دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بررسی جنسیس سدان و مهمترین ویژگی های فنی این خودروی محبوب کره ای

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

خودرو جنسیس سدان از سری محصولات لوکس کمپانی هیوندای محسوب می شود که با طراحی شیک از پیشرانه قدرتمند، کابین جادار و هندلینگ خوب بهره می برد. در این مطلب از آرگا با بررسی بیشتر جنسیس سدان همراه ما باشید.

نخستین بار خودروی جنسیس سدان در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و  از سال ۲۰۱۰ به بازار کشورمان وارد شد. این خودرو طراحی بیرونی و داخلی مطلوبی دارد و از پیشرانه ای قدرتمند برخودار است.

 بررسی خودرو کره ای جنسیس سدان

خودرو جنسیس سدان از سری محصولات لوکس کمپانی کره ای هیوندای محسوب می شود که نخستین با در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی شد و از سال ۲۰۱۰ به ایران راه پیدا کرد. تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت و در سال ۲۰۱۵ هیوندای نسل دوم آن را رونمایی کرد. هیوندای جنسیس سدان در بازار کشور شرایط خوبی را تجربه نمود و به همراه نسخه کوپه مورد توجه قرار گرفت. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی بیشتر جنسیس سدان بپردازیم.

طراحی ظاهری لوکس

در بررسی ظاهر جنسیس سدان می توان گفت که چهره ای زیبا و لوکس داشته و طراحی تقریبا جذابی دارد. ابعاد و وزن بزرگ جنسیس سدان لوکس بودن آن را حکایت می کنند. البته ممکن است این طراحی در بازار فعلی اندکی قدیمی به نظر برسد . در نمای جلو شاهد حضور یک جلوپنجره ای ذوزنقه ای با قاب کرومی براق ، یک نوار عمودی و  سه نوار افقی هستیم. ضمنا دو چراغ مه شکن لوزی شکل در دو سمت سپر مشکی باریک با ظرافت تعبیه شده اند. در نمای کناری یک نوار کرومی در پایین دربها حضور دارد که با قاب و دستگیره های کرومی در این نما ظاهری لوکس ایجاد کرده است.

در نمای عقب چراغ های ۵ ضلعی نامساوی دو قسمتی مشاهده می شود که بخشی از آن روی صندوق عقب و بخشی روی بدنه جای دارد. در وسط درب صندوق عقب شاهد یک تورفتگی هستیم که جایگاه نصب پلاک است. از سایر اجرای این نما آنتن کوسه ای و دو خروجی اگزوز می باشد.

  •  آرون گروپس

کابین جادار

هنگامی که وارد کابین خودرو می شوید با امکانات و تجهیزات متعددی روبرو می شوید. در مرکز داشبورد بین دو دریچه هوا یک نمایشگر هشت اینچی حضور دارد که اظلاعات و سرگرمی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. بررسی ها نشان می دهد در کابین جنسیس سدان قطعات کرومی براق زیادی استفاده شده که حس لوکس بودن را ایجاد می کند. صندلی ها روکش چرمی دارند و داشبورد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است.

ضمنا امکان سفارش  داشبورد با روکش چرمی نیز فراهم شده است. در ادامه بررسی باید اشاره کرد که کابین خودرو هیوندای جنسیس سدان بسیار جادار بوده و برای سرنشینان فضای کافی سرو گردن و زانو وجود دارد. ضمنا نورپردازی ملایمی برای کابین در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند فضای صندوق عقب نیز حدود ۴۵۰ لیتر می باشد. در مجموع باید گفت در ساخت کابین خودرو علاوه بر طراحی جذاب از متریال با کیفیتی نیز استفاده شده است و کابین جنسیس یکی از نقاط قوت این خودرو می باشد.

پیشرانه قدرتمند

در بررسی ها مشخص شد که موتور جنسیس سدان و کوپه مشترک بوده و این خودروها به موتوری ۶ سیلندر با حجم ۳.۸ لیتر مجهز شده اند که توانی برابر با ۲۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کرده و حداکثر گشتاور تولیدی آن ۳۵۸ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. این نیروی تولیدی از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود .

برای این خودرو شتاب صفر تا صد حدود ۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود ۹.۹ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. قابل ذکر است جنسیس سدان ۲۰۱۱ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ توانسته در تست تصادفات موسسه IIHS موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی گردد.

جنسیس سدان قدرتمند بوده و این نیروی زیاد وزن بالای خودرو یعنی ۱۹۱۲ کیلوگرم را پوشش می دهد البته این وزن زیاد تا حدودی کیفیت سواری و هندلینگ خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد. ناگفته نماند برخی کاربران گزارش کرده اند که در سیستم تعلیق اشکالاتی وجود دارد.

ضمنا جلوبندی برای خودروی در این کلاس آنچنان قدرتمند نبوده و اگر قصد دارید نسخه دست دوم جنسیس سدان را خریداری کنید از وضعیت خوب جلوبندی اطمینان حاصل کنید. از رقبای این خودرو می توان به تویوتا آریون، هیوندای آزرا گرنجور، تویوتا کمری، هیوندا آکورد و کیا کادنزا اشاره کرد که از این بین می توان گفت قابل اعتمادترینشان خودروهای ژاپنی باشد. این نکته را نیز درنظر داشته باشید که مصرف سوخت جنسیس بسیار بالا بوده و احتمالا در فواصل زمانی کوتاه باید به پمپ مراجعه نمایید.

امکانات رفاهی و تجهیزات فراوان

این خودرو از تجهیزات و امکانات رفاهی زیادی بهره می برد که از جمله آن ها می توان به سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت، سقف پانورمای سفارشی، صندلی ها با روکش چرمی مجهز به سیستم هوشمند پشت سری جهت جلوگیری از آسیب تصادف، صندلی عقب با تنظیم برقی، صندلی راننده با دو حافظه مجزا و قابلیت تنظیم در دوازه حالت و مجهز به سیستم گرمکن صندلی ها ، آیینه الکرتوکرومیک برای سهولت دیده راننده در شب، چراغ های روشنایی روی آیینه ها، آیینه های خارجی الکتروکرومیک مجهز به تنظیم برقی و راهنمای ال ای دی و گرمکن، سیستم حافظه تاشونده، تنظیم برقی همه پنجره ها، پنجره عقب مجهز به سیستم پرده برقی بای کاهش شدت نور، سیستم یخ زدای برف پاک کن، سیستم بخار زدای خودکار شیشه ها، سیستم ایمنی محافظت از صدمات، سیستم گردش چراغ ها در پیچ ها، سیستم روشنایی جلو، سیستم کنترل اتومات نور چراغ ها، سیستم شستشو، نمایشگر ۸ اینچی، سیستم صوتی Lexicon با هفده بلندگو، ورود و استارت بدون کلید، سنسور باران، کروز کنترل و … اشاره کرد.

در پایان به برخی مزایا و معایب این خودرو اشاره می شود.

مزایا

  • پیشرانه قدرتمند
  • هندلینگ خوب
  • تجهیزات و امکانات فراوان
  • کابین جادار

معایب

  • خدمات پس از فروش نه چندان مطلوب
  • مصرف سوخت نسبتا زیاد
  • قطعات یدکی گران قیمت

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *