دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بستنی سرخ شده خوشمزه و متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

تهیه بستنی سرخ شده در منزل دشوار و عجیب نیست و ممکن است شما حتی چیزی در مورد این نوع بستنی نشنیده باشید ولی با روشی که در ادامه این مطلب برای طرز تهیه بستنی سرخ شده گفته می شود می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

بستنی سرخ شده طعم وانیلی دارد و پوششی که بر روی آن است ترد می باشد. در این مطلب طرز تهیه بستنی سرخ شده را با آسان ترین روش به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار داده ایم، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تهیه انواع بستنی در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بستنی ها انواع متنوع و متفاوتی دارند و شما می توانید در روز های گرم سال با خوردن بستنی سنتی و ژله بستنی به عنوان عصرانه از عصر تابستان خود نهایت لذت را ببرید هم چنین می توانید با کمک بستنی کیک بستنی و بستنی سرخ شده را تهیه نمایید. طریقه درست کردن بستنی سرخ شده را در این بخش ملاحظه خواهید کرد.

طرز تهیه بستنی سرخ شده

مواد لازم

بستنی وانیلی : ۴۵۰ گرم
روغن : ۲ پیمانه
کورن فلکس صبحانه ( غلات مخصوص صبحانه ) : ۳ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد
پودر نارگیل : ۱ پیمانه
پودر دارچین : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه بستنی سرخ شده

ابتدا بستنی را به کمک قاشق اسکوپ به شکل هشت توپ در بیاورید توجه داشته باشید که باید توپ ها به اندازه نیم پیمانه باشند سپس بستنی ها را در درون سینی قرار دهید و سینی را در درون فریزر بگذارید تا بستنی ها کاملا سفت شوند.

درست کردن توپ های سبتنی
در درون ظرفی مناسب کورن فلکس را بریزید (می توانید از گردو و بادام و بادم زمینی و بسکویت استفاده کنید). و پودر دارچین و پودر نارگیل را هم در ظرف دیگری با یکدیگر مخلوط کنید.
در ظرف دیگری سفیده های تخم مرغ را هم قرار دهید و آن ها را هم بزنید تا کف کنند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده توپ های بستنی را از درون فریزر خارج کنید و آن ها را در درون سفیده های تخم مرغ و سپس در مخلوط کورن فولکس بغلطانید توجه داشته باشید که همه سطح توپ های بستنی باید با این مواد پوشیده شوند سپس توپ های بستنی را دوباره در درون فریزر به مدت ۳ ساعت قرار دهید تا سفت شوند.

  •  آرون گروپس

غلطاندن توپ بستنی در درون پودر داچین غلطاندن توپ های بستنی در درون مواد

در مرحله بعد در درون تابه ای مناسب روغن بریزی و سپس تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا داغ شود سپس توپ های بستنی را به صورت تک تک در درون روغن قرار دهید تا سرخ و طلایی شوند و بعد از سرخ شدن توپ های بستنی روغن آن ها را با کمک حوله ای کاغذی بگیرید.

سرخ کردن بستنی

بستنی سرخ شده

روش تهیه بستنی سوخاری

بستنی سرخ شده به عنوان یکی از دسر های بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید، در ادامه مطلب طرز تهیه آن را به روش دیگر به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • شیر : سه قاشق غذا خوری
  • پودر نشاسته گل : یک چهارم پیمانه
  • آرد سوخاری : نصف پیمانه
  • بستنی وانیلی : به میزان لازم
  • روغن مایع : به مقدار لازم
  • خامه : پنج قاشق غذا خوری
  • شکر : شش قاشق غذا خوری

روش تهیه بستنی سرخ شده

دستور تهیه :

در روش تهیه بستنی سوخاری ابتدا شیر و نشاسته را با هم ترکیب کرده تا به شکل فرنی در آید سپس بستنی را به شکل یک توپ کوچک یا نارنگی در آورید.

حالا بستنی های گرد شده را داخل مخلوط نشاسته و شیر بغلتانید به گونه ای لایه رویی آن پوشانده شود سپس داخل پودر سوخاری بدون ادویه بغلتانید تا روی آن کاملا پوشانده شود.

در مرحله بعدی اجازه دهید بستنی ها به مدت چهل و پنج دقیقه داخل فریزر بمانند سپس داخل ظرف کوچکی روغن ریخته به اندازه ای که سطح بستنی ها را بپوشاند حالا، بستنی ها را داخل روغن داغ به مدت سه دقیقه قرار داده و بلافاصله آن را داخل فریزر گذاشته تا کاملا سفت شود.

نحوه تهیه سس بستنی

برای تهیه سس بستنی شکر را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود و به رنگ طلایی در آید سپس به صورت بن ماری خامه را داخل شکر حل کرده و در زمان سرو سس حاصل را بر روی بستنی بریزید، نوش جان.

آموزش تهیه بستنی سوخاری

با تهیه بستنی سرخ شده می توانید اعضای خانواده خود و یا میهمانانتان را شگفت زده کنید. امیدواریم از طرز تهیه این بستنی متفاوت در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع بستنی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *