دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علاقه افراد باهوش به تنهایی چه دلیلی دارد؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب دلایلی را برایتان می آوریم تا بدانید که چرا برخی از افراد باهوش می خواهند تنها باشند و تنهایی را به بودن در جمع ترجیح می دهند. تا پایان این مطلب با ما باشید.

افراد با هوش به تنهایی علاقه بسیار زیادی دارند و سعی می کنند بیش تر وقت خود را تنها بگذرانند. در واقع در تنهایی آرامش بسیار زیادی دارند و نمی خواهند این آرامش را با کسی تقسیم کنند.

افراد معمولی از بودن در جمع لذت می برند.

علاقه افراد باهوش به تنهایی

باید بدانید که در یکی از مجله هایی که درباره تنهایی چاپ شده است بیان ده که افراد باهوش تنهایی را ترجیح می دهند و افرادی که در جمع شاد تر هستند جزء دسته آدم های عادی می باشند. در واقع این مطالعه روی ۱۵۰۰  نفر بین سنین ۱۸ تا ۲۸ سال انجام گرفته است و می توان گفت نتایج دقیقی دارد. در نظر داشته باشید که افراد بسیاری هستند که با وجود بهره هوشی بسیار بالایی که دارند باز هم در جمع شاد تر و سر زنده تر می باشند ولی نتایج این تحقیقات صورت گرفته بیان می کند که اکثر افراد باهوش تنهایی را دوست دارند و افرادی کمه هوش معمولی دارند در جمع احساس بهتری دارند و با تنهایی نمی توانند کنار بیایند.

عدم برآورده شدن خواسته ها

افرادی که هوش بالایی دارند می دانند که بودن در جمع نمی تواند خواسته های آن ها را برطرف کند. در واقع این افراد به صورت حساب شده با دوستان و آشنایان خود وقت می گذرانند و سعی می کنند در تنهایی به اهداف خودشان فکر کنند و راهی برای رسیدن به آن ها پبدا کنند و از انجام کار های بیهوده فرار می کنند. ولی افرادی که هوش معمولی دارند برایشان گرفتن مدرک و بدست آوردن اهدافشان آنچنان اهمیتی ندارد که بخواهند وقت بسیار زیادی را برای آن صرف کنند و از بودن در جمع خوشحال نباشند.

پیشرفت زندگی

پیشرفت تکنولوژی و زندگی ماشینی یکی از مواردی می باشد که بسیاری از افرادی که هوش متوسط دارند نمی توانند با آن کنار بیایند ولی افراد با هوش با آن کنار می آیند و می توانند زندگی خود را با شرایط جدید وفق بدهند. در این بخش فرق یک فرد باهوش و یک فرد با هوش متوسط به خوبی نمایان می شود.

افرا باهوش رابطه بسیار خوبی با تنهایی دارند.

  •  آرون گروپس

تنهای تنها نیستند.

باید بدانید که افراد با هوش تنهای تنها نیستند و آن ها هم با افراد دیگر وقت می گذرانند ولی بیش تر وقت خود را دوست دارند به تنهایی و انجام کار هایشان اختصاص بدهند. لازم است بدانید که هر فردی برای اجتماعی شدن باید با دیگران ارتباط داشته باشد و هیچ فرد با هوشی تا کنون دیده نشده است که خود را از ارتباط با دیگران منع کند.

باید بدانید که منظور از تنهایی اختصاص دادن زمان بیش تر برای تنها بودن می باشد و هیچ انسانی بدون برقراری ارتباط با دیگران نمی تواند زندگی کند. در واقع باید بدانید که طبق نظریه مازلو یکی از نیاز های اساسی انسان از بدو تولد برقراری ارتباط با دیگران است و هیچ فردی نمی تواند این نیاز را نادیده بگیرد و بتواند تنها و بدون برقراری روابط اجتماعی زندگی کند. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه روانشناسی، درمان منفی گرایی و افزایش قدرت مغز مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *