دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ده نگفته از دانستنی های شگفت انگیز حیوانات که شما را متحیر می کند

  • یلدا محمدی
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

اطلاعات و مطالب جدید و متنوع از حیات وحش و زندگی ده حیوان مختلف و همچنین دانستنی های شگفت انگیز حیوانات و موجودات که خواندن آنها برای همه ما جالب و جذاب است. در ادامه این مطلب آموزنده و شگفت انگیز را مشاهده فرمایید

اطلاع از دانستنی های شگفت انگیز حیوانات جذابیت فراوانی برای همه ما دارد و اغلب دوست داریم در مورد محیط پیرامون و موجودات اطلاعات خاصی داشته باشیم، خصوصا در مورد حیوانات شگفت انگیز که زندگی و عادات جالب و متفاوتی دارند. در ادامه چند مورد از شگفت انگیزترین خصوصیات و ویژگی های حیوانات را مشاهده خواهید کرد که این دانستنی های مفید و جالب شما را نیز متحیر خواهد کرد. تا پایان همراهمان باشید.

عجیب ترین دانستنی های شگفت انگیز حیوانات :

مجموعه ای از حقایق جالب و جدید و دانستنی های شگفت انگیز حیوانات را در این مطلب جمع آوری نموده ایم، که مطالبی علمی و واقعی در مورد حیات وحش و زندگی حیوانات است که دانستن آنها باعث تعجب و تحیر همه ما می شود. در ادامه به بررسی این حقایق جالب و عجیب در مورد ده حیوان و زندگی و عادات متفاوت آنها می پردازیم که مطمئنا برای شما نیز جالب و جدید است.

1. زرافه و جریان خون منحصر به فرد برای جبران ارتفاع

زرافه با گردن بلندی که دارد از شاخ و برگ درختان بلند تغذیه میکند که برای همه ما مشخص و واضح است اما نکته جالب این است که قلب زرافه دو برابر شدیدتر خون را پمپاژ میکند تا خون به مغز برسد، همچنین مجموعه پیچیده ایی از رگ های خونی دارد که از ورود جریان ناگهانی به مغز جلوگیری میکند و باعث حیات طبیعی این حیوان است.

دانستنی های شگفت انگیز حیوانات

2. فیل ها صاحب بزرگترین مغز در میان جانداران زمین هستند

وزن مغز فیل ها حدود 5 کیلوگرم است که در بین پستانداران زمین بزرگترین مغز به حساب می آید. ضریب مغزی این حیوان 1.88 است که این امر نشان می دهد فیل ها فراموش می کنند اما کند ذهن نیستند.

دانستنی های حیوانات

3. طوطی ها قدرت پردازش زبانی برابر با کودک 4 تا 6 ساله دارند

برعکس تصور همه ما، طوطی ها فعالیتی بیش از تقلید کردن را انجام میدهند و مفاهیم مختلفی را درک میکنند. نکته قابل توجه و جالب تر اینکه  آنها می توانند اصطلاحات و عبارات را به شیوه هایی جدید ترکیب و بیان کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دانستنی های شگفت انگیز حیوانات

4. تغییر اندام جنسی در اغلب ماهی ها

در اغلب ماهی ها موضوع دوجنسی بودن شایع است و حتی برخی از ماهی ها میتوانند در واکنش به تغییرات محیطی تغییر جنسیت دهند و حتی بعضی از آنها به طور همزمان اندام های جنسی نر و ماده را دارند که این نکته یکی از جالب ترین دانستنی های شگفت انگیز حیوانات است.

دانستنی های حیوانات

5. جوجه ها حس خویشاوندی و دوستی را درک میکنند

احساس خویشاوندی و دوستی در جوجه های مرغ به شدت مشاهده می شود خصوصا زمانی که به خوردن غذا مشغول هستند که این حس دوستی و کمک به جوجه هایی که از لحاظ ژنتیکیبه هم نزدیک هستند به حفظ بقای این موجودات کمک فراوانی کرده است.

مطالب علمی حیوانات

6. شبانه روز 29 ساعته برای سگ های آبی

یکی از دانستنی های شگفت انگیز حیوانات این است که سگ های آبی در زمستان از ذخیره غذایی استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی از لانه خارج نمیشوند و از هیچ نوری برای تنظیم چرخه خواب خود استفاده نمی کنند و با تغییر ساعت بیولوژیکی ریتم شبانه روزی 29 ساعته دارند.

حقایق شگفت انگیز

7. پرندگان و استفاده از نشانه ها برای مهاجرت های طولانی

بعضی از پرندگان هر ساله مسافت زیادی را مهاجرت میکنند و از فرومغناطیس درونی برای تشخیص مسیر حرکت استفاده میکنند. در این میان کبوتر های روش جالبی دارند که برای تشخیص مسیر بازگشت از نشانه های آشنای روی زمین استفاده میکنند.

حیوانات شگفت انگیز

8. تمساح و قورت دادن سنگ ها موقع شنا

شکم تمساح مکانی سنگی و عجیب به حساب می آید که کاربردهای مختلفی دارد. دستگاه گوارش این حیوان مواد غذایی سفت و عجیب از جمله لاک پشت ها،بوفال و گورخر و …. را هضم میکند. علاوه بر این سنگ هایی که قورت داده می شود به شنای تمساح در آب کمک میکند، که این یکی از شگفتی ها و  دانستنی های جالب حیات حیوانات است.

دانستنی های حیوانات

9. درصد بالای چربی شیر نهنگ

شیر نهنگ حدود 50 درصد چربی دارد که این میزان 5 برابر بیشتر از شیر انسان است. این میزان چربی باعث می شود نوزاد نهنگ که از شیر تغذیه میکند روزانه حدود 90 کیلوگرم وزن اضافه کند.

حیوانات شگفت انگیز

10. یوزپلنگ بالاترین سرعت حرکت را داراست

تند روترین جانوار روی کره زمین یوزپلنگ است که سرعت آن حدود 120 کیلوگرم در ساعت است و قادر است مسافتی بیش از پانصد متر را طی پانرده ثانیه طی کند. زیستگاه این حیوان افریا و جنوب آسیا است که البته در ایران نیز زندگی میکند.

حیوانات شگفت انگیز

مطالب و دانستنی های شگفت انگیز حیوانات که مشاهده نمودید تنها بخشی از شگفتنی ها و عجایب طبیعت و حیات وحش است. برای مشاهده مطالب و دانستنی های  بیشتر به بخش مطالب خواندنی مراجعه فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *