دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشور اکوادور و دانستنی های جالب درباره فرهنگ، جغرافیا و دیدنی های این کشور

  • ملیحه بال افکن
  • ۴ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که کشور اکوادور دارای تاریخچه ای غنی و جاذبه های گردشگری فراوان است که با مطالعه این مقاله می توانید با آن ها آشنا شوید و برای سفر به این کشور اطلاعات کافی داشته باشید.

به طور کلی اکوادور که با نام جمهوری اکوادور شناخته می شود از دسته کشور های واقع در آمریکای لاتین می باشد که با سرزمین هایی مانند کشور کلمبیا و پرو همسایگی دارد. از آنجایی که در غرب این کشور اقیانوس آرام قرار گرفته یکی از مهم ترین دیدنی های این کشور را رقم زده زیرا بسیاری از مردم برای تماشای سواحل اقیانوس به این کشور سفر می کنند.

آشنایی با کشور اکوادور

بهتر است بدانید که اکوادور از دسته کشور های شگفت انگیری می باشد که در شمال غربی قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. این کشور یکی از جذاب ترین سرزمین های این منطقه محسوب می شود زیرا دارای مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری و همچنین منظره های طبیعی دیدنی است که شما با دیدن کردن از کلیساهای نفیس کیتو، پایتخت کشور و قایق سواری در سواحل آن روز های خوبی خواهید داشت. البته با این وجود پیش از سفر کردن  به نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم انداز نسبت به رستوران ها و هتل ها از جمله نیاز هایی محسوب می شود که مسافران بایستی حتما در اختیار داشته باشند.

خلاصه ای تاریخ کشور اکوادور

خلاصه ای از تاریحچه:

توجه داشته باشید که بومی ها در کشور اکوادور مدت ها پیش از فتح منطقه در این ناحیه سکونت داشتند و این موضوع معمولا جنگ ها و ازدواج های مختلفی را شکل داده است. این گروه ساکن دره و رشته کوه ها بوده اند و مشخص است که در جریان تاریخ این کشور جنگل های داخلی وسیعی رویت شده است. اسپانیایی ها در دوره های مشخص کشور اکوادور را تحت تصرف خود قرار داده بودند و به همین خاطر فضاهای گردشگری در این بخش شرایط مخصوص به خود را دارد. اغلب قلعه های نظامی در این سرزمین جریاناتی داشته که بایستی بر اساس تاریخ بررسی شوند. در هر صورت جنگ های داخلی زیادی در کشور اکوادور دیده شده است که بخش مهمی از تاریخ را شکل می دهد. بهتر است بدانید که فضاهای فرمانروایی در این کشور بخش مهمی از تاریخ کل جهان را شکل می دهد و همچنین تاریخ گردشگری و فضای اقتصادی در کشور اکوادور شرایط به خصوصی از تاریخ را شکل خواهد داد.

موقعیت جغرافیایی کشور اکوادور:

سرزمین اکوادور دارای سه منطقه جغرافیایی عمده می باشد که البته یک بخش جزیره ای نیز در اقیانوس آرام دیده می شود. ناحیه اول جغرافیایی در کشور اکوادور لاکوستا نام دارد که ساحلی بسیار دل انگیز است و شامل مناطق ساحلی بوده و اغلب در قسمت های غربی کشور اکوادور به چشم می خورد. همچنین این منطقه دارای خط ساحلی و اقیانوس آرام نیز می باشد. در واقع لاسریا یک نوار مرتفع است که از بخش شمالی به بخش جنوبی کشیده شده و البته زمین های کوهستانی مختلفی هم دارد که کوه های آند در اطراف آن قرار گرفه است. منطقه ال اورینت که در بخش شرقی حنگل های آمازونی واقع شده و البته که بیش از نیمی از مساحت این کشور را شکل می دهد اما حتی ۵ درصد مردم نیز در این بخش زندگی نمی کنند. توجه داشته باشید که رگن ایزالور یک جزیره بوده و در ۱۰۰ کیلومتری غرب اقیانوس آرام واقع شده است. این منطقه به طور کلی دارای فضای گردشگری خاصی است که توانسته مسیر اقتصادی و جغرافیایی دقیقی را شکل دهد. چندین قله در بخش های شمالی این کشور هنوز هم فعال هستند و البته که فضای جغرافیایی فعال به اعتبار این کشور افزوده است.

موقعیت جغرافیایی اکوادور

پایتخت و شهر های مهم:

به طور کلی سرزمین اکوادور دارای پایتخت و شهر های مهمی است که در ادامه سعی داریم شما را با آن ها آشنا نماییم:

  •  آرون گروپس

شهر کیتو پایتخت:

کیتو را می توان پایتخت سرزمین اکوادور دانست که در میان لیست شهر های نارنجی اکوادور قرار گرفته و مسیر گردشگری منحصر به فردی را برای کشور به وجود آورده است.

شهر آسوگس:

شهر آسوگس مرکز استان کانار در شور اکوادور بوده و البته که شهری بسیار بزرگ و گسترده محسوب می شود و دارای موقعیت و شرایط تحصیلی بسیار ویژه ای می باشد.

شهر کوئنکا:

کوئنکا در واقع یک شهر قدیمی و بزرگ در سرزمین اکوادور می باشد که مرکز استان آسوای بوده و از لحاظ جمعیتی بسیار محدود است و مردم بسیار کمی در آن ساکن هستند. البته فضای شهریاین منطقه به گونه ای که مردم می توانند به راحتی کسب و کار خوبی راه اندازی نمایند.

شهر گوایاس:

شهر گوایاس در واقع یک شهر بسیار خوب می باشد که مرکز گردشگری اکوادور شناحته می شود و به همین خاطر سرمایه زیادی را در دست دارد. امروزه این شهر موفق شده تا از نظر فنی رشد قابل توجهی داشته باشد.

شهر پیو:

این شهر در استان پاستاسا قرار گرفته و شهری بسیار گسترده محسوب می شود که شرایط آن امروزه نسبت به سایر بخش ها کمی بهتر است.

شهر های مهم در اکوادور

آداب و رسوم مردم:

بهتر است بدانید در فرهنگ اصلی که در اکوادور دیده می شود مردم رفتاری مشابه با گروهی از اروپاییان داشته و البته که رفتار سرخ پوستی نیز در این کشور دیده می وشود. فضای فرهنگی نیز می تواند شرایط مخصوص به خود را به خوبی حفظ نماید. مردم این سرزمین به ورزش علاقه زیادی دارند و تیم های حرفه ای آن در زمینه ورزشی عملکرد خوبی داشته اند. به صراحت می توان گفت که در فرهنگ این کشور جشن های گسترده ای دیده می شود و همچنین بازی های المپیک و همینطور وضعیت موتور سواری و موج سواری در این کشور شرایط خاصی را شکل داده و همچنین ورزش های مخصوص کشور اکوادور به گونه ای با فرهنگ این کشور ترکیب شده است. برای مثال مردم این کشور علاقه زیادی به گاو بازی دارند و گاو بازی در سطح حرفه ای دنبال می گردد.

فرهنگ مردم ساکن اکوادور

مذهب:

به طور کلی تقریبا ۷۰ درصد از مردم این کشور پیرو آیین کاتولیک هستند و عمده آن ها مذهبی می باشند و در اغلب آیین ها شرکت خوبی دارند. همچنین در مناطق روستایی اکوادور برخی مواقع عقاید بومی و مسیحیت نیز وجود دارد. تعداد مسلمانان در اکوادور بسیار کم و در حدود چند هزار است و در مقابل تعداد یهودیان حدود ۱۰۰۰ تن است که اغلب از ریشه آلمانی یا ایتالیایی هستند. همچنین تعدادی یهودی سفاردیک یا همان یهودیان جودوی اسپانیایی وجود دارند که تعداد کمی از آن ها در حال حاضر اعتقادات جودوی دارند و بیشتر مسیحیانی هستند که اجدادشان کاتولیک شده بودند.

غذاهای محبوب:

توجه داشته باشید که سویچه اکوادوری نوعی غذای سرد محسوب می شود که از میگو، کوسه یا ماهی و لیمو، پیاز و سس گوجه فرنگی تهیه می شود. غذا در این کشور بسیار متنوع است و در مناطق مختلف با شرایط کشاوری مختلف متفاوت است. خوک، مرغ، گوشت گاو و خوکچه هندی در نواحی کوهستانی این سرزمین بسیار محبوب است و با انواع غلات، سیب زمینی یا برنج مصرف می شود. از جمله غذاهایی که پخت آن در خیابان های اکوادور در مناطق کوهستانی بسیار رایح است سیب زمینی با گوش خوک است. همچنین Fanesca از جمله های غذاهای رایج در کشور اکوادور می باشد که در واقع یک نوع سوپ است که در جله روز تهیه می شود و درون آن انواع گونانگون لوبیا به همراه شیر استفاده می شود.

غذاهای محبوب در اکوادور

قوانین عمومی اکوادور:

قوانین در زمینه جاده ای در سرزمین اکوادور بسیار مهم هستند و حمل و نقل آن در کل جهان شهرت دارد زیرا وجود چنین نظمی می تواند بهترین شرایط و قوانین را شکل دهد. مشخص است که دولت همه سعی خود در راستای گردشگری در این کشور را مد نظر قرار داده است.

در اکوادور شبکه های بزرگراه ملی دیده می شود و این موضوع سبب می شود که از سوی وزارت کار نیز مورد حمایت قرار بگیرد به این ترتیب که قوانین شبکه ای در این کشور می تواند زمان مشخصی را مد نظر قرار دهد. در واقع مشخص است که بزرگراه های سراسری در این کشور جنبه های خاص خود را دارند و در قسمت های شمالی و جنوبی کشور نیز این موضوع عملکرد های دقیقی خواهد داشت.

مشخص است که قوانین در زمینه افزایش قیمت دلار در اکوادور می تواند سهم اقتصادی را به شدت تغییر دهد. وضعیت تغییر نرخ دلار اکوادور می تواند به ایجاد ارتباطات خارجی و دوره ای کشور نیز کمک زیادی بکند و این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

قوانین رایج در اکوادور

جاذبه های گردشگری کشور اکوادور:

به طور کلی کشور اکوادور امروزه به دلیل داشتن مکان های گردشگری فراوان در صدر قرار گرفته و در ادامه سعی داریم تا بیان برخی از دیدنی های اکوادور بپردازیم:

جزایر گالاپاگوس:

یکی از بهترین دیدنی های جهان در جزایر گالاپاگوس قرار گرفته که خانه ای برای حیات وحشی منحصر به فرد که به قطعیت می توان گفت هیچ جای مشابهی در جهان ندارد. این جزایر همان جزایری هستند که چارلز داروین در سال ۱۸۳۵ از روی آن تئوری تکامل را ارائه داد. در واقع جزایر پنگوئن ها، جزایر مرغان دریایی و لاکپشت های غول پیکر در این منطقه وجود دارد که برای بازدید از آن ها تنها باید سوار کشتی های کروز شوید.

بازدید از دیدنی های اکوادور

پارک ملی کوتوپاکسی:

یکی از محبوب ترین پارک ملی اکوادور کتاپاکسی می باشد که فاصله نزدیکی به شهر های کیتو و کوئنکا دارد. همچنین آتش فشان های فعال کوتوپاکسی یکی از دلایل تماشایی شدن این پارک است. یکی دیگر از پارک هایی که در نزدیکی این دو شهر واقع شده پارک ملی کاجاس است که با توجه به تپه ها و دره های شگفت انگیز بسیار محبوب است. علاقه مندان می توانند در این پارک به بخش باغ گیاه شناسی بروند و یا در دریاچه های یخچالی آن کایاک سواری و کانو سواری کنند.

پارک ملی کشور اکوادور

شهر کیتو:

این شهر که پایتخت اکوادور هم محسوب می شود حدود ۹۳۵۰ فوت بالاتر از سطح دریا واقع شده و بالاترین پایتخت جهان نام گرفته است. منطقه های تاریخی و کلیساها و کاخ روندولت از دیدنی های این شهر محسوب می شوند. باسیلیکا که یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر است دارای ساختمانی بسیار شگفت انگیز با پنجره های رنگی است که نمونه های کوچکی از حیوانات جزیره گالاپاگوس در آن یافت می شود.

بینی شیطان:

بی شک یکی از زیباترین منطقه های گردشگری در این کشور بینی شیطان است زیرا اولین چیزی که در این سفر تجربه می کنید سوار شدن بر قطاری است که از بین کوه های آند عبور می کند. سفری حدود ۱۲ کیلومتری که شما را به بینی شیطان می رساند. همچنین موزه ها و تفریحات دیگری نیز در این منطقه وجود دارند که برایتان جالب خواهد بود.

جاذبه های توریستی اکوادور

بازار اوتاوالو:

یکی از رنگارنگ ترین و جذاب ترین بازار های محلی که در کوه های آند برگزار می شود بازار اوتاوالو است. این بازار دست سازه ها و هنر های دستی مردمان بومی اکوادور را دارد و می توانید از کالای چرمی و جواهرات دست ساز تا پارچه های رنگارنگ و صنایع دستی سنتی را در این بازار مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *