دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کوکوی برگ کرفس تجربه یک طعم متفاوت

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

کوکوی برگ کرفس یکی از انواع کوکوهای بسیار ساده و خوشمزه است که نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید این کوکوی بسیار خوش طعم را تهیه کنید، در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه کوکوی برگ کرفس را آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید کوکو دارای انواع مختلفی است و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شود که یکی از انواع خوشمزه آن کوکوی برگ کرفس است که طرفداران زیادی را به خود کرده است و جزو غذاهای سالم به شمار می رود، در ادامه مطلب طرز تهیه کوکوی برگ کرفس را آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه کوکوی برگ کرفس

کوکوی کرفس علاوه بر داشتن طعم بی نظیر بسیار خوش عطر و بو است و به عنوان یک میان وعده یا وعده اصلی از جایگاه خاصی برخوردار است، در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه کوکوی کدو سبز، کوکوی بادمجان ، کوکوی شیر او … آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز تمایل زیادی به تهیه این کوکو در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • برگ کرفس : چهارصد گرم
  • آرد گندم : دو قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ : پنج عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل : به میزان لازم

دستور ساخت کوکوی برگ کرفس

طرز تهیه کوکوی برگ کرفس با طعم بی نظیر

در طرز تهیه کوکوی برگ کرفس ابتدا برگ های تازه کرفس را به صورت متوسط خرد نمایید( نه خیلی ریز باشد و نه خلی درشت ) همچنین می توانید از ساقه های بسیار ریز کرفس نیز استفاده کنید.

حالا برگ کرفس خرد شده را همراه با دو تا سه عدد تخم مرغ داخل یک کاسه ریخته و به میزان لازم فلفل، نمک و زردچوبه به آن بیفزایید و آن را با هم ترکیب کنید و اگر مقدار تخم مرغ ها کم بود می توانید به آن یک عدد تخم مرغ دیگر نیز بیفزایید.

حالا به منظور انسجام کوکو می توانید به مخلوط حاصل دو قاشق آرد اضافه کرده و آن را با هم مخلوط نمایید سپس کمی روغن داخل تابه ریخته و اجازه دهید روغن داغ شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی پس از داغ شدن روغن مایه کیک را داخل آن بریزید سپس درب تابه را گذاشته و اجازه دهید بر روی حرارت کم کوکو پخته شود و بعد از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد آن را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز پخته شود.

در مرحله پایانی کوکوی پخته شده را به منظور گرفتن روغن اضافی بر روی یک دستمال تمیزی گذاشته و پس از زمان چند دقیقه می توانید آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکوی برگ کرفس با طعم عالی

بررسی خواص کرفس

به دلیل اینکه کرفس از فواید بی شماری برخوردار است و نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند این سبزی پر خواص، را سلطان سبزی ها نامیده اند و کمک زیادی به درمان بیماری های پوستی و داخلی بدن می کند همچنین، آب و برگ کرفس به عنوان یک راهکار عالی جهت رسیدن به زیبایی و تناسب اندام محسوب می شود از این رو، با خوردن کرفس می توانید از شر فشار خون بالا، یبوست، ناراحتی اعصاب، بوی بد دهان، آرتروز، روماتیسم و عفونت مجاری ادراری رها شوید بنابراین، حتما مصرف این سبزی پر خاصیت را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با دستور تهیه این کوکوی بسیار خوشمزه آشنا شده باشید تا بتوانید آن را تهیه و نوش جان کنید در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با با دستور تهیه انواع کوکو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *