دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مراحل شستن آرایش صورت با روش اصولی برای حفظ سلامت پوست

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش شستن آرایش صورت را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید و مورد توجه تان قرار بگیرد.

تمیز نکردن آرایش صورت به مرور زمان باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد چین و چروک هایی در پوست صورت می شود از این رو شستن آرایش صورت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باعث جوانی و شادابی پوست می شود.

آموزش شستن آرایش صورت در چند مرحله ساده

اغلب افراد تصور می کنند که برای شستن میکاپ صورت نیازی به رعایت ترفندهایی نیست در صورتی که این تصور نادرست می باشد و اگر شما تمایل دارید پوست صورت خود را تقویت نمایید بهتر است در هنگام شستن میکاپ صورت حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

شستشوی صورت

مراحل شستن میکاپ صورت

مرحله اول :

آب گرم باعث تمیزی چربی های صورت می شود ولی نباید برای شستشوی صورت از آب خیلی گرم استفاده نمایید زیرا پوست صورت خشک می شود بنابراین آبی که برای شستشوی صورت استفاده می شود باید ولرم باشد.

برای شستشوی صورت بهتر است از آب ولرم و پاک کننده کرم مانندی که دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشد استفاده نمایید ولی اگر آرایش صورت شما زیاد است به جای استفاده از پاک کننده کرمی می توانند از شیر پاک کن یا پاک کننده ژلی استفاده نمایید.

نحوه شستن میکاپ صورت

  •  آرون گروپس

بعد از اینکه پوست صورت خود را شستشوی کامل دارید باید به کمک ضربه ملایم حوله پوست صورت را خشک نمایید توجه داشته باشید که نباید حوله را روی پوست بکشید زیرا باعث ایجاد چروک می شود.

شستن آرایش صورت

مرحله دوم :

گلوله ای پنبه ای را بردارید و به آن مقداری تونر بزنید سپس پنبه را روی قسمت های چرب صورت بزنید تا چربی صورت تان از بین برود.

مرحله سوم :

بعد از شستن میکاپ صورت می توانید از سرم های مخصوص پوست که به شکل اسپری می باشند استفاده نمایید. توجه داشته باشید که یک یا دو بار اسپری کردن سرم روی پوست صورت کافی می باشد و این سرم ها به پوست شما بهبود می بخشند.

شتسشوی پوست صورت

مرحله چهارم :

در این مرحله باید به پوست صورت مرطوب کننده بزنید. اگر تمایلی به استفاده از کرم ضد آفتاب در روز ندارید بهتر است از مرطوب کننده حاوی SPF استفاده نمایید برای شب نیز بهتر است از یک مرطوب کننده قوی استفاده نمایید.

مرحله پنجم :

در آخرین مرحله به اطراف چشم هایتان کرم دور چشم را بمالید و این ناحیه را مرطوب نمایید.

شستن میکاپ صورت با روشی ساده

نکاتی برای شستن میکاپ صورت

۱.برای شستن میکاپ صورت خود از لیف و صابون استفاده نکنید زیرا پوست صورت خشک می شود.

۲. از مصرف شوینده هایی که حاوی مواد شیمیایی و الکل هستند خودداری نمایید.

۳. از مواد شوینده صورت به اندازه کافی استفاده نمایید.

۴. هر دو هفته یا هر هفته یک بار لایه برداری پوست صورت را انجام بدهید.

شستشوی صورت
در این مطلب با نحوه شستن میکاپ صورت در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه شستشوی صورت بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *