دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماساژ صورت با یخ و فواید شگفت انگیز آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با فواید بسیار شگفت انگیز یخ آشنا می کنیم و به شما خواهیم گفت که استفاده از این روش چگونه می تواند منجر به درخشان شدن پوست شده و چین و چروک ها را از بین می برد. تا پایان این مطلب با ما باشید.

یخ دارای فواید بسیار زیادی می باشد و شما می توانید با استفاده از آن به رفع لکه ها و جوش های صورت خود کمک کنید. در واقع این روش بسیار طبیعی می باشد تا با استفاده از آن بتوانید به جوانسازی پوست خود کمک کنید. بستن منافذ باز پوست با استفاده از ماساژ صورت با یخ یکی از روش های بسیار جالب و کاربردی می باشد و هزینه بسیار زیادی ندارد.

ماساژ صورت با یخ

فواید ماساژ صورت با یخ

استفاده از یخ در طی روز و ماساژ صورت با آن می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد و همچنین موجب درخشش و صافی پوست شما شود. اگر به تازگی متوجه چروک های روی صورت خود شده اید می توانید با یخ آن ها را از بین ببرید. این ها تنها بخشی از مزایای استفاده از یخ برای پوست می باشد و شما می توانید در ادامه مزایای دیگر آن را مشاهده کنید.

درخشش پوست

بیش تر افراد از پوست های درخشان را دوست دارند و هزینه های بسیاری برای این کار می پردازند. شما می توانید با استفاده از یخ  بدون هیچ هزینه ای پوستی صاف و درخشان داشته باشید. در واقع یخ رگ های خونی را منقبض می کگند و سرعت عبور خون از آن ها را کاهش می دهد و سپس برای تعادل خون بیشتری را پخش می کند و این عمل منجر به زنده شدن و درخشان شدن پوست می شود.

جذب مواد زیبایی

یکی از روش های بسیار قدیمی که به شما کمک می کند تا با استفاده از آن محصولاتی که برای زیبایی خود استفاده می کنید کاملا به پوست شما جذب شود استفاده از یخ می باشد. روی هر نوع محصولی که برای سلامت پوست از آن استفاده می کنید را با یخ ماساژ بدهید تا این مواد به خوبی جذب شود. در واقع ماساژ یخ کمک می کند تا مویرگ ها انقباض پیدا کنند و کششی روی پوست بوجود می آید و مواد زیبایی بهتر جذب می شوند.

استفاده از یخ برای جذب مواد زیبایی روی پوست

  •  آرون گروپس

بسته شدن منافذ

یخ می تواند منافذ شما را ببندد و یا آن ها را کوچک تر کند. در واقع منافذ پوست برای خارج شدن تعریق لازم است ولی ممکن است با مواد دیگری پر شود و این مواد باعث بسته شدن منافذ شوند و در ادامه برای شما جوش و آکنه را ایجاد کنند. بنابراین با استفاده از یخ می توانید از این امر جلوگیری کنید.

حذف لکه ها

اگر روی پوست خود دارای لکه های تیره هستید می توانید با استفاده از ماساژ پوست با یخ آن ها را از بین ببرید. البته باید بدانید که این روش زمان بسیار زیادی نیاز دارد و به سرعت عمل نمی کند ولی نتیجه بخشی آن شما را راضی می کند. بنابراین سعی کنید هر روز قطعه ای از یخ را روی پوست خود ماساژ داده و سپس پوست خود را با حوله ای تمیز خشک کنید.

درمان آکنه

یکی دیگر از فوایدی که یخ برای پوست دارد این است که می تواند به راحتی آکنه ها را درمان کند. در واقع استفاده از یخ روی پوست باعث می شود چربی های پوست به میزان بسیار کمی کاهش یابد و از این طریق به درمان طبیعی جوش و آکنه کمک می کند.

یخ یکی از رو های طبیعی برای درمان آکنه است.

کاهش پف زیر چشم

دلیل پف زیر چشم بسیار زیاد است و ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از کامپیوتر برای شما این اتفاق افتاده باشد. به هر حال می توانید از یخ برای کاهش آن استفاده کنید و فراموش نکنید که این روش به شما کمک می کند تا سرحال تر و جوان تر به نظر برسید.

ماندگاری آرایش

اگر قبل از آرایش کردن از تکه ای یخ استفاده کنید و صورتتان را کاملا با یخ ماساژ بدهید آرایشی ماندگار خواهید داشت و مواد آرایشی تا مدت بسیار زیادی بدون عیب و نقص روز صورت شما خواهد ماند.

کاهش چین  و چروک

یکی از نشانه های بالا رفتن سن افزایش چین و چروک می باشد و شما می توانید با استفاده از یخ این روند را کند کنید و مدت زمان بیش تری را جوان بمانید. در واقع ماساژ صورت با یخ می تواند علامت های سالخوردگی و پیری را کنترل کند و پوستی جوان را برای شما به ارمغان بیاورد.

ماساژ صورت با یخ

درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی به دلیل ایستادن زیر نور خورشد بدون لباس های مناسب و عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد و اگر این امر زیاد تکرار شود ممکن است منجر به ایجاد سرطان پوست شود بنابراین بهتر است زیر نور مستقیم آفتاب لباس مناسب به تن کنید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا آسیب نبینید. اگر پوست شما آفتاب سوخته شده است می توانید با استفاده از یخ آن را درمان کنید و التهاب و قرمزی آن را تا حدود بسیار زیادی کاهش بدهید. برای از بین بردن کامل آثار آفتاب سوختگی باید ماساژ پوست با یخ را چندین بار تکرار کنید.

کاهش التهاب

زمانی که شما از روش های اصلاح صورت استفاده می کنید ممکن است صورت شما ملتهب شود برای جلوگیری از این امر می توانید صورت خود را بخ درمان کنید. در واقع اصلاح کردن صورت برای آقایان و خانم ها قابل کنار گذاشتن نمی باشد و باید برای تمیزی و پاکیزگی این کار را انجام بدهند.

یخ آرایش طبیعی

اگر از وسایل آرایشی استفاده نمی کنید و دوست دارید یک آرایش کاملا طبیعی داشته باشید می توانید از یخ استفاده کنید. یخ به درخشان شدن پوست شما کمک می کند و می تواند یک آرایش ساده و کاملا طبیعی و دور از هرگونه مواد مضر آرایشی باشد.

استفاده از یخ برای کاهش لایه های مرده روی پوست

جلوگیری از پوسته پوسته شدن

زمانی که پوست شما دچار پسوریازیس یا پوسته پوسته شدن می شود می توانید از یخ استفاده کنید. البته استفاده از تکه های یخ شیر می تواند کمک بسیار زیادی به لایه برداری پوست شما کرده و لایه های مرده پوست را جدا کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *