است یک جنین در عرض شکم دراز بکشد و باعث تغییر شکل شکم مادر شود. اگر جنین در عرض شک دراز کشیده باشد پهلوی مادر پهن تر خواهد شد، اگر سر او رو به بالا باشد، بالای شکم مادر بزرگ می شود و همچنین اگر سر بچه به پایین باشد شکم پایین تر می آید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تشخیص جنسیت جنین از روی فرم شکم

۲.اندازه شکم ارتباطی به بزرگ یا کوچک بودن اندزه بچه ندارد، در اغلب موارد اندازه شکم به بزرگ یا کوچک بودن بچه ارتباطی نداشته، ولی اگر نوزاد نسبت به سنی که دارد درشت باشد بزرگتر از حد معمول در هفته بارداری، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که پزشک بررسی میکند. اگر جنین در هفته بیست و هشتم تا سی ام بزرگتر از حد بارداری طبیعی باشد پزشک یا ماما مادر را برای آزمایش گلوکز آماده می کنند تا احتمال دیابت بارداری بررسی شود. اما برخی از مادران وجود دارند که درشتی فرزندشان با دیابت رابطه نداشته و مربوط به سابقه خانوادگی آن ها می شود.

تشخیص جنسیت از شکل فرم شکم

  • حاملگی چند قلو:

بارداری های چند قلویی باعث می شوند تا شکم مادر از بارداری های معمولی بزرگتر شود.

  • اندازه جفت:

اندازه جفت، بزرگ یا کوچک بودن آن می تواند بر روی اندازه شکم تاثیر گذار باشد.

  • مقدار مایع آمنیوتیک:

با توجه به وضعیت بارداری، اگر مادر و جنین مایع بیشتری تولید نمایند، اندازه و شکل شکم تغییر خواهد کرد.

تشخیص دادن جنسیت از روی فرم شکم

  • توازن ماهیچه ای و داشتن ماهیچه های محکم تر در شکم و رحم:

خانم های مسن تر با توازن ماهیچه ای نسبتا ضعیف تر بچه را در قسمت پایین تر شکم خود نگه می دارند.

  • قد بلند و ساختار استخوانی درازتر:

زنان قد بلند بیشتر دارای عضلات قوی بوده و جنین آن ها در موقعیت بالاتری در شکم قرار می گیرد و شکم این زنان خیلی بزرگ به نظر نمی رسد. این در حالی است که زنان با ساختار استخوانی کوتاه تر شکم برجسته تری داشته زیرا فضای زیادی برای گسترش رحم در آن ها وجود ندارد.

  • بارداری اول یا دوم:

در بارداری های دوم یا بعد از آن معمولا شکم زودتر از بارداری اول نمایان می گردد، زیرا ماهیچه ها آرام تر شده اند.

تعیین کردن جنسیت جنین از روی فرم شکم

  • وضعیت بدن، ژنتیک و اندازه کودک:

اعضای داخلی شکم بر روی شکل و اندازه شکم در طول بارداری تاثیر گذار هستند. در طول بارداری رحم بزرگتر شده و روده به سمت عقب کشیده می شود و باعث گرد شدن شکم می شود و یا ممکن است روده به پهلوی رحم رفته و باعث پهنی و بزرگی شکم شود.

همانطور که گفته شد از لحاظ علمی هیچ مدرکی برای تشخیص جنسیت جنین از روی فرم شکم وجود ندارد ولی در برخی از فرهنگ ها باورهایی در بین افراد وجود دارد که می گوید شکم مادر باردار به ویژه در ماه های آخر می تواند نشان دهنده جنسیت جنین درون شکم باشد.

تعیین جنسیت از روی شکل شکم

گرد بودن شکم و رابطه آن با جنسیت جنین

یکی از باورهایی که از قدیم در بین مردم وجود داشته، این است که اگر افزایش وزن بارداری در قسمت های باسن و کمر باشد و شکم پهن باشد، یعنی شکم به شکل عرضی پیشرفت داشته و پهلو ها بیشتر نمایان شوند، جنین درون شکم دختر است، اما برعکس اگر شکم گرد و برجسته به نظر برسد به احتمال خیلی زیاد جنین یک پسر است.

با توجه به تحقیقات انجام شده این باور هیچ پایه و اساس علمی نداشته، چون فرم شکم مادر بسته به وضعیت قرار گرفتن جنین تغییر می کند. اگر پشت جنین به طرف شکم و صورت او به سمت کمر مادر باشد شکم بزرگتر و برجسته تر دیده می شود، برعکس اگر پشت جنین به سمت کمر مادر بوده و صورت او به طرف شکم باشد، شکم مادر صاف و پهن تر دیده می شود. با توجه به این توضیحات باز هم این اعتقاد در مردم بسیاری وجود داشته و از روی فرم شکم حدس هایی در مورد جنسیت جنین می زنند.

افزایش وزن وادر در ناحیه کمر و باسن یک ذخیره طبیعی برای تغذیه جنین چه دختر و چه پسر است که این چربی ها بعد از زایمان به راحتی شکسته شده و از بین می روند و نباید بابت آن ها نگرانی هایی داشته باشید.

تعیین کردن جنسیت از روی فرم شکم

قرار گرفتن جنین در پایین شکم

علاوه بر شکل شکم، محل قرار گرفتن جنین در شکم برای تعیین جنسیت اهمیت دارد، یکی از بارو های رایج در  مورد روش تشخیص جنین وضعیت قرار گرفتن او در داخل شکم می باشد. با توجه به این باور جنین دختر در قسمت بالای شکم و جنین پسر در قسمت پایینی شکم قرار می گیرند. البته این روش نیز مانند روش قبل یک باور قدیمی بوده و نمی توان خیلی آن را دقیق دانست.

خط تیره روی شکم مادر باردار

اغلب در روان بارداری خطر تیره رنگی روی شکم نمایان می شود که از روی ناف مادر عبور می کرده و روی شکم ایجاد می شود. برخی از افراد بر این باور هستند که اگر بعد از اواسط بارداری این خط کمرنگ شود نوزاد پسر می شود.
تشخیص جنسیت از روی شکل و ظاهر شکم

غریزه مادری

سوای تشخیص جنسیت از روی فرم شکم مادر، اغلب مادران باردار درباره جنسیت جنین خود در نصف موارد تشخیص درستی می دهند، تحقیقات نشان داده است که غریزه مادری در مورد جنسیت جنین با توجه به موقعیت و تکان های جنین و لگد های او تا حدود ۷۰ درصد موارد دست بوده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *