دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علائم کرونای انگلیسی و دانستنی های مهم درباره کرونای جهش یافته انگلیسی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که کرونای انگلیسی دارای نشانه های پیچیده تری نسبت به کرومنای معمولی است و به همین خاطر در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از شایع ترین علائم کرونای انگلیسی آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بر اساس شواهد و گفته های متخصصان ویروس کرونای جهش یافته که به کرونای انگلیسی مشهور است در واقع بر خلاف نوع معمولی کرونا کودکان و افراد با سنین کم را هدف قرار می دهد و لازم است تا علاوه بر مراقبت های لازم با برخی از نشانه ها و علائم این بیماری پیشرفته آشنا شوید.

آشنایی با علائم کرونای انگلیسی

بهتر است بدانید که در واقع کرونای انگلیسی جهشی ناشی از خانواده بزرگ کرونا ویروس محسوب می شود که برای اولین مرتبه در بریتانیا کشف گردید. همچنین کرونای انگلیسی به سرعت شیوع پیدا کرده و معمولا با آنفولانزا و سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. این نوع بیماری که بدان سندرم حاد تنفسی هم گفته می شود در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر های انگلیس شیوع پیدا کرد. بسیاری از متخصصان معتقد هستند در کنار قدرت سرایت بالا و شدت علائم، میزان مرگ و میر این نوع ویروس هم در مقایسه با کرونای معمولی حداقل ۳۵ درصد بیشتر خواهد بود.

همچنین توجه داشته باشید که موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی روز به روز در حال افزایش است و آنچه که این ویروس را مهم کرده قدرت سرایت بالای آن و در عین حال شدت علائمی است که این ویروس را ایجاد می کند. به طور کلی با توجه به این مسئله ضرورت تشخیص به موقع این نوع بیماری و انجام قرنطینه خانگی برای پیشگیری از سرایت آن اهمیت دوچندانی می یابد. در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی و در شرایطی که اغلب مردم کشور های مختلف جهان خود را برای تزریق واکسن کرونا و رهایی از ویروس کرونا آماده کرده اند شیوع نوع جدید و کشنده ای از ویروس کرونا تحت عنوان کرونای انگلیسی رسانه ای شد.

این نوع از ویروس کرونای جدید که در کشور انگلیس برای اولین بار شناسایی شد به تدریج با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتار های متفاوتی از خود نشان داده است. جالب است بدانید که ویروس کرونای جدید قدرت چسبندگی بیشتری به سلول های تنفسی دارد و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلول های تنفسی هم افزایش پیدا کرده است و این دو مورد سبب شده اند تا این ویروس از قدرت انتقال بالاتری برخوردار بوده و با سرعت بیشتری منتشر شود و ایجاد بیماری کند. بر اساس بررسی های انجام شده در ویروس کرونا به این نتیجه رسیده اند که این نوع ویروس جدید بیشتر در کودکان رایج است و در واقع اگرچه کرونای فعلی که در تمامی نقاط جهان همه گیر شده کمتر کودکان را درگیر می کرد و در صورت درگیری هم قدرت ایجاد علائم شدید را نداشت اما ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیماری زایی بیشتری در میان کودکان پیدا کرده است.

یافتن علائم کرونای انگلیسی

نشانه های بروز کرونای انگلیسی:

همانطور که متوجه شدید کرونای انگلیسی دارای نشانه و علائم منحصر به فردی است که در ادامه سعی داریم شما را با برخی از علائم و نشانه های آن آشنا نماییم:

داشتن درد عضلانی:

توجه داشته باشید که در صورت وجود بیماری کرونا انگلیسی درد بدن می تواند همراه با التهاب عضلانی وحشتناک رخ دهد و اغلب برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

داشتن سرفه های مداوم:

به طور کلی سرفه مداوم همراه با گلودرد های زیاد نیز به عنوان علامت مشترک مبتلایان با سویه جدید این ویروس است که اغلب تقدم این علامت در مقایسه با دیگر علائم مشاهده شده است.

نشانه های بیماری کرونای انگلیسی

بروز خستگی های مزمن:

بهتر است بدانید که خستگی نیز یکی دیگر از علائم رایجی است که در صورت های پیشین مبتلایان نیز وجود داشته اما در انواع جدید آن مبتلایان به شکل گسترده تری گزارش می شوند.

داشتن تب های مزمن:

به طور کلی با وجود اینکه تب در مبتلایان به این نوع از ویروس مشاهده شده اما در برخی از موارد کرونای انگلیسی هم مشاهده شده و با مطالعات اخیر اثبات گردیده است.

مشکلات بیماری کرونا

از دست دادن قدرت بویایی و چشایی:

جالب است بدانید که برخی از کارشناسان حدس زده اند که انواع جدید این بیماری یعنی کرونای انگلیسی در این زمینه مشکل کمتری ایجاد می کند و تا حدود زیادی شما قدرت بویایی و چشایی خواهید داشت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *