دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کارهای مهمی که حتما باید قبل از سی سالگی انجام دهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

انجام دادن برخی از کارهای قبل از سی سالگی به افراد این فرصت را می دهد تا بتوانند بیشتر خودشان را بشناسند پیش از رسیدن به این سن فرد ممکن است فرصت های زیادی داشته باشد که با تاخیر آن ها را از دست بدهد دانشگاه رفتن، پی بردن به علایق، ترک کردن عادت های بد، تنهایی، برنامه ریزی کردن و انجام کارهای خیر از جمله این موارد است.

۳۰ سالگی برای خیلی از افراد سنی با تجربیات مختلف و مهارت های پخته است در این سن افراد فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته اند و اغلب به شخصیت حقیقی خود پی برده اند شاید برای برخی از افراد این سن همراه با نشاط و شادابی باشد و برخی دیگر از رسیدن ۳۰ سالگی دچار ترس و اضطراب شوند زیرا که بار مسولیت های آن ها بیشتر می شود. بسیاری از روانشناسان در سال های اخیر درباره بحران ۳۰ سالگی صحبت می کنند و دلیل این امر را ناشی از تغییرات موقعیتی و مقطعی می دانند که فرد با آن مواجه می شود و بخش مهمی از زندگی فرد را تشکیل می دهند دشواری های این دوره موجب می شود تا فرد با بحران هایی همراه باشد پس اگر هنوز به سن ۳۰ سالگی نرسیده اید بهتر است کمی خود را برای این دوره آماده کنید و بیشتر به کارهای قبل از سی سالگی فکر کنید کارهایی که شاید بعد از رسیدن به این سن انجام دادن ها سخت و دشوارتر شود فعالیت های زیادی که شاید شما دوست داشته باشید آن ها را تجربه کنید و فرصت های زیادی از آن به دست آورید.

کارهای قبل از سی سالگی:

قبل از ۳۰ سالگی اغلب افراد دارای انژی بیشتری هستند آن ها از نظر جسمی و روحی توانایی و قدرت بالایی دارند هر چند که سن تنها یک عدد است اما تجربه نشان می دهد که افراد بیشتری با رسیدن به این سن از فعالیت هایی که به آن علاقه دارن دست می کشند. علت این امر نیز می تواند بیشتر شدن حجم مسولیت ها باشد تجربیاتی که قبل از ۳۰ سالگی می توانید کسب کنید اغلب همراه با هیجان و از روی احساسات هستند اما تجربه های بعد از ۳۰ سالگی بر پایه عقل و منطق است و شاید شما کمتر فرصتی برای ریسک کردن داشته باشید.

 کارهای درست سی سالگی

شاید تاکنون به این موضوع فکر نکرده باشید که کارهای انجام نشده زیادی دارید! کارهایی که تنها تا قبل از ۳۰ سالگی می توانید آن ها را انجام دهید به راستی این فعالیت ها چه هستند؟ و ما چگونه باید به کارهای عقب افتاده خود قبل از ۳۰ سالگی فکر کنیم و آن ها را پیدا کنیم؟ در این بخش می توانید پاسخ این سوالات را پیدا کنید و بیشتر با کارهای قبل از سی سالگی آشنا شوید.

پیگیری علایق:

نقاط قوت و استعدادهای فرد بهتر است در سنین پایین شناسایی شوند زیرا این امکان فراهم می شود تا فرد بتواند از طریق این استعدادها مسیرهای مهم زندگی خود را پیدا کند به چه چیزهایی علاقه مند هستید؟ دوست دارید چه کارهایی را انجام دهید؟ این سوالات کمک می کند تا شما علایق خود را شناسایی کنید و بهتر است این کار را قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی انجام دهید. افزایش خلاقیت و رشد استعدادها در این سن با قدرت بیشتری صورت می گیرد و در لینک می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

کارهای پیش از سی سالگی

دانشگاه بروید:

دانشگاه رفتن و ادامه دادن تحصیلات کاری است که باید قبل از ۳۰ سالگی آن را انجام دهید این یک فرصت طلایی است که نباید آن را از دست بدهید زیرا بعد از رسیدن به این دوره بحرانی ممکن است وظایف همسری و مادری به شما اضافه شود و درس خواندن به یک کار دشوار تبدیل شود. در دوره قبل ۳۰ سالگی می توانید با حوصله بیشتر، توانایی بالاتر، دقت بیشتر و فرصت کافی به درس خواندن خود بپردازید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ترک کردن عادت های بد:

ترک عادت های بد یکی از کارهای قبل از سی سالگی است زیرا ترک کردن عادت ها در سنین پایین تر با نتیجه مثبت تری همراه است و فرد راحت تر می تواند این عادت ها را کنار بگذارد زیرا شما در سنین پایین انعطاف پذیر هسیتد و هنوز به طور کامل رفتاری در شما تثبیت نشده است. این کار در کودکی نیز تاثیرات بیشتری دارد و ترک عادت زشت کودکان بسیار ساده تر است.

سفر بروید:

خیلی از افراد با بیشتر شدن مسولیت ها نمی توانند آن طور که دوست دارند سفر بروند بنابراین تا پیش از اینکه وارد این سن شوید و مسولیت های بیشتری همچون شغل، مادر بودن، همسر بودن و … داشته باشید به سفر بروید و تجربیات منحصر به فردی داشته باشید. هیجان را تجربه کنید در حد امکان می توانید سفرهای دوستانه داشته باشید و تجربیات جدیدی کسب کنید.

ه کارهایی پیش از سی سالگی انجام دهیم

فراگیری زبان خارجی:

آموزش زبان خارجی نیز یکی از فعالیت هایی است که باید در سنین پایین آن را انجام دهید یادگیری زبان خارجی یکی از توانایی های اساسی برای افراد است که موجب برقراری ارتباط جهانی می شود افرادی که ابن زبان را می آموزند با دنیای بیرون بیشتر آشنا می شوند. اما فراگیری این مهارت در سنین پایین تر راحت تر و آسان تر است در سنین پایین تر فرد توانایی بیشتری برای فراگیری زبان دوم خواهد داشت.

تنهایی را تجربه کنید:

علاقه افراد باهوش به تنهایی چه دلایلی دارد؟ این افراد در تنهایی می توانند به توانایی های بیشتر خود دست پیدا کنند بسیاری از افراد در سن ۳۰ سالگی دوست دارند تجربه تنهایی را داشته باشند بننابراین توصیه می کنیم یکی از کارهای قبل از سی سالگی که تنها بودن است را انجام دهید شما گاهی در تنهایی می توانید فرصت های بهتر و بیشتری را به دست بیاورید می توانید خودتان را پیدا کنید و از خستگی های زندگی دور بمانید. افراد با رسیدن به دوران بحرانی و حساس زندگی خود نمی توانند فرصت تنها بودن را داشته باشند زیرا مسولیت های زیاد به آن ها اجازه نمی دهد.

کارهای قبل از سی سالگی

شما قبل از رسیدن به این سن می توانید تجربیات بسیار زیادی را کسب کنید تنهایی سفر کردن، حضور داشتن در جمع و جامعه، داشتن تجربه های مجلل، خرید کردن و خرید چیزهای مورد علاقه، داشتن برنامه ریزی و … از مواردی است که باید به آن ها توجه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *