دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

با زیباترین دیدنی های داران و جاذبه های توریستی این منطقه آشنا شوید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های شهر داران ارزش طبیعی بسیار بالایی دارند جاذبه ها و طبیعت دوست داشتنی در این مناطق موجب می شوند تا هر ساله گردشگران و علاقه مندان بسیار زیادی از جاذبه های مهم آن بازدید کنند این منطقه در نزدیکی استان اصفهان واقع شده است و یکی از شهرهای مرکزی در فریدن است که بکر و دست نخورده باقی مانده است.

داران یکی از شهرهای زیبا و پر جاذبه در رشته کوه های زاگرس است این شهر ناشناخته دارای جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران و علاقه مندان خود می باشد و با وجود جذابیت های خود و بکر بود می تواند مورد توجه خیلی از افراد قرار گیرد. این شهر دارای آب و هوای نسبتا معتدل و مطبوعی است و با وجود جاذبه های بکر خود از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد این شهر زیبا در یکی از نقاط استان اصفهان واقع شده است داران مرکز شهر فریدن است و با جود دیدنی های بسیار زیبای خود می تواند مورد توجه قرار گیرد این شهر در شمار شهرهای مرتفع و مهم کشور است که در برخی از فصل های سال دارای آب و هوای سردی است زمستان های این شهر نسبتا سرد و با خشکی هوا مواجه می شوید از سویی در فصل های تابستان نیز می توانید هوای معتدل تری را تجربه کنید. این شهر مجموعه مهمی از محصولات کشاورزی را دارد و به دلیل سرسبز بودن مورد توجه قرار می گیرد طبیعت بکر این منطقه به این دلیل است که کمتر گردشگری از آن دیدن کرده است.

دیدنی های مهم شهر داران:

این شهر زیبا یکی از شهرهای بکر و دست نخورده ای است که در نقاط اطراف اصفهان واقع شده است شهری با وجود جاذبه های بسیار بکر و زیبا که برای گردشگران زیادی مورد توجه است همانطور که اشاره شد این منطقه دارای مرغوب ترین محصولات کشاورزی است مهم ترین محصولاتی که در این منطقه کشت می شوند شامل گندم، یونجه و جو می باشند این محصولت به دلیل شرایط مناسبی که در این منطقه حاکم است در حال رشد می باشند آب و هوای معتدل ،بارش های کافی و خاک مناسب در این مناطق موجب شده تا کشت این محصولات از سطح کیفی بالایی برخوردار باشند.

 

بخش مهمی از این تولیدات به دیگر کشورها نیز صادر می شوند و این نشان دهنده ارزش غذایی و کیفیت بالای این محصولات می باشد فرش و سیب زمینی مهم ترین اقلامی هستند که به دیگر کشورها صادر می شود و تامین آن از طریق نیروهای این شهر صورت می گیرد. اما محصولات کشاورزی در این شهر تنها به این موارد ختم نمی شوند و می توانید دیگر محصولاتی همچون گردو، زردآلو، آلبالو، سیب درختی و … را در این شهر خریداری کنید.

کلیسای سنت نشان فریدن:

یکی از دیدنی های این شهر کلیسای فریدن است که در شهر فریدن واقع شده است این کلیسا متعلق به دوره قاجاریه بوده است و از ارزش تاریخی بسیار بالایی برخوردار می باشد این کلیسا رد بخش مرکزی شهر فریدن واقع شده است و به عنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی در میراث ملی ایران نیز به ثبت رسیده است که نشان دهنده اهمیت این مجموعه آثار می باشد. این کلیسا دارای معماری بسیار ارزشمندی و متاسفانه بازسازی نیز در آن صورت نگرفته است اما با این وجود ارزش تاریخی خود را حفظ کرده است. این کلیسا از مهم ترین دیدنی های داران محسوب می شود.

کلیسای داران

رشته کوه های دالان کوه:

این رشته کوه ها از دیگر جاذبه های مهم در این مناطق هستند و از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشند این رشته کوه ها از نواحی زاگرس تا اصفهان امتداد دارند و بخش های وسیعی از این مناطق را احاطه کرده اند از این رو دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند. برخی از نقاط در این ارتفاعات بسیار وسیع و بلندتر هستند برخی از روستاهای این منطقه نیز در این ارتفاعات واقع شده اند و از این رو دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند.

  •  آرون گروپس

ارتفاعات داران

بیشه زارهای فریدن:

یکی دیگر از دیدنی های داران منطقه تفریحی و زیبای بیشه زارهای فریدن است این بیشه زارها بسیار سرسبز و تماشایی می باشند و از زیبایی های ویژه ای برخوردار هستند این منطقه بسیار برای گردشگری و تفریح کردن مناسب است. از طبیعت زیبای این منطقه می توان مراتع سرسبز، چشم اندازهای طبیعی و رودخانه هایی اشاره کرد که از اطراف آن جاری می شوند و زیبایی این مناطق را دو چندان کرده اند. کوهستان های سر به فلک کشیده، مزارع سرسبز، با گونه های مختلفی از گل های وحشی و حیوانات جنگلی ارزش طبیعی و گیاهی را در این مناطق بیشتر کرده اند از سویی این منطقه زیستگاه مناسبی نیز می باشد.

طبیعت داران

شهر داران:

زیبایی های این شهر با وجود اینکه در نواحی اطرافی آن پراکنده شده اند در بخش های درون شهر نیز وجود دارند از زیبایی های مهم در این شهر می توان به شهر داران اشاره نمود این شهر در شهرستان فریدن و استان اصفهان واقع شده است و دارای جذابیت های بسیار زیادی است از نواحی اطراف داران به بخش های مختلفی نیز متصل می شود کوه های زاگرس از یک سو و ارتفاعات زیبای آن از سوی دیگر موجب جذابیت های زیادی در اینگونه از مناطق شده اند. مردمان این منطقه  دارای زبان فارسی هستند و دارای روستاهای مختلفی است این شهر با وجود اینکه در یکی از راتفاعات سردسیری کشور واقع شده است دارای زیبایی های زیادی است و در فصل های مختلفی از سال جذابیت های ویژه خود را دارد.

دیدنی های داران

این شهر یکی از مکان های دیدنی استان اصفهان برای گردشگران است افرادی که می خواهند سفری متنوع به اصفهان داشته باشند می توانند به این شهر زیبا و باصفا سفر از جاذبه های بسیار زیبای آن دیدن کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *